Olcsóbb, kényelmesebb és megbízhatóbb utazás az ingázóknak, több tízezer euró megtakarítás az államnak – ezt várja a szlovák közlekedési minisztérium az Osztrák nemzeti vasúttársaságtól, az ÖBB-től és a Szlovák Vasúttársaságtól (ZSSK) a Pozsony–Dunaszerdahely–Komárom vonalon. A RegioJet nyolc év után távozik a szakaszról.
A két társaság december közepétől veszi át a szakasz üzemeltetését a cseh RegioJettől. A szlovák közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint decembertől sem változik nagy mértékben a vonatok menetrendje, csak kisebb módosításokat terveznek – írja az Új Szó.
A nagyobb kényelem ellenére több tízezer euró értékű megtakarításra számít a tárca, ugyanis évente a jelenleginél 200 ezer euróval kevesebb támogatást kap az ÖBB és a ZSSK a szakasz üzemeltetésére.
Ivan Rudolf a minisztérium szóvivője közölte, hogy az ÖBB és a ZSSK több légkondicionált szerelvényt indít majd Pozsony és Komárom között, mint amennyit a RegioJet használt.
A RegioJet is ajánlatot tett a vonal további üzemeltetésére, ám a cseh vállalat régebbi, légkondicionáló nélküli szerelvényekkel szállította volna az utasokat, és több támogatást kért volna az üzemeltetésre.
A tárca közleményében nem tért ki arra, hogy az osztrák, illetve szlovák vállalat számít-e a RegioJet alkalmazottaira, a társaság viszont kész tárgyalni az alkalmazottakkal.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.