Szentestén is gondol dolgozóira a SPAR

2018. 11. 27., 11:00

Az éves árbevételének mintegy 10 százalékát realizálja az év utolsó hónapjában a SPAR Magyarország. Az áruházak nyitvatartását a vásárlói igényeknek megfelelően alakították ki.

„Az átlagos vásárlói kosár 20-25 százalékkal nő az ünnepi időszakban, a vásárlószám pedig mintegy 3 százalékkal. A SPAR és INTERSPAR áruházak éves árbevételének körülbelül 10 százaléka realizálódik decemberben – mondta Maczelka Márk.

A SPAR kommunikációs vezetője közölte: „Tekintettel arra, hogy az üzlethálózat évek óta dinamikusan fejlődik, számításaink szerint az elmúlt évek egyik legjobb havi forgalma várható az év utolsó hónapjában. A nyitvatartást alapvetően a vásárlói igényekhez igazítjuk, ott és akkor hosszabbítunk, amikor arra igény van a korábbi évek tapasztalatai alapján. Nem általánosságban, de elmondható, hogy december 22-én és 23-án a megszokottnál hosszabb lesz a nyitvatartás. 24-én – ahol lehetőségünk van – 12 órakor bezárunk, gondolva saját munkatársainkra is”.

A SPAR már novemberben felkészülten várta a vásárlókat, s az idei november első néhány napja a tavalyi bázisidőszakhoz képest máris jelentős javulást mutat, ami előrevetíti, hogy a hónap egésze és a december is hasonlóan sikeres lesz. Sokan az utolsó napokra halasztják a vásárlásokat, hiszen a legfrissebb alapanyagokat igyekeznek felhasználni, így december 23-a és 24-e különösen felértékelődik.

A cég tapasztalatai szerint az év ezen időszakában a vevők átlagosan pár ezer forinttól 30 ezer forintig költenek az ünnepi bevásárlásra, de összességében minden háztartásban többet fordítanak az élelmiszerekre, mint más időszakban. Ebben az időszakban a vásárlók a karácsonyi készülődéshez kapcsolódó tipikus termékeket keresik: a szaloncukrot, az édességeket, a sütési alapanyagokat, illetve több italt tesznek a kosarukba, s az ünnepek közeledtével fellendül a friss áruk iránti igény is. A SPAR ebben az időszakban értékesíti a legtöbb friss halat, aminek jelentős része Magyarországról származik.

Húzóterméknek számítanak a különféle ajándékcsomagolású kozmetikai termékek, a játékok, a sütéssel és az asztalterítéssel kapcsolatos termékek és a márkás italok. Jelentős népszerűségnek örvendenek a háztartási kisgépek is, mint például a kávéfőzők és a robotgépek, de minden bizonnyal slágertermékek lesznek a különböző játékkonzolok és TV-készülékek is, amelyek elsősorban az INTERSPAR-ok kínálatát erősítik.

Karácsonykor a ponty és a tojás kiemelkedően keresett; a baromfikategórián belül megnő a kacsa, a pulyka és a minőségi csirkehús iránti kereslet, de ebben az időszakban ugyanígy megugrik az ilyenkor nagyobb választékban elérhető füstölt áruk forgalma is. Ezen felül a szalonna- és baconfélék iránti kereslet is növekszik.

Karácsony közeledtén a sütési segédanyagok forgalma is kiugróan magas, hiszen az alkalomhoz illően a süteménykészítési kedv ekkor a legerősebb. Az alapanyagok közül kimagasló a sütési dekorációk – szóratok, marcipánmassza – forgalma, de a liszt, a mazsola, a mák és a dió iránti kereslet is erőteljes. A SPAR ebben az időszakban úgynevezett display kihelyezéssel sütési szigeteket állít fel, hogy koncentráltan és könnyen megtalálhatóak legyenek a szezonra összeállított termékek.

A diós-mákos bejglik és tekercsek forgalma szintén domináns karácsony előtt. Kiemelkedő forgalmat generálnak a hidegtálak, a különféle majonézes készítmények – a francia saláta vagy a burgonya és a korhely saláta –, a kaszinótojás és a tormás sonkatekercsek. Készételek közül a halászlé, a hal- és káposztás ételek, valamint a kocsonya a legnépszerűbbek tradicionálisan.

Zöldség-gyümölcs területen pedig a citrusfélékre, a banánra és az aszalványokra – például az aszalt szilvára, a datolyára és a fügére – nagyobb az igény, míg a két ünnep között a lencse népszerű.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 11., 11:11
A november 2-án kezdődött év végi kgfb-kampány első hetében a személygépkocsival rendelkező ügyfelek 32 800 forintos átlagdíjon kötöttek új szerződést, miközben biztosítójuk átlagosan 46 600 forintos indexdíjat ajánlott számukra, így a biztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak – tájékoztatott saját adatai alapján az Insura.hu biztosításközvetítő.
2024. 11. 10., 19:50
Új pályázati konstrukciót hirdet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, elsősorban a magyar mikro-, kis- és középvállalkozásokat segítve innovációs törekvéseikben – tájékoztatott a Kulturális és Innovációs Minisztérium.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.
Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS