Átlagosan 6-10 százalékos díjemelésre készül¬nek jövőre a magyarországi vasúti árufuvarozók, ügyfeleikkel már egyeztetnek.
Többet kell majd fizetniük a MÁV-nak a vontatáshoz használt villamos energiáért. E költségek a Rail Cargo Hungáriánál (RCH) várhatóan 23 százalékkal nőnek, a GYSEV Cargónál 25 százalékkal, a CER Cargo Hungary pedig 20 százalékot jelzett – írja keddi számában a Világgazdaság.
Kukely Márton, a CER Cargo Holding vezérigazgatója elmondta, hogy a másik nagy, díjemelésre szorító tétel annak többletköltsége, hogy a pályafelújítások miatt a szerelvények kénytelenek a korábbinál hosszabb úton és hosszabb ideig közlekedni.
Az RCH-nál például 20-30 százalékkal nőtt a fuvarozási idő, egy átlagos tehervonat menetideje pedig másfélszer olyan hosszú, mint amennyit a menetrendje indokolna. Októberig a társaság vonatai a tervezettnél 444 ezer kilométerrel hosszabb utat tettek meg, árutonnában kifejezett teljesítményük pedig 4 százalékkal esett.
A GYSEV Cargo számára pályaszakasztól és infrastruktúrától függően 3-10 százalékkal nő 2019-ben a pályahasználati díj, a vontatási költség pedig 5-6 százalékkal.
A társaságok egyéb költségei is nőnek. A GYSEV Cargo legalább 5-6 százalékkal növekvő személyzeti jellegű ráfordítással számol, és azzal, hogy jelentősen emelkednek az alvállalkozóinak fizetendő díjak is - írta a lap. (MTI)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.