2021. március 24. – Információk, hírek vállalkozóknak

2021. 03. 24., 08:45

Az Üzletem.hu összefoglalója.

Egy sokszínű cég jobban teljesít

  • Üzleti és HR szempontból is sokkal sikeresebb az a vállalkozás, amelyik sokszínű, odafigyel az esélyegyenlőségre és dolgozóit bevonja a döntéshozatalba. Ezeket a képességeket érdemes tehát fejleszteni, amiben ma már a legkorszerűbb technológia is segíti a vállalatokat.

A családi vállalkozások bíznak a következő generációban

  • A Budapest Bank legfrissebb, hazai kkv-k körében végzett kutatásából kiderült, hogy a családi vállalkozások vezetői bíznak abban, hogy gyermekük fogja átvenni a cég irányítását, több mint 40 százalékuknál már zajlik is az utódlás folyamata.

Ennyivel látja jobbnak az MNB az idei növekedést

  • A Magyar Nemzeti Bank a korábbinál valamivel magasabb, 4-6 százalékos gazdasági bővülést, és ugyancsak magasabb, 3,8-3,9 százalékos inflációt vár 2021-re legfrissebb inflációs jelentésének kedden közölt fő számai szerint.

Így változnak a fogyasztói szokások a járvány után

  • A koronavírus tartós hatással lesz a fogyasztói magatartásra. A járványt követően a kereslet élénkülése várhatóan erőteljes lesz, de jelentős eltérések lesznek fogyasztói csoportok és iparágak között – derül ki a McKinsey Global Institute tanulmányából.

A Növekedési Hitelprogram hozzájárult a jó teljesítményhez

  • A koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére az utóbbi öt év második legsikeresebb évét zárta 2020-ban az új kihelyezések alapján a CIB Lízing, miközben több területen is erősítette piaci pozícióit. A gyarapodásban kulcsszerep jutott a Növekedési Hitelprogram keretében kihelyezett forrásoknak is.

Tisztítja a tisztítószerek piacát a fogyasztóvédelem

  • Hatvanöt ellenőrzött tisztítószer közül tíznél tártak fel, főként az összetétellel és a jelöléssel kapcsolatos hiányosságokat. A legsötétebb képet az ablaktisztító folyadékok mutatták, a termékek harmadánál találtak problémát. A folttisztítók azonban makulátlannak bizonyultak.

Keresik Magyarország legvonzóbb munkáltatói márkáit

  • A 30. jubileumát ünneplő Magyar PR Szövetség 6. alkalommal hirdeti meg a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazó díját, az Employer Branding Awardot. Újdonság, hogy a szervezők várják a speciálisan a „COVID-ra rezonáló” kampányok nevezését is.

A Manchester City sztárjaival buzdít tudatos vízhasználatra a Xylem

  • Ha nem történik jelentős változás, akkor az ENSZ vízügyi jelentése szerint 2050-re a világ lakosságának 40 százaléka számára kihívást jelent majd, hogy elegendő vízhez jusson. A Xylem és a Manchester City közös kampányában például a tudatos vízhasználatra hívja fel a figyelmet.

Még száz napig kérhetik az EU-állampolgárok a letelepedési engedélyt

  • A brit belügyminisztérium kedden emlékeztető közleményben hívta fel a Nagy-Britanniában élő EU-állampolgárok figyelmét arra, hogy éppen száz nap múlva jár le a tartós letelepedési kérelem benyújtására kijelölt határidő.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-10 10:10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.
2024-10-09 20:09:00
A Credipass szakértői összefoglalták, hogy milyen célokra fordítható a lakástakarék-pénztárban gyűjtögetett összeg, hogy miért is érdemes egyáltalán takarékoskodásba kezdeni, és hogy mit kell tudni az egyik legfrissebb, 10 éves megtakarítási módozat előnyeiről.
2024-10-09 18:39:00
Arra kell törekedni, hogy a kiskereskedelemben a magyar tulajdonú üzletláncok részesedése, a kínálatban pedig a magyar áru aránya emelkedjen, elérve azt a szintet, ami a nyugati államokban megszokott a helyi termékeknél – mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a 20. Európai Kereskedelem Napja rendezvényen október 9-én.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS