Karácsony előtt növekvő forgalomra számítanak az áruházak

2018. 12. 11., 10:00

Erős karácsonyi forgalomra számítanak az áruházláncok, a legtöbb helyen a forgalom kétszámjegyű növekedését várják az év utolsó hónapjában a tavaly decemberihez képest.

A MediaMarkt a forgalom kétszámjegyű növekedésére számít decemberben a tavalyi hasonló időszakhoz képest – közölte az elektronikai cikkeket forgalmazó áruházlánc az MTI megkeresésére.

A vállalat jelezte: november közepétől indul a szezon, bronz vasárnaptól megugrik a forgalom, majd az ezüst vasárnaptól kezdődik a csúcs. Az utolsó hét a legerősebb, akkor érkeznek a legtöbben az áruházakba. Mivel idén az aranyvasárnap közvetlenül december 24-e előttre esik, így a bronz és ezüst hétvégéken nagyobb forgalomra számítanak az előző évekhez képest. A forgalom egy átlagos hónapinak a háromszorosa is lehet, egy átlagos év közbeni hétköznapnak pedig akár a nyolcszorosát is elérheti ilyenkor.

Slágertermékek idén is a nagyképernyős, nagyfelbontású televíziók, okostévék, hangprojektorok, de keresettek a mobiltelefonok, illetve a különböző háztartási gépek is. A forgalom növekedése ezeknél a termékeknél is kétszámjegyű, ezen belül a televízióknál a nagy nyári világversenyek, különösen a futballesemények alatti forgalomnövekedést is meghaladó az értékesítés.

Az ünnepi időszakban az online vásárlások is kétszámjegyű növekedést mutatnak évről évre – közölte a MediaMarkt.

A Praktikernél az ünnep előtti időszakban 10-15 százalékos forgalomnövekedésre számítanak az előző év azonos időszakához képest. A barkácsláncnál nem a téli hónapok a legforgalmasabbak, ugyanakkor a tavaly karácsonyinál határozottan nagyobb növekedést várnak az idén, egyebek mellett azért, mert ebben az évben új arculatot, bővített választékot, sokkal több dekorációs design elemet tartalmaz a kínálatuk.

Decemberben a szezonális termékek, a műfenyők, karácsonyfatalpak, kültéri és beltéri karácsonyi izzók forgalma 20 százalékkal is megnőhet a tavalyi azonos időszakhoz képest. Jelentősen nő ilyenkor a világítás, a klasszikus lámpák, csillárok, falikarok, hosszabbító kábelek, kapcsolók forgalma is. Sokan vesznek ilyenkor barkácsszerszámokat, fúrógépeket, praktikus háztartási termékeket és bútort, emellett a kályhák, illetve a fürdőszoba felszerelések a legkelendőbbek.

A legnagyobb vásárlói rohamot az ezüst- és aranyvasárnapi hétvégéken várja a Praktiker, az adventi időszak általában 10-15 százalékkal forgalmasabb az év többi hétvégéjéhez képest.

Az Ikea forgalma decemberben általában másfélszerese az év többi hónapjában tapasztaltnak. A vállalat teljes éves forgalmának 10,6 százalékát bonyolítja az év utolsó hónapjában. Az ünnepi időszakban az általános, napi 8-9 ezres eladásszám akár napi 12-14 ezerre is nőhet. Az adventi hétvégék a legkiemeltebbek, ilyenkor nagyobb létszámmal várják a vásárlókat - tájékoztatott a lakberendezési áruházlánc.

A vállalat tapasztalatai szerint minden termékcsoport iránt nagyobb az érdeklődés az ünnepi időszakban, a legkelendőbbek a konyhai és nappali kiegészítők, textíliák, dekorációk. Az augusztus végével zárult 2018-as pénzügyi évben is kétszámjegyű éves bevétel növekedésre számítanak, ami valószínűleg meghaladja a 20 százalékot; az előző pénzügyi évet 14 százalékos növekedéssel zárták. A 2018-as pénzügyi évben 6,6 millió látogató járt az Ikea hazai áruházaiban, míg az előző pénzügyi évben 5,5 millió, és 3,7 millió vásárlót szolgáltak ki az előző évi 3,1 millió után. A teljes eladás 5 százalékát online bonyolították a 2018-as pénzügyi évben.

A dm Magyarország szintén a forgalom kétszámjegyű növekedésére számít decemberben az előző év azonos időszakához képest. A drogérialánc tájékoztatása szerint tavaly a novemberhez képest a december 33 százalékkal magasabb forgalmat hozott. A korábbi években ez az arány még magasabb volt, négy éve 50 százalékkal volt nagyobb a decemberi forgalom a novemberinél. A számokból látszik, hogy most már a többi hónapban is többet költenek a vásárlók kozmetikai termékekre, nem csak decemberben vásárolnak ezekből nagyobb mennyiségben. A decemberi a vállalat éves forgalmának 10 százalékát teszi ki.

A drogérialánc teljes kínálatának forgalma kétszámjegyű növekedést mutat az ünnepi időszakban, de átlag felett fogynak a parfümök, a szépségápolási termékek, a karácsonyi csomagok, valamint a férfi arcápolási termékek, az elektromos fogkefék és a bio élelmiszerek.

A legnagyobb vásárlói rohamot az utolsó héten, különösen a karácsony előtti utolsó napokban várják. A dm szerint sokan az utolsó pillanatra hagyják a vásárlást. Egyre többen rendelnek online, már a novemberi számokon is látszik, hogy sokan az interneten vásárolnak a sorban állás helyett.

A Rossmann tapasztalatai szerint a decemberi forgalom 40 százalékkal is magasabb lehet egy átlagos hónap forgalmánál. A drogérialánc arról számolt be, hogy a legnagyobb kereslet a karácsonyi csomagok iránt van, de legalább 40 százalékkal több fogy a férfi és női illatokból, a dekorkozmetikai termékekből, az arcápolókból, a kisméretű elektronikai termékekből, a fürdőszerekből, a játékokból és az ünnephez kapcsolódó termékekből.

A legtöbb vásárló egyértelműen az ünnepet közvetlenül megelőző héten látogat a Rossmann üzleteibe, de a karácsony előtti három hét összességében rendkívül erős, mintegy 40 százalékkal több vásárló van ezekben a hetekben egy átlagos héthez viszonyítva. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS