Oszlánczi Réka: Vágyam egy nemzetközi hálózat működtetése

2018. 12. 21., 10:00

Szívügyem a fiatal, agilis vállalkozók támogatása. Főként a hátrányos helyzetből indulóké – mondja az Üzletemnek adott interjúban Oszlánczi Réka. A Creppy PalacsintaHáz tulajdonosa állítja, hogy a legnagyobb palacsintát is el lehet fogyasztani falatonként elv alapján érdemes működni.

Van (üzleti) élet Budapesten kívül is. Bizonyíték rá, a miskolci Creppy PalacsintaHáz és franchise szisztémája, amire már az Egyesült Államokban is felfigyeltek. Oszlánczi Réka jó ideje nem csak a palacsintás bizniszben teszi a dolgát profi módon, hanem a sajtó rohamait is állja. Vele folytatjuk az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatát.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Pályafutásomnak számos mérföldköve volt. A Creppy PalacsintaHáz különleges palacsintáival, vendéglátásával több alkalommal elnyertük az Észak-Magyarország legjobb étterme megtisztelő címet, ami azért is különösen fontos számomra, mert a vendégek véleménye alapján kaptuk az elismerést. A Creppy brand országos elismertsége, számos médiaszereplésünk, személyes és céges díjaink mind kiemelkedő pontjai karrieremnek. Az, hogy a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége stratégiai szereplőként, vezetőként számít rám évek óta, hogy képviselhettem hazánkat az Egyesült Államokban megrendezett Nemzetközi Fiatal Vállalkozók Kongresszusán, ugyancsak meghatározó pontok voltak a szakmai pályafutásom során. A Creppy üzleti rendszere szempontjából pedig az a legfrissebb csúcs, hogy koncepciónkat beválogatták a világ 20 legígéretesebb franchise rendszere közé. Üzleti életem egyik legkiemelkedőbb pontja mégis az a stratégiai vezető csapat, akikkel évek óta együtt dolgozva valósítjuk meg elképzeléseimet.

– Milyen távra tervez?

– A tervszerű munkavégzést, a célorientált gondolkodást a neveltetésemmel sajátítottam el és azóta is alapelvnek tekintem. Tervezésem hosszú-, közép- és rövidtávra szól. A legnagyobb palacsintát is el lehet fogyasztani falatonként elv alapján működöm. A vízióm 5-8 évre van kalibrálva, középtávon 2-5 évben gondolkodom, míg rövid távú céljaim 2019-re vonatkoznak.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szakmai bakancslistámon merész és nagyra törő célok szerepelnek, joggal bízom abban, hogy sikerül kipipálnom azokat, ahogy azt folyamatosan tettem az elmúlt években is. Álmom minél több vendéget megörvendeztetni a Creppy élménnyel, a Creppy különlegességét minél szélesebb körben elterjeszteni. Vágyam egy nemzetközi hálózatot működtetése, amely a legfrissebb innovációkat alkalmazva működik Magyarország és a világ nagyvárosaiban.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Eddigi pályafutásom során több mentorom volt, számos olyan embert tudok említeni, aki hatással volt rám, előmenetelemre. Azonban mégis szüleimet említeném, akiktől gyermekkorom óta kaptam meg azokat a masszív alapokat, amelyre építkezve értem el jelenlegi pozíciómba.

– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Mivel célom egy nemzetközi hálózat működtetése, ezért azt mondom, hogy mindkét terület fontos számomra.

– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Az energiámat a Creppy kapcsán is számos területre kell tudnom koncentrálni, mely teljes mértékben kielégíti vállalkozói kreativitásomat. Ezen belül rengeteg fejlesztés, innovatív ötlet van a tarsolyomban, amelyet mindenképp meg szeretnék valósítani. Vonzanak a legújabb technológiák, a high-tech megoldások. A Creppy éttermeit olyan szintre szeretném emelni, ami egyedülállóságát biztosítja a jövőben is.

– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

– A munkához való passzív hozzáállás és a nem korrekt partneri kapcsolat fel tudja borzolni az idegeimet. Azonban az ilyen szituációknak általában gyorsan pontot teszek a végére, mert nem szeretek sok energiát pazarolni felesleges dolgokra.

– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

– Rendszeresen részt veszek különféle üzleti rendezvényeken, ahol rengeteg lehetőségem van networkingre. Többet magam is szervezek azért, hogy építsem kapcsolataimat, illetve, hogy segíthessem vállalkozó társaimat a kapcsolatépítésben. Ezen túlmenően a Creppy sikere, illetve a FIVOSZ-on belül viselt régiós elnöki pozícióm miatt rengeteg rendezvényre kapok meghívást, ahol szintén értékes kapcsolatokra tudok szert tenni.

– Mire sajnálja az idejét?

– A felesleges dolgokra, amelyek nem visznek előre.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nem sajnálom a pénzt azokra a dolgokra, amelyek értéket teremtenek, előremutatóak, amelyektől fejlődni tudok.

– Milyen célra, kiknek adakozna?

– Szívügyem a fiatal, agilis vállalkozók támogatása. Főként a hátrányos helyzetből indulóké. Lényeges, hogy abban, akinek felajánljuk támogatásunkat, legyen hajlandóság és akarat a változásra, a kitörésre. Egyoldalúan nem működik a dolog.

– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a mindennapi munkám nagyrészt az egyik fő hobbim is, amit imádok csinálni, így össze tudom kötni a kellemest a hasznossal. A Creppynél a legjobban a tervezést élvezem, illetve azt, hogy miként tudjuk megvalósítani az álmainkat.

Szerdahelyi Csaba

(Fotók: Creppy)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS