Szekeres Péter: Eleve motivált embereket keresek a csapatunkba

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 11. 14., 10:15

A világ nem tökéletes, de jobban szeretek a dolgok javíthatóságán dolgozni, mint keseregni – mondja az Üzletemnek Szekeres Péter. A Neticle társalapító ügyvezetője 10 millió euró árbevételű cég építésén dolgozik.

Szekeres Péter hangosan dicsér és négyszemközt ad negatív visszajelzést. Tulajdonképpen minden vezetőnek így kellene tennie, de hát tudjuk, nem minden főnök jó vezető. Pétert annak tartják a csapattagok. Az intelligens médiafigyelésre és szövegelemzésre épülő startup szolgáltatásait már kilenc nyelven tették elérhetővé. Az idei sikeres lengyel és osztrák piacra lépés után a Lead Ventures által kezelt Enter Tomorrow Kockázati Tőkealap és a Hiventures 2,5 millió eurót fektetett a vállalkozásba. Péter gondosan megválogatja, hogy kikre és milyen dolgokra szán időt. Külön öröm, hogy szakított időt ránk, így megszülethetett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 124. interjúja.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Minden évben az aktuális évet – szerencsére. A növekvő Neticle-nél dolgozni azt jelenti, hogy hónapról hónapra változni kell. A csapatszám folyamatosan növekszik, és észrevétlenül 40 fős csapatot kell vezetni, majd hirtelen nem 2 ország, hanem 8 ország értékesítési számait kell vizsgálni. Ez szuper izgalmas, és minden évben emelkednek a tétek, amit nagyon élvezek. A hidegrázós pontok pedig azok, amikor például egy romániai ügyfelünk jelzi, hogy vitathatatlanul a mienk a legjobb technológia a piacon. Egy ilyen visszajelzésben évek munkája és fókusza van.

Milyen távra tervez?

– Most 32 vagyok, szóval még 60 évre. A folyamatos tanulás miatt mindig lesznek új dolgok és területek, amikben kiválóvá lehet válni.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szeretnék egy 10M EUR árbevételű céget építeni, ez nagyon izgalmas, és hatalmas változásokkal jár. Hogyan lehet eljutni, milyen mérföldkövek mentén kell a folyamatokat átszervezni, hogy fenntartható legyen a növekedés. Egyértelműen ez van a szakmai toplista első helyén.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nincs egy kiemelkedő ember, szerintem mindenkitől lehet tanulni. Igyekszem mindig sokan kérdezni: más startupokról, ügyfelektől, a saját csapatunktól, barátoktól. 

Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Én eleve motivált embereket keresek a csapatunkba. Az alapmotiváció nem adható meg, annak meg lennie, éhesnek kell lenni. Emellett persze releváns KPI-okkal mérjük a szerepkör szakmai teljesítését, hangosan dicsérek és négyszemközt adok negatív visszajelzést.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Amiben most vagyok, nem szeretnék mást csinálni.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Szeretek szakmai rendezvényeken részt venni és ott beszélgetni. Sokat lehet tanulni. Igyekszem 1-1 üzleti network eseményen is részt venni, de erre sajnos már ritkán jut időm.

Mire sajnálja az idejét?

– A negatív emberekre és a pesszimizmusra. A világ nem tökéletes, de jobban szeretek a dolgok javíthatóságán ötletelni és dolgozni, mint keseregni.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nem vagyok pénzcentrikus, én inkább az időben hiszek. Az időnk az, amit nem kapunk vissza, szóval gondosan meg kell válogatni, hogy kikre és milyen dolgokra szánunk időt. 

Mivel lehet felbosszantani?

– A felkészületlenséggel, a pontatlansággal és a fókuszálatlansággal nagyon hamar ki lehet hozni a sodromból – sajnos.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Állatgondozással. Ez önző dolog is, mert az állatok társasága jó hatással van az emberre, más perspektívába teszi az együtt töltött időt. 

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A vonaton utazás. A monoton suhanás és tájak segítenek ellazulni és akár koncentrálni is. Emellett jó érzés, hogy ez az egyik zöldebb utazási forma.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 31., 13:45
A vállalkozások számára mindig is kiemelt fontosságú volt a kockázatkezelés, hiszen váratlan események bármikor bekövetkezhetnek, amelyek súlyosan érinthetik a működést. A biztosítások piaca ezért különösen fontos szerepet játszik a magyar kis- és középvállalkozások életében. A Cégkassza Podcast a kövezetkő adása ezt a témát járta körbe Erdős Mihály, a Magyar Biztosítók Szövetsége elnökének szakértői segítségével.
2024. 11. 04., 20:04
Mi van, ha egy örökös nem szeretne örökölni? Akkor is köteles elfogadni az örökséget? Mit jelent az örökség visszautasítása? A kérdésekre dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS