Románia a 26. a 28 tagú Európai Unióban a vasúti infrastruktúra terén, mivel a két utolsó helyet elfoglaló Cipruson és Máltán nincs vasút.
Az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatósága által közzétett, a közlekedési infrastruktúrát górcső alá vevő jelentésében Románia az utolsó helyen áll.
Romániában az elmúlt 30 évben egyetlen kilométernyi vasúti szakaszt sem villamosítottak, a megkezdett korszerűsítési munkálatok rendkívül lassú ütemben zajlanak, a 4-es páneurópai folyosó megépítéséhez ugyanakkor még legalább 15 évre van szükség – írja a Krónika.
Románia az első helyen van Európában a közúti balesetek tekintetében, 95 halott 1 millió lakosra, miközben az európai átlag 51 áldozat.
Megoldást jelentene a helyzetre, ha az áruszállítás minél nagyobb hányada áttevődne a közutakról a vasútra.
Dragoş Titea közlekedésügyi minisztériumi államtitkár leszögezte: nem lehet ok panaszra, mivel a vasúti korszerűsítésre több mint 300 millió eurót ítélt meg a kormány.
Története egyik legnagyobb szabású fejlesztését hajtották végre a CSABAcast Kft. könnyűfémöntödéjében, a csaknem nyolcvan éve működő Heves vármegyei üzem így már a tisztán elektromos hajtású járművek gyártásában is részt vehet, energetikai rendszere pedig a magyar piacon úttörő megoldással segíti a termelést.
2025 októberében kerül sor a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség Integrált Hatósági Felülvizsgálati Missziójára, amely a biztonsági szabványoknak való megfelelést fogja ellenőrizni.