Kitartóan és profin csak akkor lehet dolgozni, ha nagyon hosszú távúak a terveid – mondja Kajári Zoltán az Üzletemnek adott interjúban. Már gyerekkorától vonzották az autók-motorok, így nem véletlen, hogy vállalkozásait is ezek határozzák meg.
Kajári Zoltán a személyes és üzleti inspirációk mellett fontosnak tartja a folyamatos tanulást, az olvasást. Több cég tulajdonosaként, illetve társtulajdonosaként egyértelműen a nemzetközi piacban látja a nagyobb fejlődési lehetőséget. Ezekről is beszélt az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Erre nehéz válaszolni, mert minden üzleti ötletet, amit szerettem is, és belevágtam, sikeresként könyvelhettem el. Néhány példa erre: a családi vállalkozásunk kereskedelmi üzletágát építettem fel, amely autóalkatrész kereskedelemmel foglalkozik. Mivel az autók gyermekkorom óta erőteljesen meghatározzák az érdeklődési körömet, elindítottam 5 évvel ezelőtt a tesztelok, majd 3 évvel ezelőtt a retrovasak weboldalamat. 2018-ban nagyon komoly előkészületeket követően egy nemzetközi álmot indítottunk útnak, az autotveszek oldalunkat.
– Milyen távra tervez?
– Nagyon hosszú távban gondolkodom, hiszen csak így lehet valamit kitartóan és profin csinálni.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Több minden, természetesen az újonnan indult oldalunkból nemzetközi és elismert site-ot szeretnénk csinálni, valamint a másik cégem (motorikus alkatrész) webáruházból is nemzetközi webáruház kiépítése a cél.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Ez érdekes kérdés, mert az autós szakma alapjait az édesapámtól Kajári Józseftől tanultam, de többször üzleti inspirációt kaptam Kulcsár Tibortól (Kulcs-Soft Zrt.) is. Mellette nagyon sokat olvasok és üzleti oktatásokra járok.
– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?
– A legnagyobb fejlődési lehetőséget a nemzetközi piacban látom.
– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?
– Jelenleg nem gondolkodom más vállalkozásban, mert minden energiámat és időmet lefoglalják a projektjeink.
– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?
– Pontatlansággal, a kommunikáció hiányával, a felületességgel.
– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?
– Személyes üzleti találkozókkal.
– Mire sajnálja az idejét?
– Olyan felesleges találkozókra, amelyek nem vezetnek eredményre.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Oktatásra, fejlesztésre, marketingre.
– Milyen célra, kiknek adakozna?
– Beteg gyerekeknek, gyermek fejlesztő központoknak, iskoláknak.
– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– A kirándulás, autóvezetés, zene, tánc.
Szerdahelyi Csaba
Olvasson még több interjút a 12 kérdés – 12 válasz sorozatból.
Gadanecz Zoltán
https://uzletem.hu/velemeny/gadanecz-zoltan-rossz-szandek-ellen-nincs-orvossag
Kalina Gábor
https://uzletem.hu/velemeny/eletfogytiglanra-itelte-magat-kalina-gabor-kadarmester
Koczka Máté
https://uzletem.hu/velemeny/koczka-mate-101-evesen-is-a-mediaban-szeretnek-dolgozni
Oszlánczi Réka
https://uzletem.hu/velemeny/oszlanczi-reka-vagyam-egy-nemzetkozi-halozat-mukodtetese
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.