Mást mérlegelnek a nők és a férfiak hitelfelvételkor

2023. 07. 26., 14:11

Alapvetően a havi törlesztőrészlet nagyságát nézik meg a magyarok, amikor azt fontolgatják, hogy terveik megvalósításához hitelt vegyenek-e fel. Azok számára pedig, akiknek az elmúlt egy évben adott hitelt valamelyik pénzintézet, a hitel teljes költsége és az, hogy mennyire volt egyszerű a hitelfelvétel, a legjelentősebb tényezők. Ezek is kiderülnek a Provident Pénzügyi Zrt. anyavállalatának reprezentatív kutatásából, amelyet 2023 májusában a Kantar készített.

A legfontosabb tényező, amelyet a magyarok figyelembe vesznek, amikor hitelfelvételt fontolgatnak, a havi törlesztőrészlet nagysága. Ez a legfrissebb felmérés során a válaszadók csaknem felénél (46,3 százaléknál) az elsődleges szempont, amikor kiválasztják, melyik banknál vegyenek fel hitelt.

A második legnagyobb súllyal a kamatlábat veszik figyelembe, ez a válaszadók közel 40 százalékánál (39,3 százaléknál) játszik szerepet.

Teljes hitelköltség és THM – van különbség?

Ez a kérdés merülhet fel abban, aki rápillant a képzeletbeli dobogó harmadik fokára. Azon ugyanis a teljes költség áll (36,5 százalékkal). Érdekes ugyanakkor, hogy egy hitelfelvétel valamennyi terhét definíciószerűen tartalmazó indikátort, a THM-t – ami a teljes hiteldíj mutató rövidítése és amely a hitel összes költségének arányát fejezi ki a hitel teljes összegéhez viszonyítva éves alapon és százalékban kifejezve ugyanakkor kevesebben, 32,7 százaléknyian emelték ki.

A Magyar Nemzeti Bank és a pénzügyi vállalkozások edukációs erőfeszítéseinek elismeréseként fogható fel, hogy milyen sokan, a válaszadók 35,4 százaléka fontolja meg, milyen kamat alapján számolódjon ki a törlesztőrészlet, azaz egy meghatározott ideig, 5, 10 vagy akár 20 évig fix legyen, vagy fél-egy évente változzon.

A fenti tényezőknél jóval kisebb súllyal esik latba a hitelfelvevőknél az igénylés egyszerűsége, a hitelező reputációja, a hitelfeltétel (bár ez így külön, szintén nehezen értelmezhető), a folyósítás gyorsasága, a kényelem, a kényelmes mobilapplikáció.

Nemenként eltérő, mi számít a legfontosabb tényezőnek egy hitelfelvételi döntésnél. Míg a férfiak a kamatlábat, a teljes költséget és a THM-et veszik jobban számba, addig a nők a havi törlesztőrészlet mértékére, a kamat típusára (vagyis: fix vagy változó) nagyobb arányban fókuszálnak.

A férfiak nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a hitelező hírnevének, a kényelemnek, és a kényelmes mobilalkalmazás elérhetőségének, míg a nők a hitelfeltételnek, valamint a folyósítás gyorsaságának.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 17., 16:17
Az ESG törvény, valamint annak végrehajtási rendelete speciális rendelkezéseket tartalmaz egy vállalkozás közvetlen beszállítóinak átvilágítására, aminek teljesítéséért végső soron az ügyvezetés tartozik felelősséggel – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A törvény közelmúltban megjelent végrehajtási rendeletéből kiderül, mindez milyen feladatokat ró a vállalatokra.
2024-10-18 00:18:00
Az egyre komplexebb szabályozási környezet, valamint a geopolitikai helyzet bizonytalansága ellenére is optimizmus uralkodik a technológiai szektorban a növekedési kilátásokat illetően – többek között erre mutat rá a DLA Piper Tech Index riportjának 2024. évi kiadása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS