Drónos permetezés (1. rész): A kezdetek

2018. 10. 29., 14:15

Főleg mezőgazdasági megrendelésekkel keresett drónszolgáltatóként már a kezdetektől éreztük, hogy előbb vagy utóbb bele kell kóstolnunk a drónos permetezés rohamosan fejlődő világába – írja Körömi János, a Clue Drone ügyvezetője blogbejegyzésében.

Engem személy szerint azonnal lenyűgöztek az ipari drónok – köztük a permeteződrónok – méretükkel, teljesítményükkel és hatékonyságukkal. Éreztem, hogy ezek már kőkemény munkagépek, itt már teljesen elválik egymástól a hobbi és a megélhetés – olvasható Körömi János, a Clue Drone ügyvezetője blogbejegyzésében.

Tavasszal már ízlelgettük a DJI permetezőjét, az Agras MG-1-et, azonban szolgáltatóként kicsit éretlennek tűnt a piac ahhoz, hogy kitermelje az árát. Majd jövőre, gondoltam, sőt addigra a technológia is nyilván fejlődik és talán kedvezőbb áron lehet hozzájutni az előző évi modellhez - mint ahogy a Phantom-ok/Mavic-ek esetén.

A nyár előrehaladtával azonban ismét előkerült a gondolat és elkezdtünk elérhetőbb alternatívák után kutatni, így jött szembe egy Európában eddig szűk körben ismert gyártó, a pekingi székhelyű TTA. A TTA más pályának tűnt: egyáltalán nincs fogyasztói drónjuk, kizárólag ipari eszközöket gyártanak és közel 10 éve mutatták be az első permeteződrónjukat, az általunk is megvásárolt TTA M6E-1 első verzióját. Ma már az ötödik generáció permetezi a földeket világszerte - főleg a drónipar hazájában, Kínában, az Egyesült Államokban, valamint Európában is dolgozik néhány darab. És persze fontos megjegyezni, hogy náluk ez a 10 literes tartályt felvívő modell a „kis” drón.

Persze kezdetben elég bevállalós döntésnek éreztem ilyen értékű eszközt Kínából látatlanban rendelni, de végül meggyőztem magam, és belevágtam.

Ha a legjobbak akarunk lenni, az elsők között kell vállalni a kockázatot - ismételgettem magamnak...

A drón önmagában igencsak kedvező árúnak tűnt, azonban hamar kiderült, hogy az ár nem tartalmazza az akkumulátorokat, a töltőt, valamint a szállítást, ami mondanom sem kell, igencsak megdobta a költségeket. Sőt, akkor még nem is tettünk említést az ÁFA és a vám értékéről, valamint a vámügyintézés és raktározás költségeiről - az ezekhez kapcsolódó élményekről nem is beszélve.

A rendelést követően néhány héten belül számos dobozban érkezett meg a drón – nehezítve a folyamatot azzal, hogy nem egy időben jött a töltő, az akksik, a pótalkatrészek és maga a madár. Izgalmas napok következtek, mivel hatalmas szerencsénkre éppen Európában turnézott a gyártó két kollégája, akik tanítgatták be a nyugat-európai nagyobb tételben vásárlókat a drón üzemeltetésére és karbantartására. Egy ilyen eszköz már nem játék, nem is használható a megfelelő gyári tréning elvégzése nélkül.

Kézbe véve a használati útmutatót, és összevetve a 3 napos tréning anyagával, nos, nem mernék jó szívvel felszállni, ha csak az útmutatóhoz lett volna szerencsém - arról nem is beszélve, hogy talán a garancia is sérül, ha illetéktelenek kezekben zuhan a gép.

Persze a drónos repülés alapjai hasonlóak, mint egy kisebb gép esetében, azonban például a 20 Ah-s ipari gyorstöltőbe 14000 mAh-s akksikat dugni már közel sem ugyanaz, mint egy Phantom akksiját töltögetni a konyhában. Arról az élményről nem is beszélve, amikor egy kisebb új autó árát reptetjük néhány méter magasan... Meghatározott sorrendben kell a kábeleket bedugni, megnyitni az akksit, bedugni a töltőbe, és a töltés végeztével sem mindegy, milyen sorrendben választjuk le a feltöltött akksikat.

Tehát megjött a drón összes alkatrésze, a trénerek pedig a közeli országokban voltak, megszerveztük tehát a kiképzésemet, aminek részleteiről a következő cikkben mesélek majd.

Addig is: jó repülést mindenkinek :)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-07-26 15:40:00
A 30. héten is a kormány által meghatározott „plafon” – a szomszédos országok átlagárai – alatt maradtak a hazai üzemanyagárak: a 95-ös benzin 6, a gázolaj 1 forinttal. A régiós átlagárak ugyanakkor továbbra is alacsonyabbak, mint a magyarországiak.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A szeptemberben induló qvik elektronikus fizetési alternatíva szolgáltatási díjtól és tranzakciós illetéktől mentesen, egyfajta átutalási formaként nyújthat kedvezőbb feltételeket a vevőknek, míg a boltok, webáruházak is jobban járnak vele – állítja ebben az epizódban Luspay Miklós. A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi infrastruktúrák és pénzforgalom igazgatóságának vezetője egyértelművé tette: az új rendszernek fontos célja a banki verseny élénkítése, amit kiválóan szolgálhat a bankkártyától független, számlák közötti, azonnali, biztonságos és olcsó fizetési megoldást kínáló qvik infrastruktúra. Hogyan teheti ez könnyebbé mindenki életét?
2024. 07. 03., 08:25
epizód: 2024 / 13   |   hossz: 20:51
Az OFA Nonprofit Kft. „Az év felelős foglalkoztatója” pályázat keretében évről évre összegyűjti és díjazza azokat a hazai munkáltatókat, akik kiemelkedő tevékenységet folytatnak a foglalkoztatás területén. A cég közzé is teszi azokat a jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a terület fejlődéséhez. A díjakat, amelyekre 2024-ben július 19-ig lehet pályázni, öt kategóriában osztják ki: kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok I-II., illetve egyéb gazdálkodó szervezetek. Kiosztanak különdíjakat is, amelyek különösen érdekesek, hiszen gyakran olyan innovatív ötleteket takarnak, amelyeket nem feltétlenül a pénz motivált – mondta el Endrész Alexandra programvezető.
2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS