Az építőipari cégek ezerrel nyomták a szponzorüzeneteket

2019. 09. 06., 11:45

Tanulmányt készített a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a televíziós műsorszámok idei első félévi szponzorációjáról. A Duna TV és az RTL Klub esetében nőtt, a TV2-nél csökkent a támogatói aktivitás.

A minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók (RTL Klub, TV2), valamint a közszolgálati Duna TV volt – mellettük egy-egy hónapig hat csatornát néztek – írja a Kreatív Online.

A vizsgált csatornák 17 372 órányi műsoridejében 1038 cég összesen 68 491 szponzorüzenete jelent meg. Az adatokat 2018 azonos időszakával összevetve a Duna TV-nél és az RTL Klubnál nőtt a támogatói aktivitás.

Előbbinél 2018 első felében 5520, idén az első félévben 6086 szponzorüzenet került adásba, utóbbinál 18 502-ről 20 359-re nőtt az ilyen hirdetések száma. Ezzel szemben a TV2-nél 44 146-ról 38 988-ra csökkentek ezek a megjelenések.

A leggyakrabban előforduló támogató cégek valamennyien az építőiparban tevékenykednek, első a Saint-Gobain volt 2084 megjelenéssel, ezt követte a Baumit 1651, majd a Leier Hungária 1630 üzenettel.

A szponzorcégek üzeneteinek hossza 1-34 másodperc közé esett, átlagosan pedig hat másodpercet tettek ki. A leghosszabbnak (34 mp) a „Nemzetgazdasági Minisztérium 1,5 millió forint” nyereményüzenete bizonyult, amely a TV2 Ötletgazdag c. produkciójához kapcsolódott. Ezzel szemben 9406 esetben a kereskedelmi üzenet csak 1-3 másodperc terjedelmű volt, és csupán a támogató cég nevét/logóját tartalmazta.

Az országos kereskedelmi televízióknál féléves összesítésben a legtöbb támogatói kontaktussal érintett műsor az időjárás-jelentés volt. A naponta többször is jelentkező szegmenshez a TV2 esetében 15.700 támogatói üzenet kapcsolódott.

Féléves összesítésben az országos televíziók pénteken tették közzé a legtöbb támogatói üzenetet, hiszen ezen a napon a TV2 kínálatában 6703 szpot, az RTL Klubnál pedig 3246 szpot fordult elő. A Duna TV-nél a szerdai napok emelkedtek ki (1196 szpot)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-22 12:30:59
Ahhoz, hogy a nyári sörünk igazán frissítő legyen, a komló adta aromák elengedhetetlenek. Ez a növény azonban nem csak a kedvenc alkoholos italunk fűszere – ennél sokkal izgalmasabb.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS