Digitalizálódik a bankolás, jönnek az új innovációk, maradnak a személyes ügyfélpontok

2020. 10. 15., 13:45

Bár a nagyobb döntést igénylő helyzetekben még mindig a személyes ügyintézést választják a K&H ügyfelek, az e-csatornák felhasználói köre 15 százalékos növekedéssel már átlépte a félmillió főt. Legnagyobb mértékben a szeptemberben rekordot döntő mobilbank nőtt, 47 százalékkal többen intézték pénzügyeiket ezen keresztül, mint egy évvel korábban. Itt került most bevezetésre a K&H+ szolgáltatás is, mellyel közlekedési mobiljegyet vásárolhatunk. Ezenkívül az új bankkártyák aktiválása és a PIN kód kezelés is digitálissá vált a K&H ügyfelei számára.

A K&H ügyfelei a mindennapi tranzakcióikat gyorsuló ütemben végzik digitálisan és automatizáltan, azonban a nagy horderejű pénzügyi kérdésekben továbbra is igénylik a személyes tanácsadást.

Átalakulnak a banki kapcsolatok

A digitális megoldások népszerűségét jelzi, hogy az elmúlt tizenkét hónapban 15 százalékkal nőtt azoknak a száma, akik rendszeresen használják a K&H e-bankot vagy mobilbankot, ez több mint félmillió ügyfelet jelent.Az elmúlt egy év során a K&H ügyfelei összesen havonta átlagosan 1,4 millió alkalommal léptek be az e-bankjukba, 3,8 milliószor pedig a mobilbankjukba. Idén szeptemberben pedig újabb rekordok dőltek meg: az e-banki belépések meghaladták a 2,5 milliót, a mobilbankot 4,3 millió esetben használták a K&H-s ügyfelek.

Az ügyfelek digitalizációs szolgáltatásokra való áttérését az is jól példázza, hogy a korábbi személyes ügyintézés helyett az utóbbi egy esztendőben havonta átlagosan 53 ezer alkalommal fizették be csekkjeiket az e-bankban és a mobilbankban.

„Viszont az elektronikus bankolási forradalom közepette is igénylik ügyfeleink a fizikai jelenlétet, mivel a hosszú távú, komplex döntések meghozatalában számítanak tanácsadóink szakértelmére. Bankfiókjaink ügyfélponttá alakulva vesznek részt a digitalizációs folyamatban. Ez egyrészt azt jelenti, hogy egy többéves transzformációs program keretében már közel hétszázezer ügyfelünk elektronikusan írhatja alá dokumentumait az ügyfélpontokban, így a személyes ügyintézés 80 százaléka teljesen papírmentes. Másrészt ezen fizikai találkozásokkor személyes oktatással, iránymutatással tudjuk segíteni ügyfeleinket a digitális szolgáltatások megismerésében, használatában– közölte Rajna Gábor a K&H Lakossági értékesítés vezetője.

K&H+: mobilbankkal A-ból B-be

A digitálizálódó bankolás mellett a K&H mostantól más, a hétköznapi életet megkönnyítő szolgáltatásokat is elérhetővé tett a K&H mobilbankban. A K&H+ segítségével a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel együttműködő közlekedési cégek járataira vásárolhatnak mobiljegyet a K&H ügyfelei.

„A K&H+ segítségével sorban állás vagy készpénz nélkül, gyorsan vásárolhatják meg a jegyeket és bérleteket a K&H-s ügyfelek, ráadásul külön applikáció vagy extra felhasználó és kártyaregisztráció nélkül, egyszerűen a saját K&H mobilbankjukban” – mondta Németh Balázs a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelezések divízió vezetője. Az új szolgáltatás nem csak díjmentes a Bank ügyfelei számára, hanem mivel a mobilbankon belül található, rendkívül biztonságos is.

Már a PIN kód is érkezhet digitálisan

A bankkártyák mindennapi kezelését is további innovatív megoldásokkal támogatja a K&H. Az ügyfelek ezentúl a bankkártya kézhezvételekor, rögtön, digitális úton aktiválhatják a kártyájukat és a magyar bankpiacon egyedülálló módon digitálisan kérdezhetik le a PIN kódjukat is. Így a kártya azonnal használhatóvá válik és PIN kód borítékra sincs szükség. A PIN kód később is, bármikor lekérdezhető, így egy elfelejtett PIN problémája azonnal orvosolható. Ezenkívül most már lehetőség van a kártya felfüggesztésére, szükség esetén a tiltására, illetve a pótkártya igénylésére is a nap 24 órájában néhány kattintással akár a mobil-, akár az ebankban, nem kell többé külföldről telefonon hívni az ügyfélszolgálatot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS