Veszélyben a könyvesboltok Szlovákiában

2020. 04. 14., 11:30

Hiába buzdítanak olvasásra a karantén idején, a szlovákiai könyvesboltok internetes bevétele nem pótolja azt a kiesést, amit a könyvesboltok bezárása okozott.

Három hete tart zárva az üzletek nagy része Szlovákiában, köztük a könyvkereskedések is – írja az Új Szó.

Több könyvesbolt buzdít a közösségi oldalakon arra, hogy az otthon töltött időt igyekezzenek olvasással tölteni, a könyveket pedig rendeljék meg az internetes üzleteikből.

„Folyamatosan követem a helyzet alakulását, annak alapján tervezem a következő lépéseket. A cégnek komoly anyagi vesztesége lesz, egyelőre azonban nem tervezzük az alkalmazottak elbocsátását, sem a boltok végleges bezárását” – mondta Michal Meško, a Martinus könyvesbolthálózat tulajdonosa

Az országszerte több mint hatvan könyvesboltot üzemeltető Panta Rheiben is ugyanez a gyakorlat figyelhető meg: bár nőtt a forgalom az internetes áruházukban, a bezárt üzletek miatti bevételkiesés ebben az esetben is érződik.

A kisebb könyvesboltokra nézve végzetesnek is bizonyulhatnak a kormány szigorú intézkedései. Bölcskei Dénes, a komáromi Diderot könyvesbolt ügyvezetője az Új Szót arról tájékoztatta, hogy amióta bezártak, a forgalmuk 90 százalékkal esett vissza. „Csak online rendelést tudunk kielégíteni, ez azonban stagnál a korábbi időszakhoz képest” – mondta Bölcskei.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS