Tizennyolc éven belül kell elkészülnie a Bukarest–Kolozsvár–Budapest-gyorsvasútnak a legújabb elvárások értelmében. Az uniós pénzek hatékony felhasználásával tartható a célkitűzés.
Bár az elmúlt évtizedben több alkalommal is téma volt a Bukarest–Kolozsvár–Budapest-gyorsvasút kiépítése, egyhamar nem fogunk rajta gyorsabban eljutni Erdélyből egyik fővárosba sem – írja a Krónika.
Az Európai Unió nemrég jelezte: azt várja Romániától, hogy 2040-ig fejezze be az ország területén áthaladó szakaszokat. A transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) új szabályzata értelmében 18 éven belül be kell fejezni a Bukarestet Budapesttel összekötő gyorsvasút kiépítését. Akkorra a hálózat részét jelentő romániai szakaszokon is 160 kilométer/órás sebességgel kell közlekedniük a személyszállító vonatoknak.
Adina Vălean, az Európai Bizottság közlekedésért felelős biztosa úgy nyilatkozott, hogy a Bukarest–Budapest-gyorsvasút romániai vonala a fővárostól Brassó, Szeben, Kolozsvár és Nagyvárad érintésével halad. Szerinte uniós szinten az infrastruktúra-fejlesztésre szánt alapokat 270 milliárd euróval kell kiegészíteni, hogy a terveket megvalósítsák.
„Tartható cél Lehet teljesíteni az elvárást, ha az ország lehívja az uniós pénzeket, és komolyan veszi az infrastruktúra fejlesztését célzó beruházásokat” – jelentette ki Benedek Zakariás, a bukaresti képviselőház infrastruktúra- és közlekedésügyi szakbizottságának tagja.
A következő tíz évben annyi pénz áramolhat Romániába, mint korábban soha. Románia a közeljövőben hagyja jóvá a beruházási tervet, ami szerint 2030-ig 78 milliárd eurót fektetnek a közlekedési infrastruktúra fejlesztésébe, beleérve a közúti, a vasúti, a légi és a vízi szállítást.
(Illusztráció: Pixabay)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.