Az elégedett ügyfelek ajánlása hozza a legtöbbet a konyhára – mondja az Üzletemnek Körömi János. A Clue PR kommunikációs ügynökség és a Clue Drone tulajdonosa szívesen kipróbálná csapatát egy igazán komoly válságmenedzselési projektben.
12 kérdés – 12 válasz
Ak válaszolt: Körömi János, a Clue PR kommunikációs ügynökség és a Clue Drone tulajdonosa
Aki kérdezett: Szerdahelyi Csaba
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Inkább lépcsőfokokban gondolkodom, mint csúcsban. Nagy lépés volt a Clue PR ügynökség megalapítása 2012-ben, majd a nemzetközi hálózatunk kiépítése is sok energiát igényelt, ám sok sikerélményt is hozott magával, így már 22 országban tudjuk kiszolgálni a nemzetközi ügyfeleket PR projektek tervezésével és megvalósításával. 2018-ban pedig a Clue Drone megalapítása volt az év legfontosabb lépése, amely ipari drón szolgáltatásokkal és az ipari drónok forgalmazásával foglalkozik.
– Milyen távra tervez?
– Ameddig egy vállalkozásban látok potenciált, és megvan a lelkesedés iránta, addig biztos, hogy nem adom fel. Jelenleg a Clue PR, és a Clue Drone is folyamatosan fejlődik.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Szívesen kipróbálnám a csapatunkat egy igazán komoly válságkommunikációs projektben. Persze egyik ügyfelemnek sem kívánom, hogy ez nála történjen. A drónokat tekintve pedig annyira gyorsan fejlődik a technológia, hogy csak azt kívánom, hogy továbbra is tarthassuk vele a lépést és az elsők között mutathassunk be olyan technológiákat, mint amilyenek a permeteződrónok. A közelmúltban jártam Pekingben és láttam a technológia közeli jövőjét is. Annyit mondhatok, hogy nem fogunk unatkozni.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Több olyan személy is van az életemben, akire mentorként tekintek, de nem szeretném nevesíteni őket. Minden esetre igyekszem minden szituációból levonni a megfelelő következtetéseket és tanulni belőle valami.
– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?
– Sosem volt olyan egyszerű külföldi üzleteket kötni, mint most, tehát egyértelműen kiemelt jelentőségű a külföldi kapcsolat – a PR ügynökség 22 országban tevékenykedik, a drónos vállalat pedig külföldi terméket forgalmaz. Ám semmiképpen sem hanyagolható el a hazai piac sem.
– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?
– Jelenleg nem. De egy éve még azt sem gondoltam, hogy lesz Clue Drone. Szóval jövőre térjünk vissza a kérdésre!
– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?
– A kifizetetlen számlákkal.
– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?
– PR ügynökséget ritkán keres az ember a Google-on, az ügyfeleink 90 százaléka ajánlás útján érkezett hozzánk. Ha a csapat jó munkát végez, és az ügyfél elégedett, szívesen bemutat minket az ismerőseinek is. Persze gyakran vagyok megtalálható különböző konferenciákon, találkozókon, beszélgetéseken is, de még mindig az ajánlás hozza a legtöbbet a konyhára.
– Mire sajnálja az időt?
– A semmittevésre.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Hasznos vagyonelemekre, befektetésekre, céges költségekre – beleértve a fizetéseket is – és utazásra.
– Milyen célra, kiknek adakozna?
– Mindenképpen olyan célra, ami hosszú távú megoldásokat támogat. Például hátrányos helyzetűek képzésére.
– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Két szenvedélyem van, a sí és a vitorlázás. Ezek teljesen ki tudnak szakítani a mindennapokból, és mikor visszatérek, mindig sokkal tisztábban látom, hogy mi az, ami valóban értéket képvisel számomra.
(Körömi János drónvállalkozásáról írt cikkünket ITT olvashatja.)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.