Kevesebbet költenénk idén karácsonyi ajándékra

2018. 12. 04., 11:00

Idén a tavalyinál kevesebbet szán a lakosság a karácsonyi ajándékokra, amelyek többségét továbbra is a plázákban veszik meg a tervek szerint, és nem változtak a favoritok sem: a ruhák és a szépségápolási termékek állnak az első helyeken.

A 18-69 éves lakosság 18 százaléka saját maga készíti az ajándékot, arányuk egy év alatt 5 százalékponttal emelkedett – derül ki a Cofidis legfrissebb Hitel Monitor kutatásából.

A reprezentatív kutatás szerint, amely 3 évre visszamenőleg vizsgálta a karácsonyi ajándékozási szokásokat 2018-ban átlagosan 29 500 forintot szánnak a válaszadók a karácsonyi ajándékokra, szemben a tavalyi 31 900 forintos költéssel. A lakosság 60 százaléka aktuális havi jövedelméből finanszírozza a vásárlást, a többiek jellemzően megtakarításukból, hitelből pedig csak tízből egy válaszadó.

Az ajándékok beszerzésének elsődleges helyszínei továbbra is a plázák, ahol a lakosság 59 százaléka vásárol, ezt követik a hiper- és szupermarketet (51 százalék), valamint a – jellemzően magyar – webshopok (48 százalék).

A tervezett ajándékok között továbbra is a ruhák (42 százalék) és szépségápolási termékek (40 százalék) vezetnek, szintén a lista elején szereplnek a játékok (37 százalék), az élelmiszerek (32 százalék), valamint a könyvek (30 százalék). Az elektronikai és műszaki cikkek (28 százalék) és a konyhai, háztartási gépek (23 százalék) a népszerűségi listán hátrébb állnak.

A magyar családok többsége háztartása jelenlegi helyzetét jónak érzi, a családok 59 százaléka gondolja úgy, hogy meg tudja venni az alapvető cikkeket, megengedhet magának egy-két extra költést, egy részük még félre is tud tenni. A jövőről is pozitívan nyilatkoztak: a többség szerint anyagi helyzete ugyanolyan lesz, mint tavaly volt, 76 százalékuk pedig javulásra számít a felmérés szerint.

A Cofidis Hitel Monitor kutatását az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készíti 500 fős mintán évente négy alkalommal. Az adatok a 18-69 éves magyar lakosságra reprezentatívak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 27., 16:17
Saját honlapján és a népszámlálás internetes oldalán is közzétette az idei cenzus kérdőívének mintáját a Központi Statisztikai Hivatal. A népszámlálási kérdőívet bárki kitöltheti önállóan online, október 1. és 16. között.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A mintegy 300 háztartás részvételével lezajlott mérés eredményei szerint fejenként 25,2 kg élelmiszert dobunk feleslegesen a szemétbe évente, a leggyakrabban elpazarolt élelmiszerek toplistáját pedig továbbra is az ételmaradékok vezetik.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS