Ifj. Vida Péter: Mindig kattog az agyam valamin

Ifj. Vida Péter: Mindig kattog az agyam valamin
Szerdahelyi Csaba  |  2024. 03. 05., 13:10

Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

Ifj. Vida Péter igyekszik folyamatos visszajelzésekkel és egyéni fejlesztésekkel motiválni a kollégáit. Nagyon érdekli a logisztika, ha kereskedő cégnél tárgyal, mindig kéri, hogy megnézhesse a raktárakat. Mint mondja, édesapja mellett mentorától, Csizmadia Gábortól tanulta eddig a legtöbbet. A Viapan a március 12-ei kecskeméti HR Fest főtámogatója. Ha érdekli, hogy Péter milyen önkéntes munkát vállal, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 514. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A HR piacon eltöltött több mint 10 évemben számos olyan katartikus élményem volt, amit megemlíthetnék. Ha csak egyet kellene kiemelni ebből, az a cégcsoportunkban végbemenő generációváltás folyamata, amelyben nekem is komoly szerepem van.

Milyen távra tervez?

– A Viapan Group cégcsoport már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszik helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi évig sikeresen tudna működni a cég.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Sok minden kipipálásra került az évek alatt, például előadhattam a HR Festen, voltam több vállalkozói és menedzsment szakmai rendezvényen is előadó. Ami még hátra van, hogy szeretnék legalább egy könyvet megírni.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Édesapámtól rengeteget tanultam, de a legtöbbet a mentoromtól, Csizmadia Gábortól tanultam. Kiváló szakember és borzasztóan jó menedzser.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Igyekszem folyamatos visszajelzésekkel és egyéni fejlesztésekkel motiválni őket. Abban hiszek, hogy ha mindig van egy célja az embernek, amit el akar érni, és valaki minden nap segíti, támogatja ebben, akkor az piszkosul erős motiváció tud lenni.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– A logisztika és a raktározás mindig is érdekelt, mert nagyon rendszerszerető vagyok. Ha kereskedő cégekhez vagy logisztikai központokhoz megyek tárgyalni, mindig kérem, hogy vezessenek körbe a raktárban. Lenyűgözőnek találom, hogy milyen összetett rendszerek vannak ezen a területen.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Több üzleti közösségnek is a tagja vagyok, és igyekszem a rendezvényeken a lehető legtöbb emberrel építeni a kapcsolati hálómat. Ezen kívül sok szakmai rendezvényre is járok.

Mire sajnálja az idejét?

– Munkakörömből fakadóan rengeteg időt utazom országon belül. Nagyságrendileg heti 20-25 órám elmegy azzal, hogy úton vagyok. Bár igyekszem ezt az időt is hatékonyan tölteni (telefonok, meetingek, hangoskönyvek) de nagyon nem szeretem, hogy ennyi időm elmegy azzal, hogy egyik helyről eljussak a másikra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Két dolog van, amivel ki lehet hozni a sordomból. Az egyik, ha valaki hárítja a saját felelősségét, a másik pedig, ha valaki kitérő választ ad a kérdésemre, és emiatt újra és újra meg kell kérdeznem ugyanazt.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Legutoljára szemétszedésen voltam, szerintem a környezetvédelem áll a legközelebb a szívemhez.

Mire nem sajnálja a pénzt?

Az egészségre és a sportra.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Rettenetesen nehezen kapcsolódom ki, mert mindig kattog az agyam valamin, de a sorozatok azért ki tudnak kapcsolni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 03., 23:03
Közzétették az ESG törvény újabb módosításának tervezetét, amely jelentős egyszerűsítéseket ígér a vállalkozások számára a fenntarthatósági célú átvilágítási kötelezettségek teljesítésének területén. A változások – a módosító törvény elfogadása esetén – a kihirdetés után 30 nappal lépnének hatályba, míg a módosult bírságolási rendelkezések csak 2026-tól válnának alkalmazhatóvá. A javaslat által bevezetni kívánt legfőbb változtatásokról a DLA Piper Hungary készített összefoglalót.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS