A számlanyitás olyan egyszerűvé válik, mint a szelfizés

2021. 02. 23., 12:15

Néhány perc alatt bárki, bárhonnan, bármikor megnyithatja a bankszámláját, amihez azonnal használható digitális bankkártya is jár, anélkül, hogy bankfiókba kellene mennie, köszönhetően a K&H új fejlesztésének. Az online számlanyitás ezen formája mérföldkő a digitális bankolásban, mivel mindösszesen mobiltelefon, internetkapcsolat, kamera, lakcímkártya és személyi igazolvány vagy útlevél kell hozzá.

A KSH adatai szerint ma Magyarországon 100 lakosra összesen 130 mobilelőfizetés jut, ami tükrözi a lakosság mobilhasználati szokásait. Csak a K&H-nál napi szinten 570 ezer ügyfél intézi pénzügyeit digitálisan.

A most bevezetett fejlesztésnek köszönhetően alkalmazáson keresztül nyitható új bankszámla, nem szükséges személyesen megjelenni az ügyfélponton. A számlanyitáshoz csak 3 személyes adatra, 2 igazolványra és egy szelfire van szükség. A számlanyitástól a bankkártya használatbavételéig tartó folyamat a korábbi, piacon jellemző átlagos 5 napról lerövidül, az ügyfélazonosítással együtt percekben mérhetővé válik.

Mivel a K&H ügyfélpontjain országszerte legalább napi egy új számlát nyitnak, így az online megoldással több tízezer ember élete válik egyszerűbbé.

„Eleanor Roosevelt mondta azt, hogy a racionális élethez vezető első lépés az egyszerűség. Mi a végtelenségig egyszerűsíteni szeretnénk a hétköznapi életet olyan innovatív lehetőségekkel, mellyel időt, energiát takaríthatunk meg a felhasználóknak, és nem utolsó sorban biztonságot is teremtünk. A K&H ezért egy olyan folyamatot hozott létre, ahol a számlanyitás ezután olyan egyszerű lesz, mint egy szelfit csinálni” – mondta Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője.

Hozzátette: A számlanyitást követően a Bank rendszere létrehozza a digitalizált bankkártyát, így az azonnal használható POS-terminálokon mobiltárcás, azaz okostelefonos fizetésre. Emellett az újdonság egyik fő célja, hogy az online számlanyitást követően azonnal elérhetővé váljon a lehető legtöbb szolgáltatás.

Az első benyomás a legfontosabb

A lakosság mobilhasználati szokásai egyre inkább abba az irányba terelik a neobankok, bigtechek, fintechek mellett a hagyományos pénzintézeteket is, hogy minél korszerűbb, digitális megoldásokat hozzanak az ügyfeleknek már a banki kapcsolat elejétől kezdve. Sőt, az emberek 16 százalékának a jobb internetbank és fejlettebb digitális szolgáltatások kifejezetten motiváló tényezők a bankválasztásban és akár a bankváltásra is.

„A számlanyitás az első olyan ügyfél-bank kapcsolódási pont, melyben az utolsó lépést a számlanyitónak kell megtennie. A digitális mindennapokban az ügyfélélmény az egyik legfontosabb megkülönböztető tényező a piacon, ezért kiemelten fontos, hogy ezen a ponton is olyan digitális élményt nyújtsunk, hogy a folyamat sikerrel záruljon” – tette hozzá Németh Balázs.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS