Tisztítja a tisztítószerek piacát a fogyasztóvédelem

2021. 03. 23., 17:00

Hatvanöt ellenőrzött tisztítószer közül tíznél tártak fel, főként az összetétellel és a jelöléssel kapcsolatos hiányosságokat. A legsötétebb képet az ablaktisztító folyadékok mutatták, a termékek harmadánál találtak problémát. A folttisztítók azonban makulátlannak bizonyultak – közölte kedden az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Az ITM akkreditált vegyipari laboratóriuma a minden háztartásban megtalálható tisztítószerek közül az ablaktisztítókat, mosogatószereket, mosószereket, folttisztítókat és lefolyótisztítókat vizsgálta.

Az ellenőrzött kilenc ablaktisztító folyadékból három nem felelt meg, egynek az etil-alkohol, másik kettőnek az izopropil-alkohol tartalma volt alacsonyabb az adatlapon jelzett értéknél. Az alkoholtartalmat a termék címkéjén nem kell feltüntetni, az csak a biztonsági adatlapon szerepel, amelyet több gyártó a honlapján is közzétesz.

Az ablaktisztítók egyike nem tartalmazott alkoholt, a többi alkoholtartalma 1,9 és 9,2 százalék között mozgott. A vizsgálati eredmények a biztonsági adatlapon rögzített értéktől való eltérés miatt felvetik a kémiai biztonsággal és veszélyes anyag tartalommal kapcsolatos jogsértés lehetőségét, ezért azokat átadták a népegészségügyi hatóságnak – derül ki a minisztérium közleményéből.

A szakemberek a mosó- és mosogatószereknél a mosóhatásért felelős fő összetevőjüket, az anionos felületaktív anyagtartalmat ellenőrizték. A huszonhét mosószerből mindössze egyben volt kevesebb a hatóanyag a termék címkéjén feltüntetettnél. Három mosószerrel kapcsolatban megtévesztő jelölés miatt indult fogyasztóvédelmi hatósági eljárás.

A vizsgált nyolc mosogatószerből kettő adott okot a kifogásolásra. Az egyik címkéjén félrefordították az eredeti szöveget, anionos anyag helyett magyarul nemionos anyag szerepelt rajta.

Mosásnál folttisztítók használatára is szükség lehet, nyolc termék összetételét vizsgálta az ITM laboratóriuma, a feltüntetett hatóanyag tartalom szempontjából mindegyik megfelelt.

A laborban ellenőrzött tizenegy WC-tisztító és két lefolyótisztító sav- és lúg összetevő mérése szerint csupán egyetlen tisztítószer fertőtlenítő, fehérítő hatóanyagának tartalma nem érte el a címkén megadott értéket.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a közlemény szerint elmondta: a tavaszi nagytakarításhoz használt tisztítószerek idei ellenőrzés-sorozata összességében megnyugtató eredménnyel zárult. A nem megfelelő termékek esetében a fogyasztóvédelmi hatóság a pontos tájékoztatás feltüntetésére kötelezi a gyártókat. Egy mosogatószer esetében a címke hibás tartalma miatt 300 ezer forint bírságot szabtak ki.

Az ITM laborvizsgálati összegző táblázataiban 2021-től jelöli a Magyarországon előállított termékeket. Ezúttal a tizenegy hazai gyártású produktum közül három mosógélnél és egy ablaktisztítónál merült fel hiányosság. A vizsgált árucikkek tételes listái hibajegyzékkel együtt a Fogyasztóvédelmi Portálon érhetők el.

Az ITM folyamatos fogyasztóvédelmi jelenlétével, rendszeres ellenőrzéseivel védi a családokat és a jogkövető vállalkozásokat. A tárca egész évben azon dolgozik, hogy kizárólag jó minőségű és biztonságos termékek kerüljenek a magyar otthonokban. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS