Karácsony előtt növekvő forgalomra számítanak az áruházak

2018. 12. 11., 10:00

Erős karácsonyi forgalomra számítanak az áruházláncok, a legtöbb helyen a forgalom kétszámjegyű növekedését várják az év utolsó hónapjában a tavaly decemberihez képest.

A MediaMarkt a forgalom kétszámjegyű növekedésére számít decemberben a tavalyi hasonló időszakhoz képest – közölte az elektronikai cikkeket forgalmazó áruházlánc az MTI megkeresésére.

A vállalat jelezte: november közepétől indul a szezon, bronz vasárnaptól megugrik a forgalom, majd az ezüst vasárnaptól kezdődik a csúcs. Az utolsó hét a legerősebb, akkor érkeznek a legtöbben az áruházakba. Mivel idén az aranyvasárnap közvetlenül december 24-e előttre esik, így a bronz és ezüst hétvégéken nagyobb forgalomra számítanak az előző évekhez képest. A forgalom egy átlagos hónapinak a háromszorosa is lehet, egy átlagos év közbeni hétköznapnak pedig akár a nyolcszorosát is elérheti ilyenkor.

Slágertermékek idén is a nagyképernyős, nagyfelbontású televíziók, okostévék, hangprojektorok, de keresettek a mobiltelefonok, illetve a különböző háztartási gépek is. A forgalom növekedése ezeknél a termékeknél is kétszámjegyű, ezen belül a televízióknál a nagy nyári világversenyek, különösen a futballesemények alatti forgalomnövekedést is meghaladó az értékesítés.

Az ünnepi időszakban az online vásárlások is kétszámjegyű növekedést mutatnak évről évre – közölte a MediaMarkt.

A Praktikernél az ünnep előtti időszakban 10-15 százalékos forgalomnövekedésre számítanak az előző év azonos időszakához képest. A barkácsláncnál nem a téli hónapok a legforgalmasabbak, ugyanakkor a tavaly karácsonyinál határozottan nagyobb növekedést várnak az idén, egyebek mellett azért, mert ebben az évben új arculatot, bővített választékot, sokkal több dekorációs design elemet tartalmaz a kínálatuk.

Decemberben a szezonális termékek, a műfenyők, karácsonyfatalpak, kültéri és beltéri karácsonyi izzók forgalma 20 százalékkal is megnőhet a tavalyi azonos időszakhoz képest. Jelentősen nő ilyenkor a világítás, a klasszikus lámpák, csillárok, falikarok, hosszabbító kábelek, kapcsolók forgalma is. Sokan vesznek ilyenkor barkácsszerszámokat, fúrógépeket, praktikus háztartási termékeket és bútort, emellett a kályhák, illetve a fürdőszoba felszerelések a legkelendőbbek.

A legnagyobb vásárlói rohamot az ezüst- és aranyvasárnapi hétvégéken várja a Praktiker, az adventi időszak általában 10-15 százalékkal forgalmasabb az év többi hétvégéjéhez képest.

Az Ikea forgalma decemberben általában másfélszerese az év többi hónapjában tapasztaltnak. A vállalat teljes éves forgalmának 10,6 százalékát bonyolítja az év utolsó hónapjában. Az ünnepi időszakban az általános, napi 8-9 ezres eladásszám akár napi 12-14 ezerre is nőhet. Az adventi hétvégék a legkiemeltebbek, ilyenkor nagyobb létszámmal várják a vásárlókat - tájékoztatott a lakberendezési áruházlánc.

A vállalat tapasztalatai szerint minden termékcsoport iránt nagyobb az érdeklődés az ünnepi időszakban, a legkelendőbbek a konyhai és nappali kiegészítők, textíliák, dekorációk. Az augusztus végével zárult 2018-as pénzügyi évben is kétszámjegyű éves bevétel növekedésre számítanak, ami valószínűleg meghaladja a 20 százalékot; az előző pénzügyi évet 14 százalékos növekedéssel zárták. A 2018-as pénzügyi évben 6,6 millió látogató járt az Ikea hazai áruházaiban, míg az előző pénzügyi évben 5,5 millió, és 3,7 millió vásárlót szolgáltak ki az előző évi 3,1 millió után. A teljes eladás 5 százalékát online bonyolították a 2018-as pénzügyi évben.

A dm Magyarország szintén a forgalom kétszámjegyű növekedésére számít decemberben az előző év azonos időszakához képest. A drogérialánc tájékoztatása szerint tavaly a novemberhez képest a december 33 százalékkal magasabb forgalmat hozott. A korábbi években ez az arány még magasabb volt, négy éve 50 százalékkal volt nagyobb a decemberi forgalom a novemberinél. A számokból látszik, hogy most már a többi hónapban is többet költenek a vásárlók kozmetikai termékekre, nem csak decemberben vásárolnak ezekből nagyobb mennyiségben. A decemberi a vállalat éves forgalmának 10 százalékát teszi ki.

A drogérialánc teljes kínálatának forgalma kétszámjegyű növekedést mutat az ünnepi időszakban, de átlag felett fogynak a parfümök, a szépségápolási termékek, a karácsonyi csomagok, valamint a férfi arcápolási termékek, az elektromos fogkefék és a bio élelmiszerek.

A legnagyobb vásárlói rohamot az utolsó héten, különösen a karácsony előtti utolsó napokban várják. A dm szerint sokan az utolsó pillanatra hagyják a vásárlást. Egyre többen rendelnek online, már a novemberi számokon is látszik, hogy sokan az interneten vásárolnak a sorban állás helyett.

A Rossmann tapasztalatai szerint a decemberi forgalom 40 százalékkal is magasabb lehet egy átlagos hónap forgalmánál. A drogérialánc arról számolt be, hogy a legnagyobb kereslet a karácsonyi csomagok iránt van, de legalább 40 százalékkal több fogy a férfi és női illatokból, a dekorkozmetikai termékekből, az arcápolókból, a kisméretű elektronikai termékekből, a fürdőszerekből, a játékokból és az ünnephez kapcsolódó termékekből.

A legtöbb vásárló egyértelműen az ünnepet közvetlenül megelőző héten látogat a Rossmann üzleteibe, de a karácsony előtti három hét összességében rendkívül erős, mintegy 40 százalékkal több vásárló van ezekben a hetekben egy átlagos héthez viszonyítva. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-22 12:30:59
Ahhoz, hogy a nyári sörünk igazán frissítő legyen, a komló adta aromák elengedhetetlenek. Ez a növény azonban nem csak a kedvenc alkoholos italunk fűszere – ennél sokkal izgalmasabb.
2024-06-21 22:10:07
A „Befektetés Sanghajban, osszuk meg a jövőt!” eseményt, amelynek a házigazdája a Sanghaji Kereskedelmi Bizottság volt, a Magyar Tudományos Akadémián rendezték meg június 18-án. Az eseményen jelentős számban képviseltették magukat magyar vállalkozások.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS