Változtat tájékoztatási gyakorlatán a WhatsApp

Változtat tájékoztatási gyakorlatán a WhatsApp
2023. 03. 06., 16:40

A WhatsApp a jövőben átláthatóbban tájékoztatja felhasználóit a szerződésmódosulásokról és tiszteletben tartja döntéseiket.

Több ponton fejleszt kereskedelmi gyakorlatán a WhatsApp, az Európai Bizottságot és a tagállami hatóságokat tömörítő Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózatnak (Consumer Protection Cooperation Network; CPC) tett kötelezettségvállalásai alapján. A népszerű ingyenes üzenetküldő és VoIP szolgáltatás amerikai üzemeltetője a hatóságokkal és az Európai Bizottsággal folytatott, több fordulós párbeszédet követően döntött a vállalásokról.

A párbeszédre a Svéd Fogyasztóvédelmi Ügynökség és az Ír Verseny- és Fogyasztóvédelmi Bizottság vezetésével, valamint az Európai Bizottság támogatásával került sor.

A jogérvényesülésért felelős biztos, Didier Reynders így nyilatkozott: „Üdvözlöm a WhatsApp azon törekvését, hogy gyakorlatai megváltoztatása révén megfeleljen az uniós szabályozásnak: aktívan tájékoztassa a felhasználókat a szerződésüket érintő bármilyen változásról, és vegye tudomásul a döntésüket ahelyett, hogy újra és újra feltenné nekik ugyanazt a kérdést az alkalmazás megnyitásakor. A felhasználóknak jogukban áll érteni, hogy mibe egyeznek bele és hogy a választásuk milyen következményekkel jár, annak érdekében, hogy eldönthessék, kívánják-e a továbbiakban is használni a felületet.”

A Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat 2022 januárjában küldött először levelet a WhatsAppnak, miután az Európai Fogyasztók Szervezete és annak nyolc tagszervezete arra figyelmeztetett, hogy a WhatsApp tisztességtelen gyakorlatot folytat a szolgáltatási feltételeinek és adatvédelmi szabályzatának frissítéseivel kapcsolatban. 2022 júniusában a Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat újabb levelet küldött a WhatsAppnak, megismételve arra vonatkozó felszólítását, hogy a fogyasztókat közérthető módon kell a platform üzleti modelljéről tájékoztatni, és különösen azzal kapcsolatban kell egyértelműen fogalmazni, hogy a WhatsApp a felhasználók személyes adataival kapcsolatos kereskedelempolitikája révén bevételhez jut-e. A Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózattal és a Bizottsággal folytatott tárgyalásokat követően a WhatsApp megerősítette, hogy nem adja ki a felhasználók személyes adatait reklámcélokra.

Mit vállal a WhatsApp?

A WhatsApp a szabályzatai frissítései során ezentúl

  •  világos tájékoztatást nyújt arról, hogy milyen változtatásokat kíván eszközölni a felhasználói szerződésekben és ezek milyen hatással lehetnek a felhasználók jogaira;
  • ugyanolyan jól látható módon kínálja fel a frissített felhasználási feltételek elutasításának lehetőségét, mint az elfogadásukét;
  • biztosítja a felhasználók számára a frissítésekről szóló értesítés kihagyásának vagy az átolvasásuk késleltetésének lehetőségét, továbbá tudomásul veszi a felhasználó döntését és nem küld ismételt értesítéseket.

GVH, Európai Bizottság

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-11-15 15:15:34
Tavasziné Kemencsik Gabriellát, a Tavaszi és Társa Kft. ügyvezetőjét, a salgótarjáni Tavaszi Cukrászda üzemeltetőjét országos Év Vállalkozója Díjjal ismerte el a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) 2025-ben.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS