Élelmiszer-automaták: súlyos figyelmeztetés a NAV-tól

2019. 08. 23., 14:32

Blokkolja a NAV azoknak az élelmiszer-automatáknak az automata felügyeleti egységét (AFE), amelyek felügyeleti szolgáltatását a Magyar Posta Zrt. megszünteti.

Blokkolt állapotban az automata üzemszerű használatra, értékesítésre nem alkalmas. Ha a felügyeleti szolgáltatói szerződés azért szűnik meg, mert az üzemeltető nem fizette meg a felügyeleti szolgáltatási díjat, akkor az automata üzemeltetőjének a blokkolás feloldásához nem elég befizetni a díjtartozást, új felügyeleti szolgáltatási szerződést is kell kötnie a Magyar Posta Zrt-vel.

Működő AFE nélkül automatát üzemeltetni tilos. Ha a blokkolás után az üzemeltető AFE nélkül próbálja üzemeltetni az automatát, akkor a természetes személy üzemeltető 500 ezer forintig, a nem természetes személy üzemeltető egymillió forintig terjedő mulasztási bírságra számíthat.

A NAV-nak nincs mérlegelési lehetősége és nem is vizsgálhatja a szolgáltatói szerződés megszüntetésének jogszerűségét. Ez azt jelenti, hogy a blokkolást el kell végezni, ha a Magyar Posta Zrt. a felügyeleti szolgáltatást megszünteti – olvasható az adóhivatal közleményében, amely az alábbi jogszabályhelyekre hivatkozik:

  • Az élelmiszer-értékesítést kezelőszemélyzet nélkül végző automaták műszaki követelményeiről, az automaták üzemeltetéséről és szervizeléséről, valamint az automatákban rögzített adatoknak az állami adó- és vámhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 31/2016. (IX. 2.) NGM rendelet 55. § c) pontja
  • Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 235.§ b) pontja
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-22 04:22:00
Nógrád vármegye kivételével az ország egész területén nőtt az álláshirdetésekre érkezett jelentkezések száma 2024 harmadik negyedében az előző év azonos időszakához képest; a legnagyobb emelkedés Somogy, Fejér és Zala vármegyékben volt megfigyelhető. Ezzel párhuzamosan az elérhető állások száma kis mértékben, de tovább csökkent – derül ki a Profession.hu idei harmadik negyedéves jelentéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS