A romániai vasúthálózat csaknem háromnegyede javításra szorul, miközben az elmúlt években a szaktárca alig hívott le támogatást az erre a célra felkínált európai uniós forrásból.
A Román Vasúttársaság (CFR) „átvilágítása” során kiderült, hogy a 2017–2019-es időszakban óriási bevételkiesést jegyzett az állami vállalat – írja a Krónika.
Miközben három évvel ezelőtt a CFR több mint 210 millió lejnyi számviteli profitot jegyzett, tavaly már több mint 32 millió lejes számviteli veszteséget produkált.
2019. augusztus 30-án 1236 állandó sebességkorlátozás volt érvényben a vasúti pályák 1335 kilométernyi szakaszán. Ezek következtében a tervezett 86,3 km/órás átlagsebességhez képest a romániai vonatok átlagosan 68,86 kilométert tesznek meg óránként. A Bukarest–Brassó szakaszon például a tervezett átlagsebesség 122,54 km/óra, ám a valóságban 66,78 km/órás sebességgel közlekednek a szerelvények.
A jelentésből az is kiderül, hogy a rendszeresen használt 13 545 kilométer vasút 73 százalékának „lejárt” a használati ideje és felújításra szorul.
A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.
Az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. 2023. november 16-án megtartotta az éves fizikai védelmi gyakorlatát az Országos Atomenergia Hivatal, az Országos Rendőr-főkapitányság és a Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság felügyelete mellett.