Müller Ádám: Legfőbb motivációs eszközöm a tudatos jövőkép felvázolása

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 08. 18., 09:15

Az e-kereskedelem szerepének megnövekedésével elkezdtünk egy új projekt felé nyitni, amelynek témája a házhozszállítás és a webshop logisztika – mondta az Üzletemnek Müller Ádám, a Variola Trans Kft. ügyvezető igazgatója.

Müller Ádám szerint a járványhelyzet a logisztikában is átírta a szabályokat, de ettől még nem álltak le a tervezéssel a szállítmányozással foglalkozó cégénél, sőt, új feladatokat tűztek ki. Ádám igyekszik tudatos jövőképpel motiválni a kollégáit, akik nem a főnököt, hanem a vezetőt látják benne. Szenvedélyes horgászként szívesen kipróbálná, hogy milyen egy horgásztúra-vezető élete. Egyéb terveiről is olvashat most az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 198. interjújában.

– Mit tart karrierje csúcsának?

– Karrierem csúcsának több meghatározó pontot érzek az életemben. Az egyik, hogy 22 évesen megalapítottam első vállalkozásomat, ami követeléskezeléssel foglalkozott, és kilépve a komfortzónámból, magam mögött hagytam a 8 órás munkavégzést. Itt megragadnám a lehetőséget, hogy egy üzenetet közvetítsek a fiatal generációnak: nem csak a startup létezik, mert bármilyen irányba érdemes vállalkozni, amiben az ember kiemelkedőnek érzi magát vagy szereti.

Karrierem második kiugró pontja az volt, hogy míg 2015-ben év elején még csak egy országos lefedettségű követeléskezelő céget vezettem, addig ugyanez év végére már a Visegrádi 4-ek logisztikai piacával foglalkoztunk, ezzel megalapozva a Variola jövőjét.

Legutolsóként egy konkrét napot emelnék ki, amikor Növényi Norberttel forgattuk PR-videónkat, amelyben Norbi – alias Pótos Béla – egy kétes logisztikust alakít. A forgatással egy nagy álmom vált valóra.

– Milyen távra tervez?

– Ha ez a kérdés a koronavírus előtt merül fel, akkor egy 7 éves távlatot tudtam volna felvázolni, amelynek része volt az értékesítési és kontrolling osztály kialakítása egy új és nagyobb irodába, ahonnan megterveztük volna Budapest agglomerációjában a félig hűtött, félig száraz cross-dock raktárunkat, ahol a rakományokat egyetlen tranzitállomáson belül át lehetett volna rakodni. Ám a vírus keresztülhúzta a számításainkat, és átírta a logisztika világának szabályait; azt még mi sem tudjuk, mennyire és milyen módon. Jelenleg a helyzet stabilizálása a célunk, ám az e-kereskedelem szerepének megnövekedésével elkezdtünk egy új projekt felé nyitni, amelynek témája a házhozszállítás és a webshop logisztika.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

A webshop logisztika területén szeretném kiterjeszteni szerepkörünket a V4-ekben, ezt követné a Balkán régiója, illetve a Baltikum. A már korábban is felmerült cross-dock raktárat szeretném létrehozni, amelyet a vírus eddig nem tett lehetővé.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A szakmai előre lépésben és kitartásban Édesanyámat emelném ki, aki 30 éve egy magyar banknál dolgozik. Következő mentoromat a követeléskezelés kapcsán ismertem meg, aki mellett a vállalkozás alapjait sajátítottam el, és mindennap szembesültem más vállalkozók elkövetett hibáinak következményeivel. Végül pedig jelenlegi üzlettársam említeném meg, aki a vendéglátásból hozott 20 éves üzletvezetői tapasztalatával gyarapította ismereteimet.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Legfőbb motivációs eszközöm a tudatos jövőkép felvázolása, a vezetői (és nem főnöki!) hozzáállásom a csapathoz, és egy jól kialakított bónuszrendszer, amely egyéni szinten értékeli egyrészről a termelő kollégák teljesítményét, másrészről az adminisztrátorok által elvégzett hibátlan folyamatokat.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Cégen belül én kezelem a marketing és PR vonalat, amit nagyon szeretek, így azt mondanám, hogy ez a két ágazat az, amelyben kipróbálnám magam. Mivel szenvedélyem a horgászat, így szívem szerint horgásztúra-vezető lennék, például a Tiszán.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Kapcsolataimat például üzleti reggeliken terjesztem ki, illetve aktívak vagyunk a social médiában, ezek mellett pedig nagy segítségemre van a LinkedIn is, ahol lehetséges új partnerek felkeresésével bővítem az üzleti kapcsolatokat.

– Mire sajnálja az idejét?

– Erre a kérdésre egyértelmű válaszom van: a bürokráciára.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Az bosszant fel a legjobban, ha valaki folyton csak panaszkodik, és eléretlen céljait ecseteli, közben tudván, semmi háttér nincs mögötte, tehát semmit nem tesz a cél elérése érdekében.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Magyarország természetes vizeit tisztítanám meg önkéntes munkaként. Társadalmi felelősségvállalásunkként itt megemlíteném az Oxigenwebshop.hu-t, ahol színezék-, klór-, parabén- és foszfátmentes természetes magyar gyártmányú tisztítószereket forgalmazunk.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nagyon fontosnak tartom az egészséges és minőségi táplálkozást, így ezeknek az ételeknek a megválogatására nem sajnálom a pénzt. Úgy gondolom, hogy ez az időskorban megtérülő „befektetés” lesz. Ezen kívül semmilyen olyan tevékenységre nem sajnálom a pénzt, amely a családom jólétét és kikapcsolódását szolgálja.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Mint már említettem, szeretek víz közelben lenni, például horgászni. Ezen alkalmakkor digitális detoxban vagyok, csak én és a természet! Vízhez kapcsolhatnám még kedvenc vízisportjaimat, ilyen például a wakeboard, amely során át tudom élni a flow élményt. Kreativitásomat pedig legjobban a harckocsik makettezésében tudom megvalósítani.  Mindezek felett legfontosabb a családom, illetve másfél éves kislányom, aki a munka utáni szabadidőmben minden vele töltött pillanatban teljes mértékben kikapcsol és megmutatja az élet értelmét.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-30 17:22:00
Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. „Az Év Marketingnagykövete” címet pedig a Pentacom ügynökség érdemelte ki a 29 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS