Fórumot tartott a GVH az új influenszer-útmutató tervezetéről

2022. 06. 21., 12:37

Nyilvános workshop keretében vitatta meg a reklámipar szereplőivel a hatóság megújuló influenszer-marketing útmutatójának a tervezetét a Gazdasági Versenyhivatal.

A nemzeti versenyhatóság 2017 végén publikálta influenszer marketinggel kapcsolatos gyakorlati útmutatóját, amely közérthető, a mindennapi gyakorlatban felhasználható segítséget nyújtott a jogkövető piaci szereplőknek, az így hirdető vállalkozásoknak, a közvetítő- és reklámügynökségeknek, illetve maguknak a véleményvezéreknek is.

A versenyhatóság az elmúlt hónapokban felülvizsgálta és megújította a segédanyagot, hogy az lépést tartson az eltelt időszak technológiai fejlődéséből fakadó új elvárásokkal, illetve az időközbeni versenyhivatali és bírósági döntések iránymutatásaival. A dokumentum továbbra is gyakorlat-központúan, pozitív és negatív példák bemutatásával igyekszik támogatást adni.

A versenyhatóság társadalmi konzultációt folytatott a felfrissített iránymutatásról, amely során élénk érdeklődéssel találkozott a reklámszakma oldaláról. A GVH nyilvános, online módon is közvetített workshop keretében vitatta meg a dokumentummal kapcsolatban érkezett javaslatokat és felvetéseket. Az eseményen a Versenyhivatal munkatársai részletesen válaszoltak a konzultáció során felmerült észrevételekre, illetve a workshop résztvevőinek kérdéseire.

A nyilvános társadalmi egyeztetések lezárulását követően a versenyhatóság várhatóan 2022 őszén teszi közzé megújult véleményvezér-útmutatóját a honlapján.

GVH Sajtóiroda

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 17., 15:10
Bár még közel félmillió társas vállalkozás működik Magyarországon, a májusi adatok szerint folytatódik a cégstruktúra átrendeződése. A mikrovállalkozások tűnnek el legnagyobb számban, miközben a nagyobb cégek pozíciója – ha lassan is – erősödik.

  Rovathírek: HIPA

A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS