Az építőipari cégek ezerrel nyomták a szponzorüzeneteket

2019. 09. 06., 11:45

Tanulmányt készített a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a televíziós műsorszámok idei első félévi szponzorációjáról. A Duna TV és az RTL Klub esetében nőtt, a TV2-nél csökkent a támogatói aktivitás.

A minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók (RTL Klub, TV2), valamint a közszolgálati Duna TV volt – mellettük egy-egy hónapig hat csatornát néztek – írja a Kreatív Online.

A vizsgált csatornák 17 372 órányi műsoridejében 1038 cég összesen 68 491 szponzorüzenete jelent meg. Az adatokat 2018 azonos időszakával összevetve a Duna TV-nél és az RTL Klubnál nőtt a támogatói aktivitás.

Előbbinél 2018 első felében 5520, idén az első félévben 6086 szponzorüzenet került adásba, utóbbinál 18 502-ről 20 359-re nőtt az ilyen hirdetések száma. Ezzel szemben a TV2-nél 44 146-ról 38 988-ra csökkentek ezek a megjelenések.

A leggyakrabban előforduló támogató cégek valamennyien az építőiparban tevékenykednek, első a Saint-Gobain volt 2084 megjelenéssel, ezt követte a Baumit 1651, majd a Leier Hungária 1630 üzenettel.

A szponzorcégek üzeneteinek hossza 1-34 másodperc közé esett, átlagosan pedig hat másodpercet tettek ki. A leghosszabbnak (34 mp) a „Nemzetgazdasági Minisztérium 1,5 millió forint” nyereményüzenete bizonyult, amely a TV2 Ötletgazdag c. produkciójához kapcsolódott. Ezzel szemben 9406 esetben a kereskedelmi üzenet csak 1-3 másodperc terjedelmű volt, és csupán a támogató cég nevét/logóját tartalmazta.

Az országos kereskedelmi televízióknál féléves összesítésben a legtöbb támogatói kontaktussal érintett műsor az időjárás-jelentés volt. A naponta többször is jelentkező szegmenshez a TV2 esetében 15.700 támogatói üzenet kapcsolódott.

Féléves összesítésben az országos televíziók pénteken tették közzé a legtöbb támogatói üzenetet, hiszen ezen a napon a TV2 kínálatában 6703 szpot, az RTL Klubnál pedig 3246 szpot fordult elő. A Duna TV-nél a szerdai napok emelkedtek ki (1196 szpot)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS