Árva András: Az elért sikerek hangsúlyozásával is motiválom kollégáimat

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 05. 04., 10:00

A bankszektor nagyon érdekes világ, mert szolgáltatásokat hozunk létre, nem pedig kézzel fogható termékeket – mondta az Üzletemnek Árva András, a K&H Bank lakossági szegmens marketing vezetője.

Árva András 1998-ben diplomázott a Külkereskedelmi Főiskolán, és abban az évben szerezte meg a franciaországi Université Jules Verne de Picardie közgazdász diplomáját is. 1998-tól 2007-ig az Inter-Európa Bankban dolgozott lakossági tanácsadóként, majd hitel termékmenedzserként, végül termékfejlesztési vezetőként. Az „Év Lakossági Hitelterméke” díjat 2006-ban elnyert Költözési Lakáshitel fejlesztője. 2007-től a CIB Bank termékmenedzsment vezetője volt. Hasonló pozíciót töltött be az MKB Bankban és az FHB Bankban is. 2013-tól a K&H Bank lakossági szegmens marketing vezetője. 2015-ben az év dolgozója a K&H Bankban. „Szabadidejében” kétgyermekes családapa és sportrajongó. A fentieknél is többet megtudhatunk Andrásról az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 168. interjújából.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Nagyon nagy sikernek tartom, hogy megkaptam az év dolgozója címet a K&H Bankban, amit évente csak egy munkatárs kaphat meg a közel 4000 dolgozó közül.

– Milyen távra tervez?

– Általában nem túl hosszú távra (2-3 év), mert a banki tapasztalatom azt mutatja – főként az elmúlt időszakban –, hogy a hosszú távú tervezésnél sokkal fontosabb, hogy hatékonyan, gyorsan tudjunk a csapatommal a változásokra reagálni, és ha szükséges, „új irányba állítani a hajót”.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A tanulmányaimat követően folyamatosan pénzintézeteknél dolgoztam marketing és üzletfejlesztési területeken. A bankszektor abból a szempontból nagyon érdekes világ, mert szolgáltatásokat hozunk létre, nem pedig kézzel fogható termékeket. Ezért szívesen kipróbálnám majd egyszer a marketinges, üzletfejlesztői vénámat a „gyártó” szektorban, az autóiparban, vagy egy olyan cégnél, amely innovatív sporteszközök gyártásával foglalkozik.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szerencsésnek mondhatom magamat, mert úgy érzem, hogy a kíváncsiság és a tanulás iránti vágyam, igényem megmaradt gyermekkoromtól kezdve, szívesen tanulok másoktól. Nagyon sokat tanulok a kollégáimtól (szakmaiságot, problémamegoldó készséget, stratégia alkotást), de a feleségemtől és a lányaimtól is (türelmet, odaadást, egymásra figyelést). Kedvenc sportom a falmászás, így mostanában nagyon sokat tanulok a világ jelenlegi legjobb falmászójától, Adam Ondra-tól is (kitartást, tudatosságot, céltudatosságot), akinek szorgos követője vagyok a YouTube-on.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Próbálok sok-sok pozitív visszajelzéssel, és az elért sikerek hangsúlyozásával motiválni.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Valamilyen olyan szakmában, amivel szép és hasznos dolgokat lehet létrehozni. Ilyen például az asztalos szakma, ahol gyönyörű bútorokat, tárgyakat lehet alkotni. Hasonló okokból tetszik az építészmérnöki szakma is.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Nem csak üzleti partnerként tekintek az üzleti kapcsolatokra, hanem „ember”-ként is, érdekelnek azok, akikkel együtt dolgozom.  Emellett a korrektség az az érték, amire mindig is nagy figyelmet fordítottam a kapcsolataim alakításakor, és ha cserébe velem szemben valaki hasonlóan korrekt, azt nagyon nagyra becsülöm.

– Mire sajnálja az idejét?

– Sorban állásra, dugóban ülésre és felesleges „ál-beszélgetésekre”.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Például, ha valaki késik egy megbeszélt időpontról, vagy azzal, ha valaki mellébeszél, és nem a lényegről. Ha valaki egy megoldandó probléma kapcsán csak a „miért nem jó”-t tudja ismételgetni, de nem hoz megoldási javaslatokat, az kifejezetten felbosszant.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Egy sportiskolában szívesen oktatnék gyerekeket.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Minőségi sporteszközökre, síelésre és utazásra.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A falmászás, ami az ember minden érzékét leköti és teljes koncentrációt igényel, mert ha ez nincs meg, akkor leesik az ember a falról. De imádom hallgatni a nagylányom zongora játékát, vagy a kisebbik lányom éneklését, és nagyon ki tud kapcsolni a feleségem által tartott jógaóra is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS