Itt találod az összes cikket a „karácsony” témában!
A Nébih élelmiszerpazarlás-megelőzési programja, a Maradék nélkül összefoglalta azokat a legfontosabb, mégis egyszerű, gyakorlatias tanácsokat, amelyek segíthetnek csökkenteni a karácsonyi élelmiszerpazarlást.
Bár a pandémia kezdete óta a magyarok többsége árérzékenyebb, tavalyhoz képest idén valamivel többet, átlagosan 59 ezer forintot költenének karácsonyi ajándékokra – mutat rá a Telenor országos, reprezentatív kutatása.
Több mint 18 millió forint értékű adománykártyával támogatták a vásárlók idén a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Adni Öröm! nevű karácsonyi adománygyűjtő akcióját.
Az idei karácsony más lesz, mint eddig bármelyik: a járványhelyzet miatt sok család online vagy telefonon ünnepel majd, és a készülődés is másképp telik: az idősebb generációk tagjai közül is egyre többen használják ki az internet adta lehetőségeket az ajándékok beszerzésében és a bankolásban is – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból.
A fiatalok idén karácsonykor átlagosan 29 ezer forintot szánnak ajándékvásárlásra – derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely azt vizsgálta, mennyi pénzt költenének a 19-29 évesek az ünnepi szezonban. A vidéki kisvárosokban élők 23 ezer forintot, a budapestiek és megyeszékhelyen lakók viszont 33-35 ezer forintos karácsonyi büdzsét említettek.
Pécs után Budapesten is karácsonyi hangulatban tölthetik az arra járók a várakozás perceit három busz-, illetve villamosmegállóban.
A karácsonyi ünnepek elmaradhatatlan süteményei a bejglik. Sokan maguk készítik el odahaza a diós, a mákos és a mindenféle más ízesítésű tekercseket, de egyre többen vannak azok is, akik készen, a boltból szeretik megvenni ezeket az édességeket.
A Cofidis friss Hitel Monitor felméréséből kiderült: a karácsonyra ajándékot vásárlók háromnegyede törekszik arra, hogy praktikus meglepetéseket adjon. A pandémia visszafogja a költekezési kedvet: a magyarok egyharmadánál nagy szerepet játszik vagy részben emiatt nem terveznek költeni.
Országszerte 160 településen, több mint 250 helyszínen zajló hétvégi akció során összesen mintegy 250 tonna tartós élelmiszert gyűjtött a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közel 6.000 önkéntese segítségével. Az adományokból közel 50 ezer élelmiszercsomag készül, amely segítséget nyújt a nélkülözőknek.
2020-ban a Covid-19 hatásainak enyhítésére és az ünnepi időszak megsegítésére a Magyar Élelmiszerbank Egyesület idén is megszervezi Karácsonyi Adománygyűjtését. Három napon keresztül, november 27-én, 28-án és 29-én országszerte közel 160 település több mint 250 áruházában várják a lakosság élelmiszeradományait.
Komoly szerephez jutott az egyébként is dinamikusan növekvő e-kereskedelem a járvány hatására, ami az előttünk álló hetekben még tovább fokozódhat, a november 11-én életbe lépett kormányintézkedések és a közelgő karácsonyi vásárlási láz következtében.
Az idei karácsony ünnepléséhez a járvány miatt nem ideálisak a feltételek, de a magyarok karácsonyszeretők, nem mondanak le az ünneplésről, és a kevesebb személyes találkozást a digitális kommunikációval tervezik pótolni – derült ki a Telenor reprezentatív kutatásából.
Békés ünnepet és egy kis pihenést is kíván az Üzletem.hu szerkesztősége.
Mintegy 3500 tonna fogyhat az idén az egyik legnépszerűbb szezonális termékből, a szaloncukorból, a forgalom értéke 6,5 milliárd forint lehet.
Egyre mélyebbre nyúlnak az emberek a pénztárcájukba az adventi időszakban. Idén a megkérdezettek összesen átlagosan 58 ezer forintot terveznek ajándékokra fordítani, amivel a legtöbben 6 szerettüket lepnék meg – derül ki a Budapest Bank kutatásából.
Együttműködést kötött a Miutcánk lokális közösségépítő alkalmazás a JCDecaux Hungary-vel és a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal.
2019-ben ismét megszervezi hagyományos Karácsonyi Adománygyűjtését a Magyar Élelmiszerbank Egyesület.
A tavalyi 41 ezer forint helyett az idén már átlagosan 48 400 forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni az aktív internetezők, ami több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital éves közös kutatásából.
Az eddigi legjobb karácsonyhoz képest, 50 millió forintos emelkedéssel, 610 millió forintot tett ki a Bónusz Brigád forgalma.
Bár a plázák látogatottsága egyre emelkedik, egyre többen használnak valamilyen applikációt is az ajándékok beszerzésére.
Minden második ember adakozott az idén, közülük a legtöbben pénzt és ruhaneműt adtak a rászorulóknak.
Advent idején és karácsonykor megnő a tűzesetek száma – hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége.
Mi a helyzet, ha üzleti partnereinket szeretnénk meglepni? Öt pontban gyűjtöttük össze, mire kell odafigyelni.
Az idei közepesnek mondható haltermés ellenére, elegendő hal lesz az ünnepekre. Az árak tavalyhoz képest 5-7 százalékkal emelkednek .
Egész napos műsorfolyammal várja vasárnap a felajánlásokat a közmédia a hetedik Jónak lenni jó! elnevezésű jótékonysági kampányában.
Idén tovább nőtt a karácsonyi ünnepekre szánt kiadások mértéke, amit 10-ből 8-an az aktuális havi jövedelmükből fedeznek.
Lélektani, érzelmi és adóügyi okai vannak, hogy sokan még az újév előtt lebonyolítják az ingatlanvásárlást.
Ünnepektől függetlenül érdemes ugyanazt a stratégiát követni: kérdezzen, tervezzen, számoljon, és csak ezek után vásároljon!
Erős karácsonyi forgalomra számítanak az áruházláncok, a legtöbb helyen a forgalom kétszámjegyű növekedését várják az év utolsó hónapjában a tavaly decemberihez képest.
Az Aegon munkatársai 800 ajándékcsomagot juttatnak el a családokhoz a Baptista Szeretetszolgálat közvetítésével.
Mintegy 20-25 százalékkal bővülhet a növekvő kereslet miatt a pulykahús belföldi forgalma az év többi hónapjához viszonyítva decemberben.
A teljes decemberi kiskereskedelmi forgalom rekordmértékű, 6 százalék feletti növekedésére számít az Országos Kereskedelmi Szövetség.
A szezonális édességek forgalma 10 milliárd forint felett lehet decemberben. Az éves édességforgalom a tavalyi 200 milliárd forintról 250 milliárd forintra nőhet.
Idén a tavalyinál kevesebbet szán a lakosság a karácsonyi ajándékokra, amelyek többségét továbbra is a plázákban veszik meg a tervek szerint.
Az éves árbevételének mintegy 10 százalékát realizálja az év utolsó hónapjában a SPAR Magyarország. Az áruházak nyitvatartását a vásárlói igényeknek megfelelően alakították ki.
Az internetes kiskereskedelemben minden negyedik vásárlás akad el amiatt, hogy a vásárlóknak nincs elegendő információjuk a termékről.
A Budapesti Adventi és Karácsonyi Vásár idén 20. alkalommal várja a látogatókat, november 9. és január 1. között.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.