Lengyel sofőröket ajánl a Variola vezérigazgatója

2018. 12. 13., 11:30

A lengyel-magyar külkereskedelem erőteljes növekedést mutat az utóbbi másfél évtizedben. Több száz kamion ingázik a két ország között a legkülönbözőbb árucikkekkel felrakodva.

Egyre nagyobb a kereslet itthon a lengyel termékek iránt, de ez oda-vissza igaz, mert exportálásra is nagy mennyiségű áru kerül heti szinten – mondja Müller Ádám, a szállítmányozással foglalkozó Variola Zrt. vezérigazgatója.

„Novemberben körülbelül 700 raklapot, ezen felül több munkagépet is megmozgattunk. Termékeink leginkább az építőiparhoz kapcsolódnak, de emellett élelmiszereket, gyógyszereket, autóipari alkatrészeket és kozmetikumokat is szállítunk. Nyáron kifejezetten sok görögdinnyét viszünk a lengyeleknek, tőlük pedig sok útszóró sót hozunk” – mondta Müller Ádám.

A Variola Zrt. vezérigazgatója azt ajánlja a magyar cégeknek, hogy keressenek lengyel partnereket, mert európai viszonylatban a lengyel sofőrök megbízhatóak, mind az áru biztonságát, mind a tájékoztatást illetően.

„Lengyel ajkú kollégáink baráti kapcsolatokat teremtettek az itt töltött évek során. A nemzetközi szállítmányozásban résztvevő vállalatoknak tanácsoljuk, hogy ellenőrizze a partnereit az aktuális fuvartőzsdéken vagy kockázatértékelő cégekkel. A közösségi médiának köszönhetően hamar kiesnek a rossz fuvarosok, mert nagyon sok fórumon lehet véleményt formálni” – tette hozzá a szakember.

Lengyelország 2016-ban Magyarország negyedik kereskedelmi partnere volt, ugyanebben az évben hazánk Lengyelország tízedik legfontosabb exportpiacának számított.

A kétoldalú áruforgalom 2016-ban 6,4 százalékkal, 8,4 milliárd euróra emelkedett. Az export 11,8 százalékkal, 3,8 milliárd euróra nőtt.

Több mint hatszorosára nőtt 2001-től 2016-ig a Lengyelországból Magyarországra történő behozatal. Ugyanebben az időszakban a Lengyelországban irányuló kivitel több mint ötszörösére emelkedett.

Lengyelország a 22. legnagyobb tőkebefektető Magyarországon. Magyarországon tavaly nyáron körülbelül 200 lengyel cég tevékenykedett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS