Bőhm Kornél: Remekül tudnánk exportálni a jó megoldásainkat

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 03. 27., 10:15

Minden év karácsonya előtt elvonulok másfél-két napra, és megtervezem az új évet – mondja az Üzletemnek Bőhm Kornél. A kríziskommunikációs szakértő aztán igyekszik tartani magát a terveihez, igaz, a rugalmasságnak sem ellensége.

Bőhm Kornél, kríziskommunikációs szakértő, az Impact Works partnere, üzletágvezetője, az MPRSZ Kríziskommunikácós Tagozatának alapítója. Újlipótvárosi lakosként szélmalomharcot vív a parkolóhelyért, s ott van a Balaton együttes minden fellépésén. Tavaly óta azzal is büszkélkedhet, hogy könyvíró, mi pedig azzal dicsekszünk, hogy közreadjuk válaszait az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Mindenképpen kézzel fogható mérföldkő a tavaly megjelent könyvem, amelyet a HVG Kiadó adott ki „Sem megerősíteni, sem cáfolni…” címmel. Régóta terveztem, hogy egy olvasmányos szakkönyvben összegzem mindazt, amit a kríziskommunikációs szakterületről fontosnak, lényegesnek gondolok. Fontos pillanata volt az életemnek, amikor kijött a nyomdából. Leginkább arra próbálok rávilágítani benne, hogy a magánéletünk, a mindennapi életünk nem is különbözik olyan nagyon sokban a cégek életciklusaitól, különösen, ha a krízisekről van szó.

Milyen távra tervez?

– Ahogy idézni szokták: nehéz jósolni, különösen a jövőt illetően. Elég alaposnak gondolom magamat a tervezés vonatkozásában, más kérdés, hogy az előzetes terveket aztán sokszor aktualizálni, pontosítani kell. Bevált gyakorlatom, hogy minden év karácsonya előtt elvonulok másfél-két napra, és megtervezem az új évet, kitalálom, mivel mennyit fogok foglalkozni, hol lesznek a szakmai fókuszok, és aztán ezeket az év során próbálom követni is. Észre kell vegyük, milyen új tendenciák vannak például a munkáltatói márkaépítés területén. Idén egyre fontosabbak lesznek az adatok, a HR digitalizáció; a tervezés része kell legyen, hogy tartsuk a lépést a legújabb megközelítésekkel, egyénileg és a céggel is így tudunk a legjobban fejlődni.     

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Azt remélem, nem egykönyves szerző leszek a kommunikációs iparág világában... Cégünk, az integrált HR kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó – ezen belül főként vezetői tréningekkel és stratégiai munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó – Impact Works stabilan, kiszámíthatóan növekszik, nagy izgalommal figyelem, mekkora szervezetté válunk lassanként, de folyamatosan. 

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Inkább inspirációt gyűjtök másoktól, sokszor észre sem veszem, vagy csak utólag, hogy beépítettem valamit az eszköztáramba, amit másnál láttam, tapasztaltam. Volt olyan meghatározó vezetőm a múltban, akitől sokat ellestem. A türelem és a higgadtság fontosságát is így tettem magamévá. Vannak olyan vezető beosztású barátaim, akiktől sokat kérdezek vezetési gyakorlataikról. Szeretem, ha akár szarkasztikusan szembesítenek a gyarlóságaimmal, vagy olyan kritikát kapok, ami elsőre tán meghökkentő lehet, de hamar belátom a jobbító szándékot. Tulajdonostársamtól, Batiz Andrástól pedig szinte minden nap tanulok valami izgalmasat akár a kommunikációs, prezentációs, akár üzleti gondolkozásmód területen. 

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Nem minden szakmára igaz, de a kommunikációra igen, hogy az angolszász kultúrájú országokban előrébb járnak. A szakmai fejlődés érdekében tehát Nyugatra kell figyelni, de a fejlődést itthon, hazai szervezetek érdekében kell megvalósítani. Másrészt az általam vezetett üzletág employer brandinggel foglalkozik, amely Magyarországon a szorító munkaerőhiány miatt is nagyon fontos űrt tölt be. Ez a kihívás mostanra érte el igazán nem csak a régiót, de a nyugati világot is. Könnyen lehet, hogy a jó megoldásainkat remekül tudnánk exportálni mind a stratégiaalkotás, mind a kampánytechnikák szempontjából.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Aggódva figyelem a klímaváltozásról szóló elemzéseket, azt várom, hogy a jövőben egyre több üzleti szektort is ez fog meghatározni. De új vállalkozáson jelenleg nem gondolkodom, kommunikációs ügynökségünket fejlesztjük, építjük, ide forgatunk vissza minden tőkét – ezzel vannak nagy terveink. 

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– A konferenciák és meetupok hasznosságában hiszek, számos fontosnak bizonyuló ismertséget kötöttem már ilyen rendezvényeken. Sokfelé vállalok előadást, illetve viszonylag intenzív a jelenlétem a LinkedInen is, ezek építik a kapcsolatrendszert, aminek az életben tartása, a rendszeres kapcsolattartás egy másik, még fontosabb eleme.

Mire sajnálja az idejét?

– Szinte minden mozgóképre, amit nézni kell. Ambivalens ezzel a viszonyom, gyűjtöm azoknak a sorozatoknak a címét, amelyeket szakmai szempontból fontos lenne követnem, azzal a szándékkal, hogy majd egyszer valamikor megnézem. De egy két percnél hosszabb videóbejátszást sem indítok el… Újlipótvárosiként pedig a parkolóhelyért vívott szélmalomharcban eltöltött időért is vérzik a szívem – nem is használok autót, ha csak egy mód van rá.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Az a meggyőződésem, hogy kötelességünk költeni a kultúrára: aki megteheti, vásároljon könyveket, támogassa a hazai színházakat. Ezekre mindig jó szívvel adok ki pénzt. Kiváltképp izgalmas az információhoz való hozzáférés, a minőségi – hiteles – tájékoztatásért szinte „kötelező” költeni, legyen az újság-előfizetés vagy netes tartalom.

Mivel lehet felbosszantani?

– Viszonylag nehezen jövök ki a sodromból. Sajnos, vagy szerencsére, ezt nem mindig tudom eldönteni… Mindenesetre tud frusztrálni, ha teljesen nélkülözzük a lazaságot, ha túlkomolykodjuk magunkat.   

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Sok olyan pro bono tevékenységet végzek, ami a szakmánk piaci edukációját, megismertetését segíti, társadalmi munkában pedig a gyermekreumás megbetegedések gyógyítását felvállaló Rosszcsont Alapítvány kuratóriumi elnöke vagyok.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A Balaton együttes elkötelezett rajongójaként, ha csak tehetem, minden fellépésükön ott vagyok. Hiába hallottam már minden opust ezerszer, ugyanannyira elbűvöl Víg Mihály és legendás együttese, mint amikor először voltam koncertjükön, huszonöt éve az Almássy téren.

Fotó: Fazekas István/HVG

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 23., 15:05
Az elmúlt évekhez képest felélénkült a kereslet az új építésű ingatlanok iránt, ez is az oka annak, hogy idén rendkívüli mértékben drágultak a lakóparki ingatlanok. A zenga.hu adatai szerint Budapesten átlagosan 1,9 millió forintért hirdetik az új építésű ingatlanok négyzetméterét, ám az exkluzív budai ingatlanok esetében ennek többszörösét kérik el.
2025-04-24 20:05:00
A fenntarthatósági szempontok ma már nem csupán a környezetvédelemről és a szabályozási megfelelésről szólnak. A „Social” pillér ugyanolyan kulcsfontosságú: a vállalatok felelőssége nemcsak a környezeti hatások csökkentése, hanem az igazságos, befogadó és támogató munkahelyi kultúra megteremtése is. A sokszínűség és befogadás már nem csupán egy HR-trend – írja Bohács Bernadette, az RSM Hungary HR Üzletágának vezetője.
2025-04-24 18:25:00
A világ legkiválóbb mesterséges intelligencia kutatói találkoznak Budapesten, hogy a legújabb fejlesztésekről, trendekről és áttörésekről beszéljenek. A háromnapos „AI Symposium 2025” a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat és aAI Symposium 2025 szingapúri Nanyang Technológiai Egyetem (NTU) közös szervezésében valósul meg.

  Rovathírek: HIPA

Megjelent az egyik legfontosabb hazai gazdaságfejlesztési eszköz, az egyedi kormánydöntéssel nyújtható támogatások módosított feltételrendszere, amely ismét számos könnyítéssel segíti a vállalkozásokat, és minden korábbinál több lehetőséget biztosít a hagyományos magyar újító szellemnek és az ötletből értéket teremtő kutatás-fejlesztési tevékenység kibontakozásának – hívja fel a figyelmet a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.
Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.
Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.