Tiba-Szőgyényi Andrea: Az az igazi siker, ha elégedett a vendég

Tiba-Szőgyényi Andrea: Az az igazi siker, ha elégedett a vendég
2021. 11. 12., 10:00

Nagy tisztelettel fordulok a szálloda tulajdonosainak munkássága felé, nem tudom szavakban kifejezni azt a büszkeséget, ami bennem van, hogy képviselhetem Magyarország legrégebbi szállodáját – mondta Tiba-Szőgyényi Andrea, a Kristály Imperial Hotel**** Front Office & Sales Managere.

Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetsége interjúban mutatja be tagjait és partnereit. A kérdező: Gulyás Eszter, a Szövetség elnöke, a válaszoló: Tiba-Szőgyényi Andrea, a Kristály Imperial Hotel**** Front Office & Sales Managere, az MKSZ alelnöke. (A Szövetség 2021. október 18-án a tatai szállodában tartotta tisztújító közgyűlését, amelyen alelnökké választották Tiba-Szőgyéni Andreát.)

Hogyan és mikor lettél „kastélyos”?

– A főiskolai diplomamunkámat Tatáról írtam, melyben helyett kapott az akkor még Kristály Hotel. A személyes interjú és bejárás során magával ragadott a hely, majd 1 évre rá állást kínáltak a recepción, akkor éreztem azt, hogy meg kell próbálnom, így 2006. óta dolgozom a hotelben. A fejlesztések nagy részében tevékenyen részt vettem, itt „nőttem fel”, szakmai tapasztalataim nagy részét itt szereztem, szerzem, és itt is kamatoztatom.

Kit tartasz példaképednek?

– Szerencsésnek tartom magam abban a tekintetben, hogy mindig értékes emberek kísérték az utamat. Hálás vagyok a szüleimnek, hogy erőn felül biztosították azt, hogy eljuthassak ide, most segítenek, hogy két gyermekes anyukaként tevékeny tudjak maradni. Hálás vagyok a férjemnek, aki mindig támogat abban, hogy fejlődhessek. Hálás vagyok a gyakornoki éveim alatt engem tanító mentoromnak. Nagy tisztelettel fordulok a szálloda tulajdonosainak munkássága felé, nem tudom szavakban kifejezni azt a büszkeséget, ami bennem van, hogy képviselhetem Magyarország legrégebbi szállodáját, és az elmúlt 15 év szakmai fejlődését is mind nekik köszönhetem. Követendő példaként áll előttem a folyamatos fejlődésük, tenni akarásuk, az újabb és újabb kihívások felfedezése és megvalósítása.

A kastélyotokban mit tartasz a legkülönlegesebb dolognak?

– A Kristály Imperial Hotel**** legkülönlegesebb ismérve, hogy Magyarország legrégebbi szállodájaként 1770 óta fogad Vendégeket, az épület eredetileg is szálláshelynek épült.

Melyik díjatokra vagy elismerésre vagytok a legbüszkébbek?

– Minden minősítésünkre büszkék vagyunk, nekünk mégis a legfontosabb az elégedetten távozó majd visszatérő Vendég elismerése. Szerintem ez az igazi siker a mi munkánk során.

Tudsz-e régi legendát vagy izgalmas történetet a kastélyról?

– Fontos mérföldkő a szálloda életében az első ismert irodalmi említése, mely Kazinczy Ferenc nevéhez fűződik, aki 1803-ban Budáról Bécsbe menet kocsis balesetet szenvedett, így kényszerűségből nyolc napot töltött a fogadóban. „Pályám emlékezete” című munkájában emlékezik meg az esetről. 

Mit üzennél a fiataloknak, miért érdemes kastélyban pihenni?

– Egy történelmi múltú szálloda, kastélyszálló atmoszférája, adottságai nagymértékben eltérnek egy újépítésű design hotelétől. Kifinomultabb elegancia jellemzi a tereket, nincs vibrálás, egy hangulatos, romantikus pihenés igazi helyszínei lehetnek ezek a szálláshelyek. Érdemes kipróbálni, amikor szeretnének egy kicsit megállni, ténylegesen kiszakadni a mindennapokból, és valami különlegeset tapasztalni.

Kedvenc idézeted?

– Marencich Ottó, 1940-ben megfogalmazta a szállodai hivatás lényegét: „Ismeretes, hogy a szálloda szakmában többet tanulunk az élettől, mint a könyvekből, mert itt az intelligencián alapuló sokoldalú műveltség, ügyesség és jó emberismeret a legfőbb követelmény. Szakmánk olyan mesterség, mely művészi tökélyre emelhető.„

Mivel töltődsz fel?

– Sokféle szabadidős tevékenység kikapcsol, szeretek olvasni, utazni, zenét hallgatni, de kiemelten fontosnak tartom a családi és baráti kapcsolataim ápolását, így általában az aktív kikapcsolódás jellemző rám.

Miért tartod fontosnak a MKSZ tagságot?

– A történelmi múlt összeköti ezeket a szálláshelyeket, a történelmiség megőrzése pedig felelősség. Egy ilyen szövetségben a múlt tisztelete kiteljesíthető, és hiszem azt, hogy közös erővel átadható a jövőbeli Vendégeknek.

(Az interjút teljes terjedelmében közöljük Gulyás Eszter engedélyével.)

(Fotó: MKSZ és Kristály Imperial Hotel)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.
2023-06-06 16:22:00
Sokan találkozhattak már az elővásárlási joggal, különösen ingatlan adásvételi szerződések esetén. Az ingatlanok néha nem pénzbeli ellenérték, hanem más ellenszolgáltatás fejében cserélnek gazdát. Ilyen esetekben élhet a jogával az elővásárlási jog jogosultja? A kérdésre dr. Szabó Gergely ügyvéd válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS