Szentestén is gondol dolgozóira a SPAR

2018. 11. 27., 11:00

Az éves árbevételének mintegy 10 százalékát realizálja az év utolsó hónapjában a SPAR Magyarország. Az áruházak nyitvatartását a vásárlói igényeknek megfelelően alakították ki.

„Az átlagos vásárlói kosár 20-25 százalékkal nő az ünnepi időszakban, a vásárlószám pedig mintegy 3 százalékkal. A SPAR és INTERSPAR áruházak éves árbevételének körülbelül 10 százaléka realizálódik decemberben – mondta Maczelka Márk.

A SPAR kommunikációs vezetője közölte: „Tekintettel arra, hogy az üzlethálózat évek óta dinamikusan fejlődik, számításaink szerint az elmúlt évek egyik legjobb havi forgalma várható az év utolsó hónapjában. A nyitvatartást alapvetően a vásárlói igényekhez igazítjuk, ott és akkor hosszabbítunk, amikor arra igény van a korábbi évek tapasztalatai alapján. Nem általánosságban, de elmondható, hogy december 22-én és 23-án a megszokottnál hosszabb lesz a nyitvatartás. 24-én – ahol lehetőségünk van – 12 órakor bezárunk, gondolva saját munkatársainkra is”.

A SPAR már novemberben felkészülten várta a vásárlókat, s az idei november első néhány napja a tavalyi bázisidőszakhoz képest máris jelentős javulást mutat, ami előrevetíti, hogy a hónap egésze és a december is hasonlóan sikeres lesz. Sokan az utolsó napokra halasztják a vásárlásokat, hiszen a legfrissebb alapanyagokat igyekeznek felhasználni, így december 23-a és 24-e különösen felértékelődik.

A cég tapasztalatai szerint az év ezen időszakában a vevők átlagosan pár ezer forinttól 30 ezer forintig költenek az ünnepi bevásárlásra, de összességében minden háztartásban többet fordítanak az élelmiszerekre, mint más időszakban. Ebben az időszakban a vásárlók a karácsonyi készülődéshez kapcsolódó tipikus termékeket keresik: a szaloncukrot, az édességeket, a sütési alapanyagokat, illetve több italt tesznek a kosarukba, s az ünnepek közeledtével fellendül a friss áruk iránti igény is. A SPAR ebben az időszakban értékesíti a legtöbb friss halat, aminek jelentős része Magyarországról származik.

Húzóterméknek számítanak a különféle ajándékcsomagolású kozmetikai termékek, a játékok, a sütéssel és az asztalterítéssel kapcsolatos termékek és a márkás italok. Jelentős népszerűségnek örvendenek a háztartási kisgépek is, mint például a kávéfőzők és a robotgépek, de minden bizonnyal slágertermékek lesznek a különböző játékkonzolok és TV-készülékek is, amelyek elsősorban az INTERSPAR-ok kínálatát erősítik.

Karácsonykor a ponty és a tojás kiemelkedően keresett; a baromfikategórián belül megnő a kacsa, a pulyka és a minőségi csirkehús iránti kereslet, de ebben az időszakban ugyanígy megugrik az ilyenkor nagyobb választékban elérhető füstölt áruk forgalma is. Ezen felül a szalonna- és baconfélék iránti kereslet is növekszik.

Karácsony közeledtén a sütési segédanyagok forgalma is kiugróan magas, hiszen az alkalomhoz illően a süteménykészítési kedv ekkor a legerősebb. Az alapanyagok közül kimagasló a sütési dekorációk – szóratok, marcipánmassza – forgalma, de a liszt, a mazsola, a mák és a dió iránti kereslet is erőteljes. A SPAR ebben az időszakban úgynevezett display kihelyezéssel sütési szigeteket állít fel, hogy koncentráltan és könnyen megtalálhatóak legyenek a szezonra összeállított termékek.

A diós-mákos bejglik és tekercsek forgalma szintén domináns karácsony előtt. Kiemelkedő forgalmat generálnak a hidegtálak, a különféle majonézes készítmények – a francia saláta vagy a burgonya és a korhely saláta –, a kaszinótojás és a tormás sonkatekercsek. Készételek közül a halászlé, a hal- és káposztás ételek, valamint a kocsonya a legnépszerűbbek tradicionálisan.

Zöldség-gyümölcs területen pedig a citrusfélékre, a banánra és az aszalványokra – például az aszalt szilvára, a datolyára és a fügére – nagyobb az igény, míg a két ünnep között a lencse népszerű.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 23., 15:23
Nagy Ferenc Gábor, az NFG Badboys Kft. tulajdonosa reméli, hogy a VOSZ-on belül is sok céghez eljuthatnak, egyre többen ismerik majd meg programjukat és filozófiájukat. A VOSZ Sportvállalkozási Szekciójának új tagjával eddigi eredményeiről és terveiről is beszélgettünk.
2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.
2023-05-29 14:35:00
Több hatóság egyszerre tartott revíziót a nagybani piac kereskedőinél. A NAV alapos ellenőrzését a rendőrség és a NÉBIH is segítette. A nagyszabású akcióban az árusokat, a termékek eredetét és a forgalmat is kontrollálták.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS