Tíz százalékkal is drágább lehet a vasúti árufuvarozás

2018. 11. 20., 08:00

Átlagosan 6-10 százalékos díjemelésre készül¬nek jövőre a magyarországi vasúti árufuvarozók, ügyfeleikkel már egyeztetnek.

Többet kell majd fizetniük a MÁV-nak a vontatáshoz használt villa­mos energiáért. E költségek a Rail Cargo Hungáriánál (RCH) várható­an 23 százalékkal nőnek, a GYSEV Cargónál 25 százalékkal, a CER Cargo Hungary pedig 20 százalé­kot jelzett – írja keddi számában a Világgazdaság.

Kukely Márton, a CER Cargo Holding vezérigazgatója elmondta, hogy a másik nagy, díjemelésre szorító tétel an­nak többletköltsége, hogy a pályafelújítások miatt a szerelvények kénytelenek a korábbinál hosszabb úton és hosszabb ideig köz­lekedni.

Az RCH-nál például 20-30 százalékkal nőtt a fuvarozási idő, egy átlagos tehervonat menetide­je pedig másfélszer olyan hosszú, mint amennyit a menetrendje indo­kolna. Októberig a társaság vonatai a tervezettnél 444 ezer kilométer­rel hosszabb utat tettek meg, áru­tonnában kifejezett teljesítményük pedig 4 százalékkal esett.

A GYSEV Cargo számára pályasza­kasztól és infrastruktúrától függően 3-10 százalékkal nő 2019-ben a pá­lyahasználati díj, a vontatási költség pe­dig 5-6 százalékkal.

A társaságok egyéb költségei is nőnek. A GYSEV Cargo legalább 5-6 százalékkal nö­vekvő személyzeti jellegű ráfordí­tással számol, és azzal, hogy jelentő­sen emelkednek az alvállalkozóinak fizetendő díjak is - írta a lap. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS