Összefogtak a magyar kozmetikumok sikeréért

Összefogtak a magyar kozmetikumok sikeréért
2023. 06. 22., 18:41

A Magyar Termék Nonprofit Kft. új terület felé fordul, egyértelmű szándéka, hogy segítse a hazai kozmetikai és szépségipari gyártókat a minél jobb piaci eredmények elérésében. A paletta igencsak széles, hiszen kétszáznál is több különböző hazai gyártó kozmetikai termékéből és szolgáltatásából választhatnak a fogyasztók, ám ezek ismertsége – a multinacionális cégek készítményeihez mérve – egyelőre csekély. A Magyar Termék egyik első lépéseként több magyar kozmetikai márka képviselője gyűlt össze, hogy áttekintsék a hazai szépségipari lehetőségeket.

A kozmetikai szektorban a hazai kisvállalkozók első és messze legnagyobb nehézsége, hogy márkáik ismertsége nem kellően széles körű – foglalták össze a Magyar Termék szervezésében, a PANDHY'S™ beautique szépség loungeban tartott szakmai fórumon. A multinacionális cégekkel a kiépített kommunikációjuk és kereskedelmi rendszerük miatt nem könnyű felvenni a versenyt. Ám nem kérdés, hogy színvonalban a magyar technológia, a szakembergárda és a termékek minősége vetekszik a globális márkák termékeivel és megütik a nemzetközi elvárásokat.

„Kutatásainkból kiderül, hogy védjegyeinknek közvetítő szerepe van. Üzenetet hordoznak, amely egyetlen pillantás után tudatosul a vásárlókban. Két asszociáció ébred a fogyasztóban általuk, a megbízhatóság és magyar eredet.  Ezek olyan mondanivalók melyek, minden hazai vásárlónak értékesek, ha választaniuk kell két termék közül” – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

A szakmai fórumon nyilvánvalóvá vált, hogy a Magyar Termék Nonprofit Kft. kiépült követőbázisával, a közösségi kommunikáció erejével, különböző kampányaival és 15 éves rutinjával segítő kezet nyújthat a hazai kozmetikai vállalkozóknak. Ugyanis a védjegyek szektorsemlegességéből adódóan nem csak az élelmiszeripari gyártókat tudják támogatni. A PANDHY’S™ kozmetikai márka elsőként csatlakozott és január óta büszkén tünteti fel termékein a hazai eredetet igazoló jelzést.

„25 éve a PANDHY'S™ tevékenysége az exportpiacon kezdődött és a mai napig ott csúcsosodik ki. Egyre fontosabbnak tartjuk azonban, hogy a hazai piacot is jobban kiépítsük. Ennek okán kezdtünk tudatosan tervezni és így döntöttünk a Magyar Termék védjegyek használata mellett” – mondta Borbíró Gertrud, a PANDHY'S™ és a PANDHY'S™ Beautique alapítója. Kitért arra is, hogy milyen fontosnak tartja, hogy a kozmetikai gyártók rendszerben gondolkodjanak és mindenki a saját tudományosan átgondolt stratégiáját merje képviselni, hiszen így fogja tudni a fogyasztókat is kellően edukálni.

A gyártók az egyik legnagyobb problémát pontosan ebben, a megfelelő edukáció hiányában látják. A fogyasztót felvilágosítani, a szakembert pedig folyamatosan képezni kell.

„Fontos, hogy a vásárló, illetve a vendég jót és jól válasszon. Ez azonban nélkülünk, kozmetikusok nélkül elképzelhetetlen. Nyitottságra és tudásvágyra van szükség ahhoz, hogy minden problémára megtaláljuk a megfelelő megoldást”  hangsúlyozta Both Tímea, a Herbsgarden alapítója.

A natúrkozmetikumokkal foglalkozó szakember pályája elején szembesült azzal a problémával, hogy sok esetben, nincs meg a megfelelő megoldás bizonyos kozmetikai problémákra. Ennek hatására természetes alapanyagokkal, egészen pontosan olajokkal kezdett kísérletezni és megalkotta saját márkáját a Herbsgardent. Jelentős kihívás azonban számára, hogy prémium minőségű készítményei, hogyan veszik fel a versenyt az alacsonyabb árkategóriás natúr termékekkel.

Siffel Ágnes, marketing szakember szerint erre is megoldást kínálnak a Magyar Termék kommunikációs kampányai.  55.000 fős adatbázisuk segítségével felméréseket tudnak készíteni a piaci igényekről, meg tudják határozni a megfelelő célcsoportot, segítséget tudnak nyújtani a termékek pozicionálásában és a megfelelő marketing kommunikációs kampány kidolgozásában. Ez egy kisebb márka esetében, aki nem költött eddig kutatásra óriási előnyt jelenthet. A Magyar Termék ernyőkommunikáció alkalmas arra, hogy a produktumok hazai eredetét kiemelve és az egyes márkákat hangsúlyosan megmutatva biztosítson kedvező kampányrészvételt.

A külföldi trendek szerencsére hamar elérnek hazánkba is és a gyártók rövid időn belül át is emelik ezeket, de ahhoz, hogy elterjedjenek és együtt tudjon a magyar iparág is haladni a globálissal, a fogyasztókkal is meg kell értetnünk, hogy mi miért jó. Ebből következik, hogy a megfelelő kommunikáció és edukáció a gyártó érdeke.

A kerekasztal-beszélgetés és az azt követő kötetlen diskurzus során egyértelművé vált, hogy a márkák nyitottak egymás irányába, hiszen közös a céljuk. Szeretnék, ha a magyar vásárlók minél több hazait válasszanak a kozmetikumok tekintetében is, ehhez azonban szükség van összefogásra és támogatásra.

A magas minőségű hazai kozmetikai termékek és szolgáltatások kommunikációját nem kérdés, hogy erősíteni kell. A Magyar Termék védjegyei az élelmiszer piacon már bizonyítottak, a vásárlók elkötelezettek a védjegyek irányában. A cél az, hogy ugyanezt az eredményt elérjék szépségápolás ágazatában is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 17., 16:17
Az ESG törvény, valamint annak végrehajtási rendelete speciális rendelkezéseket tartalmaz egy vállalkozás közvetlen beszállítóinak átvilágítására, aminek teljesítéséért végső soron az ügyvezetés tartozik felelősséggel – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A törvény közelmúltban megjelent végrehajtási rendeletéből kiderül, mindez milyen feladatokat ró a vállalatokra.
2024-10-18 00:18:00
Az egyre komplexebb szabályozási környezet, valamint a geopolitikai helyzet bizonytalansága ellenére is optimizmus uralkodik a technológiai szektorban a növekedési kilátásokat illetően – többek között erre mutat rá a DLA Piper Tech Index riportjának 2024. évi kiadása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS