Jóval a határidő lejárta előtt, még idén átadhatják az észak-erdélyi autópálya Aranyosgyéres és Maroskece közötti szakaszát.
A 415 kilométer hosszú A3-as észak-erdélyi autópálya megépítésére 2003-ban közbeszerzési eljárás és európai uniós támogatás nélkül írt alá megállapodást a román kormány az amerikai Bechtel társasággal – írja a Krónika.
Az állami finanszírozás akadozása miatt a Bechtel hat év alatt csak 52 kilométer pályát épített meg 1,3 milliárd euróért. A felek 2013-ban közös megegyezéssel felbontották a szerződést.
Románia elérte, hogy az észak-erdélyi sztráda Marosvásárhely és a magyar határ közötti útvonalát az Európai Unió felvegye a transzeurópai közlekedési hálózatba, így az építkezés európai támogatások igénybevételével folytatódhatott.
Jelenleg a pályából három szakasz használható, összesen 107 kilométeren. A magyar-román államhatáron áthaladó 5,3 kilométeres szakasz rávezeti a romániai forgalmat a magyarországi M4-es autópályára.
A Kolozsvártól nyugatra fekvő Magyarnádas és Marosvásárhely között eddig 102 kilométernyi autópályát adtak át a forgalomnak. Az Aranyosgyéres és Maroskece közötti hiányzó részen az autósok a párhuzamosan haladó E60-as országúton közlekednek. Szakértők szerint a szerződésben vállaltakhoz képest 8-9 hónappal előbb, az év végére elkészülhet az újabb szakasszal a Strabag-Geiger konzorcium.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.