Gerlóczi Judit: Célom a vállalati és kulturális szféra innovatív összekapcsolása

Gerlóczi Judit: Célom a vállalati és kulturális szféra innovatív összekapcsolása
Szerdahelyi Csaba  |  2023. 10. 19., 10:19

Azt tervezem, hogy minél több partnerrel alakítunk ki dedikált együttműködést a közeljövőben – mondta Gerlóczi Judit, a Delta Produkció ügyvezetője.

Gerlóczi Judit a Delta Produkció létrehozójaként a színház élményét szeretné minél szélesebb körben megkedveltetni, példát mutatva a független, de fenntartható működésre. Ebben az üzleti élet szereplőit is szeretné partnerül hívni. A Delta Produkció családi vállalkozás, 2010 óta működik elsősorban színházi produkciós irodaként. A mennyiség helyett színvonalas és igényes alkotásokra, élvonalbeli előadókra helyezik a hangsúlyt. Judit azt mondja: előadásaik utóélete ugyanannyira fontos, mint azok létrehozása és bemutatása. Olyan produkciókat képviselnek, amelyek különlegessége műfajában, színpadi nyelvezetében és látványában eltér a megszokottól, mégsem válik idegenné.

Ha érdekli, hogy Judit kiktől tanulta eddig a legtöbbet, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 490. interjújában.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Azt, hogy ki tudtam lépni a komfortzónámból, ott mertem hagyni az ismert közegemet azért, hogy vállalkozóként megmérkőztessem az elképzeléseimet a kulturális szférában, és mindennek a létjogosultsága most visszaigazolódni látszik. Ha pedig konkrétumokat keresek az elmúlt évből, akkor az, hogy Darázs című előadásunk kiérdemelte a Fidelio díját, valamint az UNICEF Magyarország szakmai támogatását, továbbá, hogy vállalkozási ötleteimmel nyertem a SEED Alapítvány üzletfejlesztési pályázatán.

– Milyen távra tervez?

– Színházi évadokban gondolkozom elsősorban, de elég nehéz a kulturális szférában tervezni magán- és egyben független színházi vállalkozásként, így reálisan nagyjából fél évre látok előre. Nagyszerű lenne, ha hosszabb távon is tudnék tervezni egy vagy akár két évre előre a költségvetéssel, vidéki játszóhelyeken lekötött előadásokkal és üzleti partnerekkel való hosszabb távú együttműködéssel. Most ezen dolgozom.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Kiemelt célom a vállalati és kulturális szféra innovatív összekapcsolása, hogy a Delta Produkció hidat képezzen annak szereplői között a cégekre szabott egyedi kulturális tartalomfejlesztéssel és CSR tevékenységeivel. Ezen kívül tervben van minél több partnerrel dedikált együttműködések kialakítása, amelyeket remélem, hamarosan nyilvánosságra is hozhatunk.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nehéz a dolgom, ha ki kell emelnem egyvalakit. Vállalkozónőként példaképként biztosan az élen jár Rozgonyi-Kulcsár Viktória (a Füge Alapítója és a Jurányi Ház vezetője), és éles helyzetekben sokszor eszembe jut Nádor Lili (a Katona József Színház egykori művészeti titkára) is. Vállalkozói létemnek is meghatározó szereplője az édesanyám, aki három gyerek mellett működtetett több sikeres vállalkozást, illetve a legfontosabbak egyike munkatársam és barátom, Virányi Orsi is, akiből mindennap erőt és inspirációt merítek.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Célom egy olyan vállalati kultúra megteremtése, ahol a legfontosabb a bizalom és az egymás iránti tisztelet. Azt hiszem, ha sikerül olyan környezetet teremtenem, ahol ezek az alapok megvannak – bármilyen elfuseráltnak, közhelyesnek is tűnnek ma ezek a szavak –, akkor ott minden számomra fontos érték meg tud valósulni: őszinteség, önálló munkavégzés, proaktivitás és lojalitás. 

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Pontosan ott vagyok, ahol lennem kell. Ezen a komplex területen fejlődnék és tanulnék tovább.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Elsősorban személyes kapcsolatépítés révén, amelyeket vagy én indikálok, vagy engem találnak meg egy-egy előadás kapcsán. Most kezdem ezeket a kapcsolatokat sokkal tudatosabban keresni, kezelni és építeni, illetve betörni a for-profit világba.

– Mire sajnálja az idejét?

– Az utánkövetésre és a precizitás hiányából adódó ügyek, extra feladatok megoldására, különösen most, hogy egy kisbabával vagyok otthon.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Pontatlanságokkal és inkorrektséggel.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Tulajdonképpen a Delta Produkció CSR tevékenységeivel pontosan azokat a missziós célkitűzéseimet valósítom meg, amelyek érdekelnek és amelyekben hiszek. Legfőképp mindazt, amiért fontosnak tartom a kiállást és a cselekvést. Tevékenységeink elsősorban a diákokra és kisgyermekekre fókuszálnak, de igyekszem az előadásainkat úgy kitalálni, hogy azok sokrétűen létezzenek és túlmutassanak a hagyományos színházcsinálás keretein. Ezen belül valósult meg például a már említett Darázs című előadásunkhoz kapcsolódó podcastsorozat és feldolgozó program az UNICEF Magyarország szakértőivel és népszerű közszereplőkkel, amely az iskolai bántalmazás, azaz a bullying kortárs problémáját járja körül.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Új utak és ötletek kipróbálására.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A sorozatok és a hollywoodi mozik, főképp a fantasyk. Vállalom, hogy feltölt és kikapcsol, ha szuperhősök küzdelmeiben, varázslatos univerzumokban merülhetek el. Ha pedig emellé egy kis sushi is jut, az maga a mámor!

(Fotó: Gordon Eszter)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS