Hetvennyolc televízió 3329 féle új reklámszpotot mutatott be 2021 második felében

2022. 03. 31., 16:59

Csaknem kilenc százalékra nőtt a magyar termékeket népszerűsítő, új reklámszpotok 2021 második felében – tájékoztatott a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság.

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén hagyta jóvá a tévés reklámszpotokról szóló legfrissebb kutatást, amelyben a hatóság hetvennyolc televízió műsorkínálatát vizsgálta.

2021. július-decemberben 3329 féle új szpotot mutattak be, amelyeket több mint 4,4 millió alkalommal ismételtek. 2020 azonos időszakához képest – az új reklámfilmek átlagos ismétlésszámát figyelmen kívül hagyva – minden mutató esetében emelkedtek a számok: az egy csatornára jutó összes reklám több mint 105 ezer volt a korábbi közel 98 ezerhez képest, a szolgáltatónkénti összes új hirdetés közel 54,5 ezerről majdnem 57 ezerre nőtt, az egy televízióra jutó új reklámfilmek száma 39-ről 43-ra emelkedett. A hangsúlyozottan magyar terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya az új hirdetéseken belül tovább nőtt: 6,7 százalékról 8,6 százalékra.

Leginkább a kereskedelmi szektor dominált 42 százalékkal, amit a gyógyhatású készítmények követtek 12 százalékkal. A szabadidő részesedésének éve óta tartó visszaszorulása megállt, és a tavalyi 6,6 százalékot jelentősen felülmúlta 9,8 százalékos arányával. Fontos megemlíteni, hogy a kereskedelmi szektor hirdetéseinek 23 százaléka legalább egy konkrét élelmiszerterméket említ: ha ezeket az élelmiszerszektorhoz sorolnánk, 15 százalékkal a második legmagasabb részesedése lenne, míg így 5,3 százalékon áll, negyedikként. Az elemzett reklámok 37 százalékában termékeket, 61 százalékában pedig szolgáltatásokat népszerűsítettek.

A kiskorúakat célzó reklámok részaránya valamelyest csökkent az egy évvel korábbiakhoz képest, 5,1 százalékról 4,4-re. E hirdetések közel 86 százaléka valamelyik gyerekcsatornán jelent meg, 88 százalékuk pedig játékot népszerűsített. Mindössze három különböző élelmiszerhirdetés szólt kifejezetten a kiskorúakhoz, amik kakaóport, csokoládét és pudingot népszerűsítettek. (MNHH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-12-05 10:10:13
Nálunk nem csupán a szavak szintjén érvényes az, hogy egy hajóban evezünk, hanem tényleg közösen, csapatként jutunk át egyik partról a másikra – mondta az Üzletemnek Csuhay Attila, az ingatlanprojektek menedzselésével foglalkozó GPM Kft. ügyvezető igazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS