A diákok legtöbbször a szüleik hatására választanak számlavezető bankot

2021. 02. 24., 10:45

A Budapest Bank diákszámlával rendelkező ügyfelei körében készült felmérése szerint a legtöbben a felsőoktatási tanulmányok megkezdése miatt nyitottak bankszámlát, a választáskor pedig sokat számított, a szüleik hol bankolnak – ezen belül is főként az édesanyjuk volt hatással rájuk. A kedvező számlavezetési feltételek kevésbé voltak a válaszadók számára lényegesek, pedig fontos lenne, hogy a diákok pénzügyi tudatosságát korán elkezdjük fejleszteni annak érdekében, hogy megfelelően össze tudják hasonlítani a bankok ajánlatait.

A Budapest Bank legfrissebb, nem reprezentatív kutatása a bank diákszámlával rendelkező ügyfelei körében készült azzal kapcsolatban, miért és mi alapján választottak számlavezető bankot.

A megkérdezettek 75 százaléka mondta, hogy többek közt az egyetemi tanulmányokhoz köthető pénzmozgások miatt nyitott saját bankszámlát, 6 százalék felelte, hogy a spórolás miatt, 5-5 százalék az egyszerűbb pénzhasználat és vásárlás, valamint a zsebpénz miatt döntött így, míg 4 százalék elkezdett dolgozni, ehhez pedig szüksége volt rá. A válaszokból az is kiderült, hogy 81 százalékuk más bank ajánlatait nem nézte meg, ha mégis, akkor is maximum két vagy három banknál érdeklődtek.

Ennek oka vélhetően az, ami alapján sokan bankot választanak: vagyis hogy melyik bank ügyfelei a szüleik. A többségnél, a válaszadók 30 százalékánál ugyanis a választáskor legfontosabb szempont az volt, a szüleik hol bankolnak. A második helyen 17 százalékkal az áll, milyen a bank hírneve, megbízhatósága, 15 százaléknál a könnyen használható és többfunkciós mobilalkalmazás volt az elsődleges ok, míg a kedvező számlavezetési feltételek és könnyen elérhető bankfiók csak ezután következnek.

A Budapest Bank diákszámla csomagját 22 százaléknak a bankfiókban ajánlották, de összességében 38 százalék a szüleitől hallott róla: 18 százalék felelte ugyanis, hogy az édesanyja javasolta, 12 százaléknál a szülők közösen, míg 8 százaléknál az édesapja. Ahol van a családban Budapest Bank ügyfél, ott a megkérdezett diákok 83 százaléka nem is nézte meg más bank kínálatát, miközben ez az arány azoknál, akiknek semmiféle Budapest Bankos kapcsolata nincs, mindössze 70 százalék.

A válaszadók 72 százaléka felelte, hogy a szülei legalább egyike a Budapest Banknál bankol, 15 százalék említette a testvérét, 13 százalék esetében az ismerősök közt, 8 százaléknál a barátok között van Budapest Bank ügyfél, míg 13 százalék felelte, hogy nincs se családtagja, se ismerőse, aki ennél a banknál lenne.

„A felmérésre adott válaszokból látszik, hogy a diákok jellemzően a szüleik véleménye alapján választanak maguknak számlavezető bankot, azaz olyan pénzintézet mellett döntenek, amellyel kapcsolatban már vannak tapasztalataik. Fontos azonban, hogy a gyermekek pénzügyi tudatosságát már korán elkezdjük fejleszteni, hogy akár már a középiskolai és felsőoktatásban töltött évek alatt is tudatos, többek közt a banki díjakat is figyelembe véve és összehasonlítva hozzanak döntéseket” – mondta Kelemen Tamás, a Budapest Bank lakossági termékfejlesztési vezetője.

„A banki díjakon felül ráadásul vannak olyan szolgáltatások és kedvezmények is, amelyek szintén hatással lehetnek a tudatos döntésre, ilyenek például az elérhető digitális csatornák, a családtagok közti kedvezményes vagy díjmentes utalás, illetve az ajánlóprogramok is.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS