Körömi János: Nem csúcsokban, lépcsőfokokban gondolkodom

2018. 12. 01., 08:00

Az elégedett ügyfelek ajánlása hozza a legtöbbet a konyhára – mondja az Üzletemnek Körömi János. A Clue PR kommunikációs ügynökség és a Clue Drone tulajdonosa szívesen kipróbálná csapatát egy igazán komoly válságmenedzselési projektben.

12 kérdés – 12 válasz

Ak válaszolt: Körömi János, a Clue PR kommunikációs ügynökség és a Clue Drone tulajdonosa

Aki kérdezett: Szerdahelyi Csaba

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

Inkább lépcsőfokokban gondolkodom, mint csúcsban. Nagy lépés volt a Clue PR ügynökség megalapítása 2012-ben, majd a nemzetközi hálózatunk kiépítése is sok energiát igényelt, ám sok sikerélményt is hozott magával, így már 22 országban tudjuk kiszolgálni a nemzetközi ügyfeleket PR projektek tervezésével és megvalósításával. 2018-ban pedig a Clue Drone megalapítása volt az év legfontosabb lépése, amely ipari drón szolgáltatásokkal és az ipari drónok forgalmazásával foglalkozik.

– Milyen távra tervez?

Ameddig egy vállalkozásban látok potenciált, és megvan a lelkesedés iránta, addig biztos, hogy nem adom fel. Jelenleg a Clue PR, és a Clue Drone is folyamatosan fejlődik.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

Szívesen kipróbálnám a csapatunkat egy igazán komoly válságkommunikációs projektben. Persze egyik ügyfelemnek sem kívánom, hogy ez nála történjen. A drónokat tekintve pedig annyira gyorsan fejlődik a technológia, hogy csak azt kívánom, hogy továbbra is tarthassuk vele a lépést és az elsők között mutathassunk be olyan technológiákat, mint amilyenek a permeteződrónok. A közelmúltban jártam Pekingben és láttam a technológia közeli jövőjét is. Annyit mondhatok, hogy nem fogunk unatkozni.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Több olyan személy is van az életemben, akire mentorként tekintek, de nem szeretném nevesíteni őket. Minden esetre igyekszem minden szituációból levonni a megfelelő következtetéseket és tanulni belőle valami.

– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

Sosem volt olyan egyszerű külföldi üzleteket kötni, mint most, tehát egyértelműen kiemelt jelentőségű a külföldi kapcsolat – a PR ügynökség 22 országban tevékenykedik, a drónos vállalat pedig külföldi terméket forgalmaz. Ám semmiképpen sem hanyagolható el a hazai piac sem.

– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

Jelenleg nem. De egy éve még azt sem gondoltam, hogy lesz Clue Drone. Szóval jövőre térjünk vissza a kérdésre!

– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

A kifizetetlen számlákkal.

– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

PR ügynökséget ritkán keres az ember a Google-on, az ügyfeleink 90 százaléka ajánlás útján érkezett hozzánk. Ha a csapat jó munkát végez, és az ügyfél elégedett, szívesen bemutat minket az ismerőseinek is. Persze gyakran vagyok megtalálható különböző konferenciákon, találkozókon, beszélgetéseken is, de még mindig az ajánlás hozza a legtöbbet a konyhára.

– Mire sajnálja az időt?

A semmittevésre.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

Hasznos vagyonelemekre, befektetésekre, céges költségekre – beleértve a fizetéseket is – és utazásra.

– Milyen célra, kiknek adakozna?

Mindenképpen olyan célra, ami hosszú távú megoldásokat támogat. Például hátrányos helyzetűek képzésére.

– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

Két szenvedélyem van, a sí és a vitorlázás. Ezek teljesen ki tudnak szakítani a mindennapokból, és mikor visszatérek, mindig sokkal tisztábban látom, hogy mi az, ami valóban értéket képvisel számomra.

(Körömi János drónvállalkozásáról írt cikkünket ITT olvashatja.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 07., 13:25
Az amerikai fogyasztók hamarosan többet fizethetnek a Kínából érkező termékekért, miután az Egyesült Államok 2025. február 1-től 10 százalékos vámot vetett ki a kínai importcikkekre, és megszüntette az eddigi adókedvezményt a 800 dollár alatti csomagokra. Az intézkedés különösen az olyan népszerű online piactereket érinti, mint a Temu és a Shein, amelyeket eddig alacsony árú termékeik és gyors kiszállításuk miatt kedveltek a vásárlók. De mi vezetett ehhez a döntéshez, és milyen hatása lesz az amerikai piacra? Tímár Szabolcs, a PwC Magyarország e-kereskedelmi szakértőjének írása.
2025. 02. 06., 15:25
Előregisztráció formájában már több mint 3200 cég jelezte érdeklődését a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja!” fantázianevű program iránt, amelyre a jelentkezés február 3-tól nyílt meg – tájékoztatott Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára.

  Rovathírek: HIPA

A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség és az ukrán hatóságok tájékoztatása alapján az elmúlt két hónapban sem csökkent az ukrán energia-infrastruktúrát ért támadások száma. A támadások közvetlenül nem érintik az ukrajnai atomerőművek nukleáris biztonságát, azonban megzavarhatják működésüket.