A Manchester City sztárjaival buzdít tudatos vízhasználatra a Xylem

2021. 03. 23., 15:30

Ha nem történik jelentős változás, akkor az ENSZ vízügyi jelentése szerint 2050-re a világ lakosságának 40 százaléka számára kihívást jelent majd, hogy elegendő vízhez jusson. A Xylem és a Manchester City közös kampányában például a tudatos vízhasználatra hívja fel a figyelmet.

Jelentős fejlődés ment végbe az elmúlt évtizedekben a lakosság vízellátásában és a szennyvízkezelési szolgáltatásokhoz való hozzáférésben globális szinten. A WHO és az UNICEF közös elemzése szerint például a 2000-es 81-ről 2017-re 90 százalékra nőtt azok aránya, akik legalább alapszintű vízszolgáltatáshoz hozzájutnak. A szennyvízkezelés kapcsán lényegesen rosszabb a helyzet, ebben a mutatóban a 2000-es 56 százalékról 74 százalékra sikerült előrelépni.

Az Egyesült Nemzetek Szervezete a Fenntartható Fejlesztési Célok (SDG) közé sorolta a biztonságos ivóvízhez és a megfelelő higiéniai feltételekhez való hozzáférést mindenki számára a Földön, ráadásul ezt 2030-ra tervezik elérni. Ahhoz azonban, hogy ez megvalósulhasson, a jelenleginél lényegesen gyorsabb fejlesztésre lenne szükség. Az ENSZ „World Water Development Report 2020” jelentése szerint 2030-ig mintegy 1700 milliárd dollárnyi beruházásra lenne szükség világszinten a vízhálózatok, a szennyvízkezelés és a vízgazdálkodás területén a kitűzött cél eléréséhez.

Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2019-ben a háztartások 95,3 százalékában volt közüzemi vezetékes ivóvíz ellátás, ami majdnem 3 százalékpontos növekedést jelent a 2000-es értékhez viszonyítva és az ország valamennyi településén volt vezetékes vízszolgáltatás. A hazai közüzemi ivóvízhálózat hossza 2019-ben 66,9 ezer kilométer volt, ez ez valamivel több mint 4600 kilométerrel több mint 2000-ben. Az egy lakosra jutó évi vízfogyasztás pedig elérte a 35,7 köbmétert, ami ugyan 2,3 köbméterrel kevesebb a 2000-es értéknél, ugyanakkor majdnem 3 köbméterrel több mint 2014-ben.

A KSH adatai alapján közüzemi szennyvízgyűjtő-hálózat a hazai települések 66,9 százalékán volt 2019-ben, ami komolya előrelépést jelent az évezred elejéhez képest, akkor ugyanis még csak 27,2 százalék volt ez az arány. 2000-ben a háztartások 51 százaléka volt rákötve a közüzemi szennyvízgyűjtő hálózatra, 2019-ben már az otthonok 82,6 százaléka kapcsolódott be a hálózatba.

A fejlett vízszolgáltatásokhoz való hozzáférés biztosítása mellett kiemelt figyelmet kell fordítani arra is, hogy tudatosabban bánjunk a rendelkezésre álló vízkészlettel, amire a globális klímaváltozás is hatással van. Az ENSZ már említett tanulmánya alapján ha nem történik jelentős változás, akkor 2050-re a világ lakosságának 40 százaléka számára kihívást jelent majd, hogy elegendő vízhez jusson. Egy másik prognózis szerint pedig 2050-re világszerte 570 városban 685 millió ember számára legalább 10 százalékkal csökken az elérhető édesvíz mennyisége a jelenlegi szinthez képest a klímaváltozás következményei miatt.

A tudatos vízhasználatra hívja fel a figyelmet a Xylem és a Manchester City futball csapatának közös kampánya. A „Be A Water Hero” kezdeményezés keretében Alex Greenwood, a Manchester City női csapatának tagja, illetve Sergio Agüero, Raheem Sterling és John Stones buzdítanak arra, hogy takarékoskodjunk a vízzel és könnyen megfogadható tanácsokat is adnak, amelyek betartásával jelentősen csökkenthető a vízfogyasztás. Sőt, aki kedvet érez, akár csatlakozhat is a sztárokhoz és megteheti a saját vállalását a kampány weboldalán, hogy még tudatosabb vízhasználóvá váljon.

A Xylem a világ egyik vezető víztechnológiai vállalata, amely elkötelezett amellett, hogy a műszaki innováció segítségével megoldja a kritikus vízügyi, és infrastrukturális kihívásokat. Több mint 16.000 különféle nemzetiségű munkatársával 2020-ban 4.88 milliárd dolláros bevételt ért el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS