Zsebünkben a bankunk, de beszélgethetünk is vele?

2021. 07. 01., 12:00

A modern technológia leglátványosabb eszközei az elmúlt öt évből a digitális személyi asszisztensek voltak. Ezek az asszisztensek képesek a beszédfelismerésre, legújabban pedig a vásárlásra is. Kérdés, hogy a bankolásban mennyire lesznek bevethetőek, és ha technológiailag lehetséges is, mindez az ügyfelek számára rejteget-e majd biztonsági aggályokat, például egy kávézóban megkérnénk-e a bankunkat élő szóban, hogy utalja el az aktuális rezsit.

Az interaktivitást először az Apple Siri funkciója majd pedig a hasonló beszédfelismerésre képes otthoni berendezések hozták el. A Google Home-ot, vagy az Alexát az különbözteti meg az előd technológiáktól, hogy képesek válaszolni. Emellett meg tudják őrizni a beszélgetés kontextusát, azaz nem feltétlenül kell szabatos mondatokban elmondani minden részletet újra. Emiatt a vásárlás, a szolgáltatások igénybevétele egyszerűvé válik.

Mivel ezek az asszisztensek már „megtanultak” fizetni is, az így létrejövő voice banking a 2010-es évek végének egyik nagy, de lassan haladó trendje. A Santander már 2017-ben bővítette hangvezérléssel az appját. A Paypal tulajdonában álló és az Egyesült Államokban rendkívül népszerű Venmo is több mint három éve rendelkezik Siri integrációval. Elég csak belemondani a mikrofonba, hogy Siri utalj át egy ezrest és a tranzakció teljesül is. Olyan, technológiában hagyományosan erős neobankok, mint az N26, a Tink vagy a Revolut azonban egyelőre kivárnak, hiszen a szöveges felületek karbantartása és honosítása sokkal egyszerűbb.

„A számlainformációs és a fizetési szolgáltatások az elsők, amelyeket digitalizálni lehet és amelyek átterelhetők hangos csatornára, továbbá működik még a költéskövetés hangvezérelt verziója is.”– mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

Az ázsiai piac bátrabb a kísérletezésben, ott akár pénzügyi tanácsadást, hírszolgáltatást is bíznak a rendszerre. A kínai Ant Financial pedig több szolgáltatását kötötte össze a megtakarítások kezelésétől a vásárlásokig egy hangos interfésszel.

Németh Balázs hozzátette: „A fentiek elérhetősége a magyar piacon egyelőre kérdéses, hiszen erős nyelvtechnológiai fejlesztésekre lenne szükség ahhoz, hogy a rendszerek működjenek, ez azonban még időt igényel.”

A jövő tehát az, hogy a mobilappokba is beépíthető legyen a voice banking megoldás. Sőt, a telefonos ügyfélszolgálat is akár átalakítható legyen a technológia használatával. Mivel az interfész, az emberi hang általános, nem technikai jellegű, ezért minden olyan platformon előnyt hoz a voice banking, amely képes fogadni az emberi beszédet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS