A marketingtanácsadás a bizalmon alapul, így számomra kiemelten fontos, hogy milyen a kapcsolat az ügyfél és az ügynökség között, mennyire tud őszinte, korrekt és egy irányba mutató lenni – mondta az Üzletemnek Winkler Anna marketing tanácsadó, a Promesa Marketing Kft. ügyvezetője.
Winkler Anna a szakmában eltöltött másfél évtized után idén januárban megalakította a Promesa Marketinget. A promesa szó magyarul fogadalmat, ígéretet jelent, s mint Anna mondja: a marketing ígér, a jó marketing viszont meg is tartja az ígéreteket. Nagy lelkesedéssel kezdtek dolgozni, az induláskor az elmúlt 15 év sok ügyfelétől és kollégáktól kaptak bíztatást, segítséget. Ha érdekli, hogy Anna mivel motiválja a kollégáit, a választ megtalálja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 322. interjújában.
– Mit tart karrierje csúcsának?
– Szerencsés vagyok, mert képes vagyok megélni a sikeres szakmai pillanatokat, így számtalan kisebb nagyobb helyzetet tudnék felsorolni, legyen az egy ügyfelünkkel közös kiemelkedő eredmény, egy összeállt rendezvény eufóriája vagy épp egy mentorált kolléga elismerést kiváltó fejlődése. Az idei év csúcsa egyértelműen a januárban megalakult marketing ügynökségünk, a Promesa Marketing, amely a digitálismarketing-eszköztár által kínált megoldásoktól a tartalomgyártás területéig önálló marketingrészlegként vesz részt megbízói mindennapos működésében. Ez egy igazán izgalmas időszak és óriási büszkeség, hogy a korábbi közös munka eredményeképp olyan támogatást és bátorítást kaptam az elmúlt 15 év számtalan ügyfelétől és munkatársától, amire az alapításkor abszolút nem számítottam. Így talán ez a legnagyobb eredmény, ezek az emberi kapcsolatok. Természetesen még nagyon sok területen van fejlődési lehetőség, így bízom benne, hogy emlékezetes pillanatokból a jövőben sem lesz hiány.
– Milyen távra tervez?
– Egyszerre rövid- és hosszútávra. Utóbbi a stratégiai gondolkodás miatt fontos, látom, merre haladunk, előbbi pedig a mindennapi koordinációt, a feladatmegosztásokat, a naprakész reagálást segíti. A visszajelzések alapján az ügyfelek szeretik ezt a kettősséget, hiszen a kézzelfogható eredmények mellett fontos a vízió és a közös irányok meghatározása is. Ez a hosszútávú együttműködés záloga.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Elég hosszú a lista, számtalan dolgot szeretnék még megvalósítani sok, alapvetően a marketinghez kapcsolódó területen. Rengeteg ötletem van már most is, és szeretnék még tanulni, új dolgokat kipróbálni, új területeken fejlődni, jelenleg ezek leginkább a cég folyamatos fejlesztéséhez köthetők.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Mindig is nyitott voltam az új információkra, meglátásokra, ötletekre. Szerencsére, az elmúlt 15 évben nagyon sok közvetlen kollégámtól vagy akár ügyfelemtől tanulhattam valamit mind szakmai, mind emberi vonatkozásban. Több inspiráló ember van az életemben, hozzájuk bármikor fordulhatok tanácsért, legyen szó üzletről, döntésekről vagy akár egy-egy helyzet kezeléséről. Büszke vagyok arra, hogy több kollégámmal és ügyfelemmel már hosszú évek óta együtt dolgozhatok és így fejlődhetek is.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Nagyon fontosak számomra az emberi kapcsolatok és hiszek abban, hogy a közös gondolkodás, a nyílt kommunikáció és az együtt megoldott helyzetek mind segítenek egy jól működő közösséget fenntartani. Egy nagyon jó barátom mondta egyszer, hogy neki egy céggel az a víziója, hogy a munkatársak szeressenek bejárni, jó közösség és hangulat legyen. Hiszek ebben, tapasztalatom szerint egy ilyen munkakörnyezetben a hatékonyság is szárnyal, jönnek az eredmények. Bízom a kollégáimban és igyekszem figyelni arra, hogy ki miben erős, hol szükséges támogatás, hogyan fejleszthetők, mitől lesznek motiváltak. Természetesen ennek ellenére előfordul, hogy egy-egy élethelyzet külön utakat teremt, de végtelenül büszke vagyok arra, hogy sokukkal megmarad a baráti viszony, vagy épp azonnal újra együtt dolgozunk, ahogy lehetőség nyílik rá.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Eddigi pályafutásom során a szoros értelemben vett marketing mellett lehetőségem nyílt kikacsintani a rendezvényszervezés, az újságírás vagy épp a filmkészítés területeire is. Ennek köszönhetően a Promesa széles szolgáltatási palettát kínál ügyfelei számára. Imádom, amit csinálok, így nem is tudnék más vágyott szakmát mondani. Talán az oktatás, a jövő generáció fejlesztése van a listán, de ez időről időre már megvalósul és zajlik a közös gondolkodás egy aktívabb szerepvállalásról is.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– A marketingtanácsadás a bizalmon alapul, így számomra kiemelten fontos, hogy milyen a kapcsolat az ügyfél és az ügynökség között, mennyire tud őszinte, korrekt és egy irányba mutató lenni. Hiszek abban, hogy hosszútávon mindig megtérül, ha valaki hiteles, egyenes és megbízható, ebben erősített meg ez az év is.
– Mire sajnálja az idejét?
– A felesleges megbeszélésekre és azokra az emberekre, akik inkább csak „melegedni” járnak egy munkahelyre. Szerencsére most a saját cég életében pont ezeket tudtam megszüntetni, ez minőségi változás.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Igazságtalansággal, hazugsággal, rosszindulattal, illetve azzal, amikor valaki zsigerből közli, hogy ez nem fog menni, hosszan panaszkodik, aztán végül 5 perc alatt megoldja.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Rendszeresen találkozom olyan szervezetekkel, célokkal, amelyek munkáját nagyra becsülöm, és eddig mindig úgy alakult, hogy lett mód az önkéntességre, támogatásra is. Most például egyre jobban belelátok az InDaHouse Hungary Egyesület munkájába, akik hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztésével foglalkoznak, gyakorlatilag megváltoztatva az életüket, formálva a jövőképüket. Szerintem hihetetlenül fontos munkát végeznek a Borsodban élő gyerekek egyenlő esélyeiért, így náluk vállalnék egyre aktívabb szerepet.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– A családommal és a barátaimmal közösen megélt élményekre, legyen az utazás, egy vacsora, egy kulturális program vagy épp egy szimpla találkozás. Sok barátom él külföldön, értük gyakran ülök kocsiba vagy repülőre.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Szellemileg az kapcsol ki igazán, ha új helyre utazom, idegen kultúrát ismerek meg, megkóstolhatom a helyi gasztronómiát, élvezhetem a különböző emberek sokszínűségét, hallgathatom vagy épp gyakorolhatom az adott nyelvet.
Fotó: Farkas Csaba (vezető kép), Nagy Ádám (benti kép)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.