Itt találod az összes cikket a „bankolás” témában!
Szeptembertől az MNB ajánlása alapján várhatóan minden banknál napi limitösszeget vezetnek be az átutalásokra a csalások kivédésére.
Főleg azok az ügyfelek jártak jobban, akik digitálisan bankolnak, és nem használnak készpénzt.
A mesterséges intelligencia megkerülhetetlen, nem csak az ügyfeleket, de minden intézmény minden dolgozóját érinteni fogja. Az MI pénzintézeti felhasználásairól, a kihívásokról, szabályozásról beszélgettek szakértők a Deloitte Risk? Respond! podcast legújabb adásában.
Tavasz óta fizethetnek a K&H-sok az androidos okostelefonjukra telepített Google Pay (GPay) alkalmazással, szeptember 7-től pedig új távlatok nyíltak meg, hiszen a Wear OS letöltésével androidos órával is fognak tudni fizetni.
A modern technológia leglátványosabb eszközei az elmúlt öt évből a digitális személyi asszisztensek voltak. Ezek az asszisztensek képesek a beszédfelismerésre, legújabban pedig a vásárlásra is.
A vártnál nagyobb kereslet mutatkozik az online számlanyitásra a K&H-nál. A lehetőség február közepe óta érhető el, azóta közel 6 ezer ügyfél nyitott mobilon keresztül számlát, vagyis napi átlagban 78 számlát hoztak létre, továbbá több, mint 2200 bankkártyát digitalizáltak.
Szinte nincs olyan felnőtt Szerbiában, akinek ne lenne folyószámlája, van, aki többet is nyitott különböző bankokban. Az alapszámla megnyitása és megszüntetése díjmentes, de fenntartása havonta 95–295 dinárba kerül.
A Budapest Bank diákszámlával rendelkező ügyfelei körében készült felmérése szerint a legtöbben a felsőoktatási tanulmányok megkezdése miatt nyitottak bankszámlát, a választáskor pedig sokat számított, a szüleik hol bankolnak.
Néhány perc alatt bárki, bárhonnan, bármikor megnyithatja a bankszámláját, amihez azonnal használható digitális bankkártya is jár, anélkül, hogy bankfiókba kellene mennie, köszönhetően a K&H új fejlesztésének.
Azonnal lekérdezhető az elfelejtett PIN-kód a K&H Banknál, így aki elfelejtené a bankkártyájához tartozó kódját, az pár lépésben lekérdezheti újra, digitálisan, legkényelmesebben a mobilbankon vagy az e-bankban.
Bár a nagyobb döntést igénylő helyzetekben még mindig a személyes ügyintézést választják a K&H ügyfelek, az e-csatornák felhasználói köre 15 százalékos növekedéssel már átlépte a félmillió főt. Legnagyobb mértékben a szeptemberben rekordot döntő mobilbank nőtt.
Szerbiában az augusztus 1-jétől szeptember 30-áig érvényben levő moratóriumot a polgárok 82 százaléka fogadta el. A vállalkozók 69 százaléka is két hónappal elhalasztotta a kölcsönrészletek törlesztését.
A romániai lakosság 40 százalékának semmilyen kapcsolata nincs a pénzintézetekkel, még folyószámlája sincs. A 10 százalékot sem éri el azoknak az aránya, akik részletfizetésre, hitelből vásárolnak.
A szlovák parlament tavasszal fogadta el, hogy a bankoktól kérhető a hiteltörlesztés felfüggesztése. Ügyfelek tízezrei éltek a lehetőséggel, de ügyelniük kell arra, hogy újra tudjanak törleszteni.
A diákok 51 százaléka szerint az oktatás hagyományos keretek között az igazi, ugyanakkor 24 százalékuk működőképesnek tartja az online tanítást is - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A bank összefoglalója szerint a járvány átalakította a diákok mindennapjait, így a bankolási szokásaikat is.
Az idei nyárra eredetileg tervezett külföldi nyaralások és belföldi fesztiválok helyett elsősorban barátaikkal találkoznak vagy otthon ütik el az időt a hazai egyetemisták és főiskolások – derül ki az Erste Bank felméréséből.
2021. január 1-jétől kötelező lesz a másodlagos azonosító használata online vásárlás esetén, de egyes bankok már most is alkalmazzák.
Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat.
A mostani helyzetben különösen fontos a személyes érintkezések korlátozása, a higiéniai szabályok, ajánlások betartása – legyen szó vásárlásról vagy a napi pénzügyekről.
Folytatódott a sikerszéria: a K&H befizetős automatáiba tavaly 533 milliárd forintot fizettek be, ami 39 százalékos emelkedést jelent éves szinten – közölte a bank. Naponta átlagosan 4462 alkalommal „fogadtak" el pénzt a K&H-s ATM-ek.
Több fontos őszi határidőre kell figyelnie a banki ügyfeleknek és a bankoknak egyaránt, ezért a K&H iránytűt készített a legfontosabb dátumokról és teendőkről.
A kelet-közép-európai ügyfelek mindinkább a digitális szolgáltatásokat veszik igénybe, de továbbra is rendszeresen keresik fel a bankfiókokat, hogy a tanácsadókkal személyesen beszéljenek – derül ki az Erste Csoport számára végzett felmérésből.
Alapjaiban változik meg az internetes vásárlás, és jelentősen módosulhat az internetbanki belépés folyamata 2019. szeptember 14. után. Az ekkor hatályba lépő PSD2 szabályozás könnyebbé teheti a mindennapi pénzügyek intézését. Az Erste Bank szakértői összeszedték az öt legfontosabb változást, amire az ügyfeleknek most oda kell figyelniük.
A mikro-, kis- és közepes vállalkozások 15 százaléka már online igényel számlát az OTP Banknál.
Rendkívüli eredménnyel zárult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Budapest Borfesztivál közös jótékonysági borárverése.
Az épülő blokkok menetrend-követési képességéről beszélt a Portfolio Energy Investment Forum 2024. konferencián Jákli Gergely, a Paks II. Zrt. elnök-vezérigazgatója.