Itt találod az összes cikket a „fogyasztás” témában!
Márciusban az üzleti és fogyasztói várakozások egyaránt sokat javultak, a GKI konjunktúraindexe ötödik hónapja emelkedik.
A vásárlók egyre inkább visszavágynak az üzletekbe – emeli ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatása.
Évtizedes mélyponton a Michigan Egyetem augusztusra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe az Egyesült Államokban.
A koronavírus tartós hatással lesz a fogyasztói magatartásra. A járványt követően a kereslet élénkülése várhatóan erőteljes lesz, de jelentős eltérések lesznek fogyasztói csoportok és iparágak között – derül ki a McKinsey Global Institute tanulmányából.
A tavaszinál kisebb, de még mindig látványos hatással van a fogyasztásra a koronavírus-járvány második hulláma. Többet költünk magánegészségügyre és a gyógyszertárakban is az éves átlag duplájával nőtt szeptemberben a bankkártya-forgalom, ugyanakkor étteremre vagy szórakozásra ismét kevesebbet fordítunk – derül ki az Erste Kártyaköltési Felmérésből.
A tömegfogyasztást egy egészség- és környezettudatosságot előtérbe állító posztmodern forma váltja fel, amelynek kulcsszereplője az aktivista fogyasztó – ez az egyik legfontosabb megállapítása a Cetelem Körkép 2020 nemzetközi felmérésnek.
Nem egészen három hét alatt a szerbiai háztartások kétmilliárd dinárt költöttek élelemre a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben.
Kína helyi kormányzatai kuponok szétosztásával igyekeznek fellendíteni az új koronavírus-járvány miatt meggyengült belföldi fogyasztást.
2019 harmadik negyedében egy romániai háztartás átlagjövedelme 4.872 lej volt, az összköltségek átlagban 4.202 lejre rúgtak, ami a jövedelem 86,3 százalékát teszi ki.
A romániai lakossági kiadások 28 százaléka megy el élelmiszerekre és nem alkohol tartalmú italokra. Ez az európai uniós átlag 2,5-szörösét jelenti – nincs még egy ország az EU-ban, ahol ilyen magas lenne.
Ugyan várhatóan veszít a 2018-ra jellemző lendületéből a magyar gazdaság, de a növekedés így is az előző öt év átlagához közel alakulhat.
Nyitniuk kell a külföldi piacok felé is az online értékesítéssel foglalkozó romániai cégeknek.
A magyar gazdasági növekedés 2019-ben 3,5 százalék körül alakulhat a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb prognózisa szerint.
A vásárlóerő-paritáson számított tényleges egyéni fogyasztás tekintetében az EU tagállamai az uniós átlag 132 és 54 százaléka közötti sávban helyezkednek el; Magyarország mutatója az utóbbihoz áll elég közel.
Az üzleti várakozások október után novemberben is javultak, a fogyasztóiak viszont tovább csökkentek.
Inflációból és gazdasági növekedésből egyaránt 3 százalék feletti éves átlagos értékre számítanak 2019-re a CIB Bank elemzői.
Alaposan átírta a háztartások fogyasztási és megtakarítási szokásait az elmúlt időszak. A jövedelmek szintjétől kezdve az élelmiszerre költött összegekig szinte minden téren fontos elmozdulások történtek.
Az előzetes adatok alapján 2018 I. félévében a háztartások fogyasztási kiadása egy főre jutóan havonta 88,6 ezer forint volt, reálértéken 8,8 százalékkal haladta meg a 2017. I. félévit – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
A GKI Gazdaságkutató Zrt. idén legalább 4,2 százalékos növekedésre számít, jövőre pedig 3,2 százalék körülire.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.