Ön hallott már a kedvezőbb hűségidő-feltételekről?

2019. 01. 05., 11:00

Az új ügyfelek kétharmada már csak egy év hűségidőt vállalt, mióta az előfizetői szerződések szabályozása lehetőséget ad erre - derül ki a távközlési szolgáltatások használatát vizsgáló 2018-as felmérés előzetes adataiból.

A válaszok alapján az előfizetők csaknem 90 százaléka utólag is elégedett a határozott idejű szerződésekkel – olvasható a felmérést készítő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közleményében.

A tavaly szerződött előfizetők több mint fele ugyanakkor nem hallott arról, hogy a hűségidő leteltével kérheti a kedvezményesen vásárolt készülék átalakítását kártyafüggetlenné. Tízből pedig csak hatan tudták, hogy készülékvásárlás nélkül csak 1 év hűségidőt kell vállalni. 

A megkérdezettek 70 százaléka számolt be arról, hogy szerződéskötés előtt a szolgáltató az 1 éves, a 2 éves és a határozatlan időre kötött szerződés előfizetési díjairól is tájékoztatta.

A változás előtt az előfizetők 90 százaléka kétéves hűségidővel szerződött. 2017-ben minden ötödik család hűségidős szerződése járt le, de 79 százalékuk maradt a szolgáltatójánál. Közülük viszont minden tizedik magasabb számlát kapott ugyanazért a csomagért.

Az országos lakossági felmérés végleges adatainak megjelenése tavaszra várható.

A hűségidős szerződések szabályozása 2017 őszén változott a NMHH kezdeményezésére. A törvénymódosítás alapján határozott idejű, vagyis hűségidős előfizetés azóta csak egy évre köthető, csupán a készülékvásárláshoz kapcsolódó szerződések felső időkorlátja maradt két év.

A hűségidő lejártával az előfizetés nem drágulhat és a szolgáltatás egyéb feltételei sem válhatnak kedvezőtlenebbé az előfizetők számára. A módosult hírközlési szabályozás szerint nem csupán felmondható a szerződés a hűségidő leteltével, de az előfizető kérésére a kedvezményesen vásárolt készülékeket a szolgáltató ingyenesen köteles hálózatfüggetlenné alakítani. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-02 15:10:41
Ugyanazon elbírálás alá esik a bányászat, a kereskedelem, a fogadás, a befektetés, valamint az ellenértékként történő szerzés is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS