Körömi János: Nem csúcsokban, lépcsőfokokban gondolkodom

2018. 12. 01., 08:00

Az elégedett ügyfelek ajánlása hozza a legtöbbet a konyhára – mondja az Üzletemnek Körömi János. A Clue PR kommunikációs ügynökség és a Clue Drone tulajdonosa szívesen kipróbálná csapatát egy igazán komoly válságmenedzselési projektben.

12 kérdés – 12 válasz

Ak válaszolt: Körömi János, a Clue PR kommunikációs ügynökség és a Clue Drone tulajdonosa

Aki kérdezett: Szerdahelyi Csaba

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

Inkább lépcsőfokokban gondolkodom, mint csúcsban. Nagy lépés volt a Clue PR ügynökség megalapítása 2012-ben, majd a nemzetközi hálózatunk kiépítése is sok energiát igényelt, ám sok sikerélményt is hozott magával, így már 22 országban tudjuk kiszolgálni a nemzetközi ügyfeleket PR projektek tervezésével és megvalósításával. 2018-ban pedig a Clue Drone megalapítása volt az év legfontosabb lépése, amely ipari drón szolgáltatásokkal és az ipari drónok forgalmazásával foglalkozik.

– Milyen távra tervez?

Ameddig egy vállalkozásban látok potenciált, és megvan a lelkesedés iránta, addig biztos, hogy nem adom fel. Jelenleg a Clue PR, és a Clue Drone is folyamatosan fejlődik.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

Szívesen kipróbálnám a csapatunkat egy igazán komoly válságkommunikációs projektben. Persze egyik ügyfelemnek sem kívánom, hogy ez nála történjen. A drónokat tekintve pedig annyira gyorsan fejlődik a technológia, hogy csak azt kívánom, hogy továbbra is tarthassuk vele a lépést és az elsők között mutathassunk be olyan technológiákat, mint amilyenek a permeteződrónok. A közelmúltban jártam Pekingben és láttam a technológia közeli jövőjét is. Annyit mondhatok, hogy nem fogunk unatkozni.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Több olyan személy is van az életemben, akire mentorként tekintek, de nem szeretném nevesíteni őket. Minden esetre igyekszem minden szituációból levonni a megfelelő következtetéseket és tanulni belőle valami.

– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

Sosem volt olyan egyszerű külföldi üzleteket kötni, mint most, tehát egyértelműen kiemelt jelentőségű a külföldi kapcsolat – a PR ügynökség 22 országban tevékenykedik, a drónos vállalat pedig külföldi terméket forgalmaz. Ám semmiképpen sem hanyagolható el a hazai piac sem.

– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

Jelenleg nem. De egy éve még azt sem gondoltam, hogy lesz Clue Drone. Szóval jövőre térjünk vissza a kérdésre!

– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

A kifizetetlen számlákkal.

– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

PR ügynökséget ritkán keres az ember a Google-on, az ügyfeleink 90 százaléka ajánlás útján érkezett hozzánk. Ha a csapat jó munkát végez, és az ügyfél elégedett, szívesen bemutat minket az ismerőseinek is. Persze gyakran vagyok megtalálható különböző konferenciákon, találkozókon, beszélgetéseken is, de még mindig az ajánlás hozza a legtöbbet a konyhára.

– Mire sajnálja az időt?

A semmittevésre.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

Hasznos vagyonelemekre, befektetésekre, céges költségekre – beleértve a fizetéseket is – és utazásra.

– Milyen célra, kiknek adakozna?

Mindenképpen olyan célra, ami hosszú távú megoldásokat támogat. Például hátrányos helyzetűek képzésére.

– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

Két szenvedélyem van, a sí és a vitorlázás. Ezek teljesen ki tudnak szakítani a mindennapokból, és mikor visszatérek, mindig sokkal tisztábban látom, hogy mi az, ami valóban értéket képvisel számomra.

(Körömi János drónvállalkozásáról írt cikkünket ITT olvashatja.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS