Vasút

Itt találod az összes cikket a „vasút” témában!

Ez az új mágnesvasút újraéleszti a Hyperloop-álmot – Sokkal olcsóbb, mint a korábbi vízió

Ez az új mágnesvasút újraéleszti a Hyperloop-álmot – Sokkal olcsóbb, mint a korábbi vízió

Azzal, hogy az amerikai Hyperloop projekt korábban kútba esett, úgy tűnt, a szupergyors vasúti közlekedés anyagi és technikai okok miatt megvalósíthatatlan. Erre cáfol rá a most bemutatott kínai mágnesvasút.
2024. 10. 01., 14:01
Új lítium-akkumulátorok hajtják Németország hidrogénvonatait

A németországi vasúti közlekedés hamarosan forradalmi változáson megy keresztül: a Siemens Mobility által gyártott hét új generációs Mireo Plus H hidrogénvonatot a Saft fejlesztette lítium-titanát-oxid (LTO) akkumulátorok fogják hajtani.

2023. 06. 30., 10:11
A Hitachi vezeti be Európa első akkumulátoros vonatait

Feleannyiból telepítenek országos közlekedést kiszolgáló elektromos vonatokat Olaszországban, mint amennyibe a Budapest-Belgrád vasútvonal kerül a magyar adófizetőknek. Akkumulátorok eddig is üzemeltek vonatokon, de a Hitachié az első olyan, amelyen ez az elsődleges energiaforrás.

2022. 06. 24., 17:57
Minőségi vasúthálózattal kötnék össze Közép-Európát

A nagysebességű vasúti összeköttetések előkészítésének felgyorsításáról, összehangolásáról és az ukrán gabonaexport hathatósabb elősegítéséről állapodtak meg a visegrádi államok közlekedési miniszterhelyettesei, államtitkárai június 24-én, Budapesten.

2022. 02. 09., 18:48
Négyszáz kilométeren szedik fel a síneket Szerbiában

A következő két évben felszedik a síneket ott, ahol évtizedekkel korábban megszűnt a vasúti forgalom. A Szerbiai Vasúti Infrastruktúra vállalat több mint 400 kilométeren tervezi elvégezni a munkát.

2021. 01. 10., 16:00
Megérkezett az első tram-train Magyarországra

Megérkezett Magyarországra az első tram-train, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasút-villamos prototípusa szombat hajnalban – közölte honlapján a MÁV.

2020. 12. 12., 12:00
Sebességet vált a hazai vasút

Üzembe helyezték Magyarország elsőként elkészült ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerét a Ferencváros és Székesfehérvár közötti vonalszakaszon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából 63 kilométer hosszan építette ki a vonatközlekedés felügyeletét ellátó rendszert a Siemens Mobility.

2020. 09. 22., 14:30
Osztrák-szlovák páros váltja a RegioJetet

Olcsóbb, kényelmesebb és megbízhatóbb utazás az ingázóknak, több tízezer euró megtakarítás az államnak – ezt várja a szlovák közlekedési minisztérium az Osztrák nemzeti vasúttársaságtól, az ÖBB-től és a Szlovák Vasúttársaságtól (ZSSK) a Pozsony–Dunaszerdahely–Komárom vonalon.

2020. 07. 24., 12:15
Ki folytatja a RegioJet-korszak után?

A RegioJet és a Szlovák Vasúttársaság (ZSSK) is mérlegeli, hogy jelentkezik-e a Pozsony–Dunaszerdahely– Komárom vasútvonalra meghirdetett új pályázatra.

2020. 05. 27., 12:15
Miért nem hasít a vasút Romániában?

A romániai vasúthálózat csaknem háromnegyede javításra szorul, miközben az elmúlt években a szaktárca alig hívott le támogatást az erre a célra felkínált európai uniós forrásból.

2019. 09. 09., 11:00
Erdély az infrastrukturális fejlesztések nyertese

Erdélybe érkeztek a legnagyobb összegek a nagy infrastrukturális fejlesztésekre előirányzott európai uniós anyagi erőforrásokból, ám összességében Románia a rendelkezésére álló pénzek alig negyedét hívta le.

2019. 08. 08., 16:30
Prága-Budapest vasúti járatokat indít a RegioJet

Prágát Budapesttel összekötő vasúti járatokat indít 2020 júniusától a RegioJet cseh közlekedési vállalat – közölte Ales Ondruj, a RegioJet szóvivője csütörtökön Prágában.

2019. 06. 11., 11:00
Románia ugyan lehagyta Máltát, de hogyan?

Románia a 26. a 28 tagú Európai Unióban a vasúti infrastruktúra terén, mivel a két utolsó helyet elfoglaló Cipruson és Máltán nincs vasút.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS