Románia ugyan lehagyta Máltát, de hogyan?

2019. 06. 11., 11:00

Románia a 26. a 28 tagú Európai Unióban a vasúti infrastruktúra terén, mivel a két utolsó helyet elfoglaló Cipruson és Máltán nincs vasút.

Az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatósága által közzétett, a közlekedési infrastruktúrát górcső alá vevő jelentésében Románia az utolsó helyen áll.

Romániában az elmúlt 30 évben egyetlen kilométernyi vasúti szakaszt sem villamosítottak, a megkezdett korszerűsítési munkálatok rendkívül lassú ütemben zajlanak, a 4-es páneurópai folyosó megépítéséhez ugyanakkor még legalább 15 évre van szükség – írja a Krónika.

Románia az első helyen van Európában a közúti balesetek tekintetében, 95 halott 1 millió lakosra, miközben az európai átlag 51 áldozat.

Megoldást jelentene a helyzetre, ha az áruszállítás minél nagyobb hányada áttevődne a közutakról a vasútra.

Dragoş Titea közlekedésügyi minisztériumi államtitkár leszögezte: nem lehet ok panaszra, mivel a vasúti korszerűsítésre több mint 300 millió eurót ítélt meg a kormány.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 12., 14:20
„A gazdasági szereplők egyre tudatosabban alkalmazkodnak a működési költségekhez, a finanszírozási kihívásokhoz és a bizonytalan gazdasági környezethez. A kérdés, hogy 2025 második negyedéve meghozza-e a fordulatot, vagy egy tartósabb struktúraváltás előtt állunk.”
2025. 05. 12., 10:40
Enyhe drágulás jellemzi mind az országos, mind a budapesti albérletpiacot a KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint. Áprilisban az előző hónaphoz képest országos átlagban 0,9, a fővárosban 1,3 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak, éves összevetésben országosan 7,6, Budapesten 8,6 százalékos volt a drágulás.
2025-05-12 22:10:56
Tárgyalásokat folytatott a VOSZ és a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) tagja, a Barrier Free alapítója, Szirbik István arról, hogy a vállalkozói érdekképviselet teremtsen lehetőséget a mozgáskorlátozott vállalkozók és munkáltatók támogatására és integrálására.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.
Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS