Évtizedes mélyponton a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban

2021. 08. 28., 15:00

Évtizedes mélyponton a Michigan Egyetem augusztusra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe az Egyesült Államokban.

A pénteken publikált végleges adatok alapján augusztusban 70,3 pontra esett a Michigan Egyetem fogyasztói hangulatindexe a júliusi 81,1 pontról.

Az augusztusi hangulatindex két héttel ezelőtt kiadott előzetes értéke 70,2 pont volt. Elemzők ennél kissé magasabbra, 70,7 pontra várták a végleges értéket. Az előzetes érték megbecslésekor még ennél is optimistábbak voltak az elemzők, mert a júliusival megegyező 81,1 pontra számítottak.

Az előzetes érték csekély felfelé javítása nem változtat azon a tényen, hogy a hangulatindex augusztusi végleges értéke 2011 óta a legalacsonyabb, és júliushoz képest a csökkenés mértéke a hatodik legnagyobb volt ötven éve. Hasonlóan nagymértékű romlás volt tapasztalható például 2005-ben, a Katrina hurrikán által okozott pusztítás és az energiaárak emelkedése miatt, valamint a szeptember 11-iki terrortámadás után.

A fogyasztók körében romlott a kilátások és az aktuális kondíciók megítélése is. A kilátások megítélését számszerűsítő mutató végleges értéke 65,1 pontra süllyedt a júliusi 79 pontról. Az aktuális helyzetet jelző mutató végleges értéke pedig a júliusi 84,5 pontról 78,5 pontra csökkent.

A kilátások megítélésének a romlását az elemzés elsősorban az emelkedő inflációs trendnek és a jövedelmek ehhez képest mérsékeltebb növekedésének tulajdonítja.

A kilátások megítélését jelző mutató végleges értéke alacsonyabb lett a vártnál, az aktuális helyzet megítélését jelző mutató pedig magasabb. A piac 65,2 pontot várt a kilátások mutatójára és 77,9 pontot az aktuális helyzet mutatójára.

A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.

A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonon. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS