Tiba-Szőgyényi Andrea: Az az igazi siker, ha elégedett a vendég

Tiba-Szőgyényi Andrea: Az az igazi siker, ha elégedett a vendég
2021. 11. 12., 10:00

Nagy tisztelettel fordulok a szálloda tulajdonosainak munkássága felé, nem tudom szavakban kifejezni azt a büszkeséget, ami bennem van, hogy képviselhetem Magyarország legrégebbi szállodáját – mondta Tiba-Szőgyényi Andrea, a Kristály Imperial Hotel**** Front Office & Sales Managere.

Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetsége interjúban mutatja be tagjait és partnereit. A kérdező: Gulyás Eszter, a Szövetség elnöke, a válaszoló: Tiba-Szőgyényi Andrea, a Kristály Imperial Hotel**** Front Office & Sales Managere, az MKSZ alelnöke. (A Szövetség 2021. október 18-án a tatai szállodában tartotta tisztújító közgyűlését, amelyen alelnökké választották Tiba-Szőgyéni Andreát.)

Hogyan és mikor lettél „kastélyos”?

– A főiskolai diplomamunkámat Tatáról írtam, melyben helyett kapott az akkor még Kristály Hotel. A személyes interjú és bejárás során magával ragadott a hely, majd 1 évre rá állást kínáltak a recepción, akkor éreztem azt, hogy meg kell próbálnom, így 2006. óta dolgozom a hotelben. A fejlesztések nagy részében tevékenyen részt vettem, itt „nőttem fel”, szakmai tapasztalataim nagy részét itt szereztem, szerzem, és itt is kamatoztatom.

Kit tartasz példaképednek?

– Szerencsésnek tartom magam abban a tekintetben, hogy mindig értékes emberek kísérték az utamat. Hálás vagyok a szüleimnek, hogy erőn felül biztosították azt, hogy eljuthassak ide, most segítenek, hogy két gyermekes anyukaként tevékeny tudjak maradni. Hálás vagyok a férjemnek, aki mindig támogat abban, hogy fejlődhessek. Hálás vagyok a gyakornoki éveim alatt engem tanító mentoromnak. Nagy tisztelettel fordulok a szálloda tulajdonosainak munkássága felé, nem tudom szavakban kifejezni azt a büszkeséget, ami bennem van, hogy képviselhetem Magyarország legrégebbi szállodáját, és az elmúlt 15 év szakmai fejlődését is mind nekik köszönhetem. Követendő példaként áll előttem a folyamatos fejlődésük, tenni akarásuk, az újabb és újabb kihívások felfedezése és megvalósítása.

A kastélyotokban mit tartasz a legkülönlegesebb dolognak?

– A Kristály Imperial Hotel**** legkülönlegesebb ismérve, hogy Magyarország legrégebbi szállodájaként 1770 óta fogad Vendégeket, az épület eredetileg is szálláshelynek épült.

Melyik díjatokra vagy elismerésre vagytok a legbüszkébbek?

– Minden minősítésünkre büszkék vagyunk, nekünk mégis a legfontosabb az elégedetten távozó majd visszatérő Vendég elismerése. Szerintem ez az igazi siker a mi munkánk során.

Tudsz-e régi legendát vagy izgalmas történetet a kastélyról?

– Fontos mérföldkő a szálloda életében az első ismert irodalmi említése, mely Kazinczy Ferenc nevéhez fűződik, aki 1803-ban Budáról Bécsbe menet kocsis balesetet szenvedett, így kényszerűségből nyolc napot töltött a fogadóban. „Pályám emlékezete” című munkájában emlékezik meg az esetről. 

Mit üzennél a fiataloknak, miért érdemes kastélyban pihenni?

– Egy történelmi múltú szálloda, kastélyszálló atmoszférája, adottságai nagymértékben eltérnek egy újépítésű design hotelétől. Kifinomultabb elegancia jellemzi a tereket, nincs vibrálás, egy hangulatos, romantikus pihenés igazi helyszínei lehetnek ezek a szálláshelyek. Érdemes kipróbálni, amikor szeretnének egy kicsit megállni, ténylegesen kiszakadni a mindennapokból, és valami különlegeset tapasztalni.

Kedvenc idézeted?

– Marencich Ottó, 1940-ben megfogalmazta a szállodai hivatás lényegét: „Ismeretes, hogy a szálloda szakmában többet tanulunk az élettől, mint a könyvekből, mert itt az intelligencián alapuló sokoldalú műveltség, ügyesség és jó emberismeret a legfőbb követelmény. Szakmánk olyan mesterség, mely művészi tökélyre emelhető.„

Mivel töltődsz fel?

– Sokféle szabadidős tevékenység kikapcsol, szeretek olvasni, utazni, zenét hallgatni, de kiemelten fontosnak tartom a családi és baráti kapcsolataim ápolását, így általában az aktív kikapcsolódás jellemző rám.

Miért tartod fontosnak a MKSZ tagságot?

– A történelmi múlt összeköti ezeket a szálláshelyeket, a történelmiség megőrzése pedig felelősség. Egy ilyen szövetségben a múlt tisztelete kiteljesíthető, és hiszem azt, hogy közös erővel átadható a jövőbeli Vendégeknek.

(Az interjút teljes terjedelmében közöljük Gulyás Eszter engedélyével.)

(Fotó: MKSZ és Kristály Imperial Hotel)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS