A koronavírus-járvány előtt a legtöbb innováció a profit növelését vagy a vetélytársak támadásainak visszaverését célozta. A válság nyomán sok cég új innovációs célt jelölt ki, ez pedig nem más, mint a rugalmas ellenálló képesség megerősítése.
A Covid-19 leckéje ráébresztette a vezetőket, mekkora kockázat rejlik a vállalkozások tehetetlenségében, abban tehát, hogy nem képesek késedelem nélkül és rugalmasan reagálni a változásokra. A jövőben az innováció lesz a vállalati reziliencia egyik alapköve – írja a Computerworld..
A járvány idején a vállalkozások sokfajta példáját adták a rugalmas alkalmazkodásnak. Az éttermek házhoz szállításra álltak át, a fitnesstermek foglalkozásaikat kitelepítették a szabadba, a színházak online premiereket szerveztek, amelyekre az interneten toboroztak nézőket – aki nem volt elég életképes, lehúzhatta a redőnyt.
A járvány rávilágított arra, hogy fokozott innovációs figyelmet érdemelnek a HR-csapatok, és ha majd a járvány lecsengését követően a vállalkozások megoldották a dolgozók biztonságos visszavezetését az irodai munkakörnyezetbe, érdemes megtartaniuk ezt az innovációs lendületet.
Az üzleti életben a vezetők általában sokadrangú szempontnak tekintik az innovációt. A Covid-19 talán legértékesebb tapasztalata az, hogy megtanított új szemmel tekinteni erre a fogalomra. Megtanultuk, hogy egy cég működésének folyamatossága legalább olyan fontos, mint az, hogy mekkora profittal dolgozik, és a HR ugyanolyan figyelmet érdemel, mint a termelésben részt vevő csapatok.
A világ TOP 5 építőipari nehézgépgyártó vállalata között számon tartott kínai Zoomlion 105 millió euró értékben Magyarországon építi fel harmadik európai gyáregységét.
„Egy nukleáris létesítmény megtámadása abszolút elfogadhatatlan, ilyesminek nem szabad megtörténnie.”