Az építőipari cégek ezerrel nyomták a szponzorüzeneteket

2019. 09. 06., 11:45

Tanulmányt készített a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a televíziós műsorszámok idei első félévi szponzorációjáról. A Duna TV és az RTL Klub esetében nőtt, a TV2-nél csökkent a támogatói aktivitás.

A minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók (RTL Klub, TV2), valamint a közszolgálati Duna TV volt – mellettük egy-egy hónapig hat csatornát néztek – írja a Kreatív Online.

A vizsgált csatornák 17 372 órányi műsoridejében 1038 cég összesen 68 491 szponzorüzenete jelent meg. Az adatokat 2018 azonos időszakával összevetve a Duna TV-nél és az RTL Klubnál nőtt a támogatói aktivitás.

Előbbinél 2018 első felében 5520, idén az első félévben 6086 szponzorüzenet került adásba, utóbbinál 18 502-ről 20 359-re nőtt az ilyen hirdetések száma. Ezzel szemben a TV2-nél 44 146-ról 38 988-ra csökkentek ezek a megjelenések.

A leggyakrabban előforduló támogató cégek valamennyien az építőiparban tevékenykednek, első a Saint-Gobain volt 2084 megjelenéssel, ezt követte a Baumit 1651, majd a Leier Hungária 1630 üzenettel.

A szponzorcégek üzeneteinek hossza 1-34 másodperc közé esett, átlagosan pedig hat másodpercet tettek ki. A leghosszabbnak (34 mp) a „Nemzetgazdasági Minisztérium 1,5 millió forint” nyereményüzenete bizonyult, amely a TV2 Ötletgazdag c. produkciójához kapcsolódott. Ezzel szemben 9406 esetben a kereskedelmi üzenet csak 1-3 másodperc terjedelmű volt, és csupán a támogató cég nevét/logóját tartalmazta.

Az országos kereskedelmi televízióknál féléves összesítésben a legtöbb támogatói kontaktussal érintett műsor az időjárás-jelentés volt. A naponta többször is jelentkező szegmenshez a TV2 esetében 15.700 támogatói üzenet kapcsolódott.

Féléves összesítésben az országos televíziók pénteken tették közzé a legtöbb támogatói üzenetet, hiszen ezen a napon a TV2 kínálatában 6703 szpot, az RTL Klubnál pedig 3246 szpot fordult elő. A Duna TV-nél a szerdai napok emelkedtek ki (1196 szpot)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS