570 millió eurót kell bevasalnia a román államnak a vasúttól

2020. 02. 25., 13:45

Az Európai Bizottság hétfőn felszólította Romániát, hogy hajtson be kamatostól 570 millió eurót a Román Vasúttársaság áruszállító részlegétől (CFR Marfă).

Az uniós végrehajtó testület a szokásos négy helyett hat hónapot adott a román államnak, hogy végrehajtsa a döntést. Az EB szerint az eltörölt állami tartozások miatt a CFR Marfă tisztességtelen versenyelőnybe került piaci társaival szemben – írja a Krónika.

A vasúti személyszállítással ellentétben Romániában nagyon erős versenyhelyzet alakult ki a vasúti árufuvarozási piacon, mert sok magánszolgáltató működik.

2017 márciusában a romániai magán vasúti szállítók szövetsége hivatalos panaszt intézett Brüsszelhez, amelyben azt állította, hogy a CFR Marfă állami támogatást kapott, ami sérti az Európai Unió vonatkozó szabályzatát. Az Európai Bizottság 2013-ig visszamenőleg megvizsgálta a román állam intézkedéseit és arra a következtetésre jutott, hogy több rendben megsértették az állami támogatás szabályait.

Az EU szabályzata szerint nem tekinthető állami támogatásnak, ha az állam az úgynevezett magánpiaci befektető elvének megfelelően cselekszik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS