Szányi Gabriella: Ha magadat adod, a másik is megnyílik

Szányi Gabriella: Ha magadat adod, a másik is megnyílik
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 07. 20., 11:30

A multinacionális, majd az állami környezet után szívesen kipróbálnám magam egy ügynökség vezetésében is – mondta az Üzletemnek Szányi Gabriella, a Magyar PR Szövetség alelnöke, a BKIK PR-marketing igazgatója.

Szányi Gabriella szektorokon átívelő karrierje 15 évvel ezelőtt kezdődött, lelkesen vetette bele magát az újabbnál újabb kihívásokba. Számos kommunikációs stratégia kidolgozásában és megvalósításában vett rész az évek során. 2019 óta a BKIK PR-Marketing igazgatója. Előtte a Penny Market Kft. PR vezetőjeként, majd a Magyar Turisztikai Ügynökség vezető szakértőjeként tevékenykedett. A PR szakma igazi szerelmeseként 2016 óta a Magyar PR Szövetség elnökségének tagja, a PR Excellence Hungary Award főszervezője. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 306. interjúja!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Erre nagyon nehéz egzakt választ adni, hiszen nem egy csúcsot értem el a karrieremben, hanem folyamatosan mászom a különböző hegyeket. Mindig az adott szervezetben, ahol dolgozom, az aktuális projekt, feladat, stratégia sikerességét élem meg csúcsnak. Legutóbbi sikerem a Magyar PR Szövetség, PR Excellence Hungary Award szakmai kidolgozása volt.

Milyen távra tervez?

– Tinédzserként óriásműlesiklóként Ausztriában készültem fel osztrák színekben a téli olimpiára. Ekkor édesapám egyik napról a másikra visszaléptetett és nem engedte, hogy olyan karrier után fussak, ahol egy sérülésen múlik a későbbi megélhetésem. Azt mondta, előbb egy diploma, utána a síkarrier. Mire lediplomáztam, már más célok fogalmazódtak meg bennem. Ki szerettem volna tanulni a szakmámat és a legjobbak közé tartozni. Általában 3 évre tervezek, de az életemben sarokköveket rakok le, amelyek mentén terelem saját magamat. 30 éves koromra szerettem volna megismerni a leendő férjem, maximum 35 éves koromig pedig gyermeket vállalni. Tavaly meg is született a most 10 hónapos kisfiúnk.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A multinacionális, majd az állami környezet után szívesen kipróbálnám magam egy ügynökség vezetésében is.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Az egyik meghatározó személy az életemben az édesapám. Gerincet, tartást kaptam tőle és belém nevelte a kitartó és alázatos munka iránti lelkesedést. A másik személy pedig a legjobb barátom. Ő tanított meg a vezetésre, a tárgyalások lebonyolítására, az emberek működésére és a motiválásukra. Nem tudok elég hálás lenni azért, amiért mellette azzá váltam, aki mindig is szerettem volna lenni. Ő nem csak egy példakép számomra, hanem a mentorom is.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Sokat kellett tapasztalnom, hogy megtanuljam, mi motiválja valójában az embereket. Estem már abba a hibába, hogy pénzzel szerettem volna motiválni, de hamar rá kellett jönnöm, hogy ez az eszköz csak része lehet a motivációnak. Hiszek abban, hogy az elégedett munkatárs tud sikereket elérni. Emellett rájöttem, hogy ha elismered, dicséred az eredményeit és érzékelteted, hogy milyen fontos a munkája, az sokat jelent a kollégáknak. A legfontosabb pedig a csapatszellem erősítése, hogy a munkatársak érezzék, egy közösség tagjai, ahova tartoznak. Hiszek a csapatban és a csapat erejében, nálam ez a siker kulcsa.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Második diplomám megszerzése után elhatároztam, hogy asztrofizikát szeretnék tanulni. Elmentem az ELTE-re Petrovay professzorhoz a hozzájárulását kérni, hogy látogathassam az asztrofizika előadásokat. Nagyon meglepődött a kérésemen, de örömmel fogadott. Egy évig jártam az előadásokra. Szívesen foglalkoznék kvantummechanikával, de ahhoz fanatikusan el kellene mélyülnöm a területbe, erre pedig sajnos már nem lesz alkalmam.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Szakmai, illetve üzleti kapcsolataimat javarészt rendezvényeken, konferenciákon építettem ki. Édesapám arra tanított, hogy „amit adsz, azt kapod”. Ha magadat adod, a másik is megnyílik. Ez a hozzáállás segít a korrekt, partnerségen alapuló kapcsolatok kiépítésében.

Mire sajnálja az idejét?

– Férjemmel hoztunk egy döntést a kapcsolatunk hajnalán: csak olyan embereket hagyunk meg az életünkben, akik pozitívan hatnak ránk. Ha olyan személlyel kell töltenem az időmet, aki elszívja az energiáimat, a kreativitásomat, azt ablakon kidobott időnek élem meg.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az emberi rosszindulattal, az irigységgel és a felesleges női cicaharcokkal. Vezetőként pedig a problémakereséssel lehet felbosszantani, ami mellé nem társul megoldási javaslat.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Szerencsésnek mondhatom magamat, hiszen az életem szerves része a segítségnyújtás. A férjemmel több családot és egy állatmenhelyet is támogatunk, de volt már, hogy részt vettünk búvárként a víz alatti élővilág szemétmentesítésében is. Amiben még nem volt részem és szívesen kipróbálnám magamat, az az árva gyermekek tanítása, mentorálása, amellyel a jövőjük megteremtésében nyújthatok segítséget.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A jó ételekre, az utazásokra és a búvárkodásra. A jó pár éve betört gourmet életérzés nálam már gyerekkoromban megjelent. Az utazás pedig az, amit soha senki nem vehet el az embertől, az utazás maga az élet, amiért érdemes létezni, megismerni kultúrákat, tájakat, embereket, vallásokat. Nem csak a megtanult nyelvekkel, de az átélt élményekkel is többé válhatunk.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A víz világa a legcsodálatosabb hely. Ott egy vendég, egy látogató, egy szemlélő vagy, tisztelettel figyeled azt a csodát, azt a leírhatatlan nyugalmat, amit a víztömeg és lakói nyújtanak a számodra. Ott elfelejted, hogy ki vagy, ott nincs Én, ott valahogy érzed az egységet, amit életnek nevezünk.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-29 09:10:00
2024 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,2 millió vendég közel 2,9 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 1,3, a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál; a csökkenés az ünnepekhez kötődő hosszú hétvégék idei áprilisi elmaradásával van kapcsolatban.
2024-05-29 09:00:27
Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS