Az Üzletem.hu összefoglalója.
Egy sokszínű cég jobban teljesít
- Üzleti és HR szempontból is sokkal sikeresebb az a vállalkozás, amelyik sokszínű, odafigyel az esélyegyenlőségre és dolgozóit bevonja a döntéshozatalba. Ezeket a képességeket érdemes tehát fejleszteni, amiben ma már a legkorszerűbb technológia is segíti a vállalatokat.
A családi vállalkozások bíznak a következő generációban
- A Budapest Bank legfrissebb, hazai kkv-k körében végzett kutatásából kiderült, hogy a családi vállalkozások vezetői bíznak abban, hogy gyermekük fogja átvenni a cég irányítását, több mint 40 százalékuknál már zajlik is az utódlás folyamata.
Ennyivel látja jobbnak az MNB az idei növekedést
- A Magyar Nemzeti Bank a korábbinál valamivel magasabb, 4-6 százalékos gazdasági bővülést, és ugyancsak magasabb, 3,8-3,9 százalékos inflációt vár 2021-re legfrissebb inflációs jelentésének kedden közölt fő számai szerint.
Így változnak a fogyasztói szokások a járvány után
- A koronavírus tartós hatással lesz a fogyasztói magatartásra. A járványt követően a kereslet élénkülése várhatóan erőteljes lesz, de jelentős eltérések lesznek fogyasztói csoportok és iparágak között – derül ki a McKinsey Global Institute tanulmányából.
A Növekedési Hitelprogram hozzájárult a jó teljesítményhez
- A koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére az utóbbi öt év második legsikeresebb évét zárta 2020-ban az új kihelyezések alapján a CIB Lízing, miközben több területen is erősítette piaci pozícióit. A gyarapodásban kulcsszerep jutott a Növekedési Hitelprogram keretében kihelyezett forrásoknak is.
Tisztítja a tisztítószerek piacát a fogyasztóvédelem
- Hatvanöt ellenőrzött tisztítószer közül tíznél tártak fel, főként az összetétellel és a jelöléssel kapcsolatos hiányosságokat. A legsötétebb képet az ablaktisztító folyadékok mutatták, a termékek harmadánál találtak problémát. A folttisztítók azonban makulátlannak bizonyultak.
Keresik Magyarország legvonzóbb munkáltatói márkáit
- A 30. jubileumát ünneplő Magyar PR Szövetség 6. alkalommal hirdeti meg a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazó díját, az Employer Branding Awardot. Újdonság, hogy a szervezők várják a speciálisan a „COVID-ra rezonáló” kampányok nevezését is.
A Manchester City sztárjaival buzdít tudatos vízhasználatra a Xylem
- Ha nem történik jelentős változás, akkor az ENSZ vízügyi jelentése szerint 2050-re a világ lakosságának 40 százaléka számára kihívást jelent majd, hogy elegendő vízhez jusson. A Xylem és a Manchester City közös kampányában például a tudatos vízhasználatra hívja fel a figyelmet.
Még száz napig kérhetik az EU-állampolgárok a letelepedési engedélyt
- A brit belügyminisztérium kedden emlékeztető közleményben hívta fel a Nagy-Britanniában élő EU-állampolgárok figyelmét arra, hogy éppen száz nap múlva jár le a tartós letelepedési kérelem benyújtására kijelölt határidő.