Angelus Barbara: Mentorként tekint rám több egykori kolléganőm

Angelus Barbara: Mentorként tekint rám több egykori kolléganőm
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 21., 09:12

Szeretem az új kihívásokat, ha olyat csinálhatok, ami nem a munkám megszokott része – mondta az Üzletemnek Angelus Barbara, a Hard Rock Hotel Budapest új marketing igazgatója.

Angelus Barbara 2022 január óta a közelmúltban megnyitott ötcsillagos Hard Rock Hotel Budapest új marketing igazgatója. Az elmúlt több, mint húsz évben több ötcsillagos szálloda piaci bevezetésének marketingkommunikációjáért felelt, így többek között a parádsasvári Kastélyhotel Sasvár, a Somogy-megyei Hertelendy Kastély, és a Buddha-Bar Hotel Budapest Klotild Palace márkaépítésével szerzett tapasztalatot. A Covid előtt két évig a legendás Gundel étterem 125 éves jubileumi évének kommunikációját vezette, majd az étterem bezárása után a Kodolányi János Egyetem marketing csapatának élén az egyetem brandjének megújulásán, ismertségének növelésén dolgozott. 2022 januárjában csatlakozott az 50 éves Hard Rock brand első közép-európai szállodájának nyitó csapatához.

Az elmúlt három hónapban részt vett a Nagymező utcában található 136 szobás szálloda piaci bevezetésének, kommunikációjának előkészítésében. Fontosnak tartja a jövő generációjának mentorálását, ezért óraadóként évek óta tanít a Kodolányi János Egyetemen vállalati- és személyes márkaépítést. Innovatív szemléletét az egyetem szenátusa 2020-ban címzetes egyetemi docens címmel ismerte el. A Protégé Turisztikai Program mentorcsapatának tagja, amelynek célja pályakezdő fiatalok támogatása. 

Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 396. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának? 

– Közel 26 éve kezdtem el dolgozni, nagyjából 10 munkahelyem volt, és mindegyik időszakból szívesen gondolok vissza egy-egy emlékezetes eseményre, forgatásra, projektre. Hadd emeljek ki kettőt: Az egyik a Buddha Bar Hotel Budapest Klotild Palace hatalmas, 1200 fős nyitó partijának és kommunikációjának megszervezése. A másik a Gundel étterem 125 éves évfordulója, aminek alkalmából meghívtuk a Gundel család leszármazottjait, és 6 generáció 60 tagja jött el abba a házba, ahol közülük néhányan születtek. Megható pillanatok voltak.

Milyen távra tervez? 

– A munkában igyekszem 4-5 évre előre tervezni, átgondolni, hogy merre megy a turizmus, a szállodaipar, és benne az én karrierem. Kamasz, majdnem felnőtt gyerekeink vannak, velük is évekre előre kell gondolkodni. Persze amilyen gyorsan változik a világ, most legfőképp rugalmasnak kell lenni, mert tervezhetünk bármennyire előre, ha a világ eseményei ezt felülírják, és akkor indul az újratervezés.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján? 

– Szeretem az új kihívásokat, ha olyat csinálhatok, ami nem a munkám megszokott része. Dolgoztam már több nemzetközi szállodalánc egy-egy magyarországi hoteljének kommunikációs vezetőjeként, de egyszer szívesen lennék felelős több szállodáért is. Már elég nagyok a gyerekek, könnyebben tudnék időről időre utazni, kipróbálnám magam egy közép-európai regionális pozícióban, ahol én támogathatom más szállodák munkáját.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet? 

– Minden munkám során volt olyan, akire emberileg vagy szakmailag felnézhettem. Mivel főleg ötcsillagos szállodák, elegáns éttermek kommunikációjával foglalkoztam, nekem nagyon fontos a kifinomultság, az ebbe a környezetbe illő szakmai profizmus és hogy emberileg is felnézhessek valakire. Legyen ez amiatt, mert úgy reagál egy adott helyzetben, hogy az számomra példaértékű, vagy úgy lehet vele beszélgetni, hogy a végén az az érzésem: motivált, inspirált, vagy csak elgondolkodtatott. Szerencsésnek érzem magam, mert elég sok ilyen ember van a telefonomban.

Mivel motiválja a kollégáit? 

– Több olyan volt kolléganőm is van, akivel a mai napig nagyon jóban vagyok, és azt szokták mondani, hogy egyfajta mentorként tekintenek rám, ami nagyon jólesik. Azt mondják, szakmailag jó példával, kedvességgel, a dinamizmusommal, az őszinteségemmel és a bizalmammal motiváltam őket, és remélem, hasonlóan gondolnak rám mostani kollégáim is. De erről őket kéne megkérdezni.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen? 

– Pszichológus szívesen lennék, nagyon érdekelnek az emberek, hogy mit miért tesznek, mi motiválja őket, mi foglalkoztatja őket. Szokták is mondani, hogy úgy ismernek, mint aki legszívesebben mindenki baját megoldaná.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait? 

– Nekem nagyon fontos a korrektség, ezért mindenkit visszahívok, igyekszem minden emailre válaszolni, és ezt is várom el a meglévő és leendő partnerektől. Azt gondolom, sose tudhatjuk, mit hoz az élet, mikor ki kerül egy olyan székbe, amikor ugyanez esne jól neki.

Mire sajnálja az idejét? 

– Sziszifuszi munkát nem annyira szeretek csinálni. Megcsinálom a házimunka egy részét, mert muszáj, de jobban szeretem olyannal tölteni az időm, ami érdekel. Sokat olvasok híreket, arra sose sajnálom az időt, szeretem tudni, hogy mi történik körülöttünk és a világban.

Mivel lehet felbosszantani? 

– Közömbösséggel. Én nagyon tudok lelkesedni azért, amit csinálok, és ha azt látom a másikon, hogy neki ez csak egy munka, de nem teszi bele szívét-lelkét, az nagyon tud zavarni.

Milyen önkéntes munkát vállalna? 

– Szociális munkásként szívesen beszélgetnék nálam hátrányosabb helyzetű emberekkel, ahogy egyébként férjemmel évek óta fordítunk erre energiát és időt. Talán motiváló hatással tudok lenni rájuk. Az elmúlt évek tapasztalata alapján úgy látom, szívesen megosztják élethelyzetüket, problémáikat olyanokkal, akiknek több lehetőséget adott az élet, és így talán tudnak egy-egy nehézségükre megoldást javasolni.

Mire nem sajnálja a pénzt? 

– A gyerekek taníttatására. Lehet, hogy furcsa, mert elegáns brandekkel dolgozom, de nekem nem fontos a márkás ruha, cipő, táska, ékszer vagy smink. Fontosabb, hogy jól érezzem magam benne, stílusos legyen és illeszkedjen az egyéniségemhez. Viszont mivel úgy neveltek, hogy a nyelvtudás, a világ megismerése elengedhetetlen, ezért mi is ezt adjuk át a gyerekeinknek – a nyelvtanulásukra, iskolázásukra a lehetőségeinkhez mérten nem sajnáljuk a pénzt.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Egy este azokkal a barátnőimmel, akikkel 10-20 éve nagyon szoros kapcsolatban vagyunk. Jó érzés beülni valahova és órákig beszélgetni egy finom étel, egy jó kávé vagy egy pohár pezsgő mellett. Ilyen alkalmakból sokkal több is lehetne. Egyébként nagyon pörgős életet élünk otthon, sokat járunk színházba, és ott nagyon jólesik két-három órára teljesen kikapcsolni a telefont és csak az előadásra figyelni. Olyankor nem csak a telefonunk kapcsol ki teljesen.  

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS