Digitalizálódik a bankolás, jönnek az új innovációk, maradnak a személyes ügyfélpontok

2020. 10. 15., 13:45

Bár a nagyobb döntést igénylő helyzetekben még mindig a személyes ügyintézést választják a K&H ügyfelek, az e-csatornák felhasználói köre 15 százalékos növekedéssel már átlépte a félmillió főt. Legnagyobb mértékben a szeptemberben rekordot döntő mobilbank nőtt, 47 százalékkal többen intézték pénzügyeiket ezen keresztül, mint egy évvel korábban. Itt került most bevezetésre a K&H+ szolgáltatás is, mellyel közlekedési mobiljegyet vásárolhatunk. Ezenkívül az új bankkártyák aktiválása és a PIN kód kezelés is digitálissá vált a K&H ügyfelei számára.

A K&H ügyfelei a mindennapi tranzakcióikat gyorsuló ütemben végzik digitálisan és automatizáltan, azonban a nagy horderejű pénzügyi kérdésekben továbbra is igénylik a személyes tanácsadást.

Átalakulnak a banki kapcsolatok

A digitális megoldások népszerűségét jelzi, hogy az elmúlt tizenkét hónapban 15 százalékkal nőtt azoknak a száma, akik rendszeresen használják a K&H e-bankot vagy mobilbankot, ez több mint félmillió ügyfelet jelent.Az elmúlt egy év során a K&H ügyfelei összesen havonta átlagosan 1,4 millió alkalommal léptek be az e-bankjukba, 3,8 milliószor pedig a mobilbankjukba. Idén szeptemberben pedig újabb rekordok dőltek meg: az e-banki belépések meghaladták a 2,5 milliót, a mobilbankot 4,3 millió esetben használták a K&H-s ügyfelek.

Az ügyfelek digitalizációs szolgáltatásokra való áttérését az is jól példázza, hogy a korábbi személyes ügyintézés helyett az utóbbi egy esztendőben havonta átlagosan 53 ezer alkalommal fizették be csekkjeiket az e-bankban és a mobilbankban.

„Viszont az elektronikus bankolási forradalom közepette is igénylik ügyfeleink a fizikai jelenlétet, mivel a hosszú távú, komplex döntések meghozatalában számítanak tanácsadóink szakértelmére. Bankfiókjaink ügyfélponttá alakulva vesznek részt a digitalizációs folyamatban. Ez egyrészt azt jelenti, hogy egy többéves transzformációs program keretében már közel hétszázezer ügyfelünk elektronikusan írhatja alá dokumentumait az ügyfélpontokban, így a személyes ügyintézés 80 százaléka teljesen papírmentes. Másrészt ezen fizikai találkozásokkor személyes oktatással, iránymutatással tudjuk segíteni ügyfeleinket a digitális szolgáltatások megismerésében, használatában– közölte Rajna Gábor a K&H Lakossági értékesítés vezetője.

K&H+: mobilbankkal A-ból B-be

A digitálizálódó bankolás mellett a K&H mostantól más, a hétköznapi életet megkönnyítő szolgáltatásokat is elérhetővé tett a K&H mobilbankban. A K&H+ segítségével a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel együttműködő közlekedési cégek járataira vásárolhatnak mobiljegyet a K&H ügyfelei.

„A K&H+ segítségével sorban állás vagy készpénz nélkül, gyorsan vásárolhatják meg a jegyeket és bérleteket a K&H-s ügyfelek, ráadásul külön applikáció vagy extra felhasználó és kártyaregisztráció nélkül, egyszerűen a saját K&H mobilbankjukban” – mondta Németh Balázs a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelezések divízió vezetője. Az új szolgáltatás nem csak díjmentes a Bank ügyfelei számára, hanem mivel a mobilbankon belül található, rendkívül biztonságos is.

Már a PIN kód is érkezhet digitálisan

A bankkártyák mindennapi kezelését is további innovatív megoldásokkal támogatja a K&H. Az ügyfelek ezentúl a bankkártya kézhezvételekor, rögtön, digitális úton aktiválhatják a kártyájukat és a magyar bankpiacon egyedülálló módon digitálisan kérdezhetik le a PIN kódjukat is. Így a kártya azonnal használhatóvá válik és PIN kód borítékra sincs szükség. A PIN kód később is, bármikor lekérdezhető, így egy elfelejtett PIN problémája azonnal orvosolható. Ezenkívül most már lehetőség van a kártya felfüggesztésére, szükség esetén a tiltására, illetve a pótkártya igénylésére is a nap 24 órájában néhány kattintással akár a mobil-, akár az ebankban, nem kell többé külföldről telefonon hívni az ügyfélszolgálatot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS