Körömi János: Nem csúcsokban, lépcsőfokokban gondolkodom

2018. 12. 01., 08:00

Az elégedett ügyfelek ajánlása hozza a legtöbbet a konyhára – mondja az Üzletemnek Körömi János. A Clue PR kommunikációs ügynökség és a Clue Drone tulajdonosa szívesen kipróbálná csapatát egy igazán komoly válságmenedzselési projektben.

12 kérdés – 12 válasz

Ak válaszolt: Körömi János, a Clue PR kommunikációs ügynökség és a Clue Drone tulajdonosa

Aki kérdezett: Szerdahelyi Csaba

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

Inkább lépcsőfokokban gondolkodom, mint csúcsban. Nagy lépés volt a Clue PR ügynökség megalapítása 2012-ben, majd a nemzetközi hálózatunk kiépítése is sok energiát igényelt, ám sok sikerélményt is hozott magával, így már 22 országban tudjuk kiszolgálni a nemzetközi ügyfeleket PR projektek tervezésével és megvalósításával. 2018-ban pedig a Clue Drone megalapítása volt az év legfontosabb lépése, amely ipari drón szolgáltatásokkal és az ipari drónok forgalmazásával foglalkozik.

– Milyen távra tervez?

Ameddig egy vállalkozásban látok potenciált, és megvan a lelkesedés iránta, addig biztos, hogy nem adom fel. Jelenleg a Clue PR, és a Clue Drone is folyamatosan fejlődik.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

Szívesen kipróbálnám a csapatunkat egy igazán komoly válságkommunikációs projektben. Persze egyik ügyfelemnek sem kívánom, hogy ez nála történjen. A drónokat tekintve pedig annyira gyorsan fejlődik a technológia, hogy csak azt kívánom, hogy továbbra is tarthassuk vele a lépést és az elsők között mutathassunk be olyan technológiákat, mint amilyenek a permeteződrónok. A közelmúltban jártam Pekingben és láttam a technológia közeli jövőjét is. Annyit mondhatok, hogy nem fogunk unatkozni.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Több olyan személy is van az életemben, akire mentorként tekintek, de nem szeretném nevesíteni őket. Minden esetre igyekszem minden szituációból levonni a megfelelő következtetéseket és tanulni belőle valami.

– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

Sosem volt olyan egyszerű külföldi üzleteket kötni, mint most, tehát egyértelműen kiemelt jelentőségű a külföldi kapcsolat – a PR ügynökség 22 országban tevékenykedik, a drónos vállalat pedig külföldi terméket forgalmaz. Ám semmiképpen sem hanyagolható el a hazai piac sem.

– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

Jelenleg nem. De egy éve még azt sem gondoltam, hogy lesz Clue Drone. Szóval jövőre térjünk vissza a kérdésre!

– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

A kifizetetlen számlákkal.

– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

PR ügynökséget ritkán keres az ember a Google-on, az ügyfeleink 90 százaléka ajánlás útján érkezett hozzánk. Ha a csapat jó munkát végez, és az ügyfél elégedett, szívesen bemutat minket az ismerőseinek is. Persze gyakran vagyok megtalálható különböző konferenciákon, találkozókon, beszélgetéseken is, de még mindig az ajánlás hozza a legtöbbet a konyhára.

– Mire sajnálja az időt?

A semmittevésre.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

Hasznos vagyonelemekre, befektetésekre, céges költségekre – beleértve a fizetéseket is – és utazásra.

– Milyen célra, kiknek adakozna?

Mindenképpen olyan célra, ami hosszú távú megoldásokat támogat. Például hátrányos helyzetűek képzésére.

– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

Két szenvedélyem van, a sí és a vitorlázás. Ezek teljesen ki tudnak szakítani a mindennapokból, és mikor visszatérek, mindig sokkal tisztábban látom, hogy mi az, ami valóban értéket képvisel számomra.

(Körömi János drónvállalkozásáról írt cikkünket ITT olvashatja.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS