A romániai vasúthálózat csaknem háromnegyede javításra szorul, miközben az elmúlt években a szaktárca alig hívott le támogatást az erre a célra felkínált európai uniós forrásból.
A Román Vasúttársaság (CFR) „átvilágítása” során kiderült, hogy a 2017–2019-es időszakban óriási bevételkiesést jegyzett az állami vállalat – írja a Krónika.
Miközben három évvel ezelőtt a CFR több mint 210 millió lejnyi számviteli profitot jegyzett, tavaly már több mint 32 millió lejes számviteli veszteséget produkált.
2019. augusztus 30-án 1236 állandó sebességkorlátozás volt érvényben a vasúti pályák 1335 kilométernyi szakaszán. Ezek következtében a tervezett 86,3 km/órás átlagsebességhez képest a romániai vonatok átlagosan 68,86 kilométert tesznek meg óránként. A Bukarest–Brassó szakaszon például a tervezett átlagsebesség 122,54 km/óra, ám a valóságban 66,78 km/órás sebességgel közlekednek a szerelvények.
A jelentésből az is kiderül, hogy a rendszeresen használt 13 545 kilométer vasút 73 százalékának „lejárt” a használati ideje és felújításra szorul.
Az ivóvízkincset kímélő és alacsony energiafelhasználású üzemmel bővül Szolnok több mint hét évtizede fejlődő vegyipari ökoszisztémája az elektrolitgyártás vezetői közé tartozó KunlunChem százmillió eurót meghaladó befektetésével.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.