Vasárnap elindult a Budapest és Munkács közötti első, normál nyomtávon közlekedő közvetlen InterCity járat a Nyugati pályaudvarról.
Budapest és Munkács között az eddigi 9,5 óráról 7 órára csökken a menetidő. Avonatok a határon sokat vesztegeltek, mert Csapon a normál nyomtávú forgóvázakat széles nyomtávúakra cserélték. A Latorca IC mostantól tengelyátszerelés nélküli közvetlen, napi összeköttetést teremt Munkáccsal.
Ennek az volt az egyik műszaki feltétele, hogy az ukrán vasúttársaság alkalmassá tegye a Munkács felé ágazó normál nyomtávú szárnyvonalat a magyar mozdony és személykocsi menetrendszerű közlekedtetésére.
Ez az első konkrét eredménye annak a magyar-ukrán együttműködésnek, amely a határtérség infrastrukturális összeköttetéseinek átfogó fejlesztését célozza.
A Latorca InterCityhez a MÁV-Start a saját állományából biztosítja a személyzetet, a mozdonyt és a másodosztályú IC-kocsit, az ukrán vasút (UZ) pedig magyarul beszélő mozdonyvezetőt ad, hogy segítsen a magyar mozdonyvezetőnek a hálózatukon való közlekedésben. A vonaton a magyar jegyvizsgáló munkáját magyarul beszélő ukrán jegyvizsgáló segíti. (MTI)
A világ TOP 5 építőipari nehézgépgyártó vállalata között számon tartott kínai Zoomlion 105 millió euró értékben Magyarországon építi fel harmadik európai gyáregységét.
„Egy nukleáris létesítmény megtámadása abszolút elfogadhatatlan, ilyesminek nem szabad megtörténnie.”