Müller Ádám: Legfőbb motivációs eszközöm a tudatos jövőkép felvázolása

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 08. 18., 09:15

Az e-kereskedelem szerepének megnövekedésével elkezdtünk egy új projekt felé nyitni, amelynek témája a házhozszállítás és a webshop logisztika – mondta az Üzletemnek Müller Ádám, a Variola Trans Kft. ügyvezető igazgatója.

Müller Ádám szerint a járványhelyzet a logisztikában is átírta a szabályokat, de ettől még nem álltak le a tervezéssel a szállítmányozással foglalkozó cégénél, sőt, új feladatokat tűztek ki. Ádám igyekszik tudatos jövőképpel motiválni a kollégáit, akik nem a főnököt, hanem a vezetőt látják benne. Szenvedélyes horgászként szívesen kipróbálná, hogy milyen egy horgásztúra-vezető élete. Egyéb terveiről is olvashat most az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 198. interjújában.

– Mit tart karrierje csúcsának?

– Karrierem csúcsának több meghatározó pontot érzek az életemben. Az egyik, hogy 22 évesen megalapítottam első vállalkozásomat, ami követeléskezeléssel foglalkozott, és kilépve a komfortzónámból, magam mögött hagytam a 8 órás munkavégzést. Itt megragadnám a lehetőséget, hogy egy üzenetet közvetítsek a fiatal generációnak: nem csak a startup létezik, mert bármilyen irányba érdemes vállalkozni, amiben az ember kiemelkedőnek érzi magát vagy szereti.

Karrierem második kiugró pontja az volt, hogy míg 2015-ben év elején még csak egy országos lefedettségű követeléskezelő céget vezettem, addig ugyanez év végére már a Visegrádi 4-ek logisztikai piacával foglalkoztunk, ezzel megalapozva a Variola jövőjét.

Legutolsóként egy konkrét napot emelnék ki, amikor Növényi Norberttel forgattuk PR-videónkat, amelyben Norbi – alias Pótos Béla – egy kétes logisztikust alakít. A forgatással egy nagy álmom vált valóra.

– Milyen távra tervez?

– Ha ez a kérdés a koronavírus előtt merül fel, akkor egy 7 éves távlatot tudtam volna felvázolni, amelynek része volt az értékesítési és kontrolling osztály kialakítása egy új és nagyobb irodába, ahonnan megterveztük volna Budapest agglomerációjában a félig hűtött, félig száraz cross-dock raktárunkat, ahol a rakományokat egyetlen tranzitállomáson belül át lehetett volna rakodni. Ám a vírus keresztülhúzta a számításainkat, és átírta a logisztika világának szabályait; azt még mi sem tudjuk, mennyire és milyen módon. Jelenleg a helyzet stabilizálása a célunk, ám az e-kereskedelem szerepének megnövekedésével elkezdtünk egy új projekt felé nyitni, amelynek témája a házhozszállítás és a webshop logisztika.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

A webshop logisztika területén szeretném kiterjeszteni szerepkörünket a V4-ekben, ezt követné a Balkán régiója, illetve a Baltikum. A már korábban is felmerült cross-dock raktárat szeretném létrehozni, amelyet a vírus eddig nem tett lehetővé.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A szakmai előre lépésben és kitartásban Édesanyámat emelném ki, aki 30 éve egy magyar banknál dolgozik. Következő mentoromat a követeléskezelés kapcsán ismertem meg, aki mellett a vállalkozás alapjait sajátítottam el, és mindennap szembesültem más vállalkozók elkövetett hibáinak következményeivel. Végül pedig jelenlegi üzlettársam említeném meg, aki a vendéglátásból hozott 20 éves üzletvezetői tapasztalatával gyarapította ismereteimet.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Legfőbb motivációs eszközöm a tudatos jövőkép felvázolása, a vezetői (és nem főnöki!) hozzáállásom a csapathoz, és egy jól kialakított bónuszrendszer, amely egyéni szinten értékeli egyrészről a termelő kollégák teljesítményét, másrészről az adminisztrátorok által elvégzett hibátlan folyamatokat.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Cégen belül én kezelem a marketing és PR vonalat, amit nagyon szeretek, így azt mondanám, hogy ez a két ágazat az, amelyben kipróbálnám magam. Mivel szenvedélyem a horgászat, így szívem szerint horgásztúra-vezető lennék, például a Tiszán.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Kapcsolataimat például üzleti reggeliken terjesztem ki, illetve aktívak vagyunk a social médiában, ezek mellett pedig nagy segítségemre van a LinkedIn is, ahol lehetséges új partnerek felkeresésével bővítem az üzleti kapcsolatokat.

– Mire sajnálja az idejét?

– Erre a kérdésre egyértelmű válaszom van: a bürokráciára.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Az bosszant fel a legjobban, ha valaki folyton csak panaszkodik, és eléretlen céljait ecseteli, közben tudván, semmi háttér nincs mögötte, tehát semmit nem tesz a cél elérése érdekében.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Magyarország természetes vizeit tisztítanám meg önkéntes munkaként. Társadalmi felelősségvállalásunkként itt megemlíteném az Oxigenwebshop.hu-t, ahol színezék-, klór-, parabén- és foszfátmentes természetes magyar gyártmányú tisztítószereket forgalmazunk.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nagyon fontosnak tartom az egészséges és minőségi táplálkozást, így ezeknek az ételeknek a megválogatására nem sajnálom a pénzt. Úgy gondolom, hogy ez az időskorban megtérülő „befektetés” lesz. Ezen kívül semmilyen olyan tevékenységre nem sajnálom a pénzt, amely a családom jólétét és kikapcsolódását szolgálja.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Mint már említettem, szeretek víz közelben lenni, például horgászni. Ezen alkalmakkor digitális detoxban vagyok, csak én és a természet! Vízhez kapcsolhatnám még kedvenc vízisportjaimat, ilyen például a wakeboard, amely során át tudom élni a flow élményt. Kreativitásomat pedig legjobban a harckocsik makettezésében tudom megvalósítani.  Mindezek felett legfontosabb a családom, illetve másfél éves kislányom, aki a munka utáni szabadidőmben minden vele töltött pillanatban teljes mértékben kikapcsol és megmutatja az élet értelmét.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS