Új csúcsokat hódít meg a használtautó-piac

2024. 10. 21., 23:21

A DataHouse előzetes adatai szerint hazai piacon 2024. szeptemberben mintegy 79 500 személygépkocsi cserélt gazdát, 11,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A JóAutók.hu várakozása szerint 2024-ben biztosan megdől a használtautó-piac forgalmának 2022-ben beállított 825 ezres csúcsa.

„Az előzetes számok minden eddiginél magasabb havi használtautó-piaci forgalmat mutatnak, az idei trend alapján pedig már csak az a kérdés, hogy az éves forgalom mennyivel múlja majd felül a két évvel ezelőtti rekordértéket – mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Becslésünk szerint ez a szám akár a 880 ezres szint fölé is kerülhet. A lakosság egyre nagyobb része pótolja a korábbi években elmaradt autóbeszerzéseit, amint jövedelmi helyzetének stabilizálódását tapasztalja. Emellett a látványos kamatesések felpörgették a hitelezett eladásokat is.”

A soha nem látott piaci aktivitást az év további erősítheti az euróárfolyam is, amely immár hetek óta jobbára a 400 forint feletti sávban tartózkodik. Emiatt a korábban a használtautó-importban gondolkodó vásárlók egy részének érdeklődése is inkább a belföldi piac felé fordul.

A magyarországi használtautó-piacon leggyakrabban alsó-középkategóriás személyautók, illetve kisautók cserélnek gazdát, előbbieknek 29, utóbbiaknak 21 százalék volt az aránya az első kilenc hónapban. Az alsó-középkategória legnépszerűbb modelljei az Opel Astra, a Ford Focus, a Volkswagen Golf, és a Skoda Octavia. A kisautók listáját magasan a Suzuki Swift vezeti, amelyet az Opel Corsa, a Volkswagen Polo és a Skoda Fabia követnek. A leggyakoribb tíz modell között a felső-középkategória a Volkswagen Passattal, a BMW 3-as szériával képviselteti magát, az Audi A4 a harmadik negyedévre már csak 11. helyet tudta elérni.

Miközben a használtautó-piacon 2024 első három negyedévében gazdát cserélő 686 600 személyautó mennyisége 11,6 százalékkal magasabb az előző év hasonló időszakában regisztrált 615 300-as értéknél, az importált használt autók száma ugyanebben a periódusban 82 100 darab volt, ami csupán 2,6 százalékkal múlja felül az egy évvel korábban mért 80 000-es értéket – olvasható a JóAutók.hu közleményében.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 18:05:00
Április 2-tól lehet beadni a támogatási kérelmeket új erdőtelepítési pályázatra, a Közös Agrárpolitika keretében megjelent felhívás keretösszege 64 milliárd forint.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS