Itt találod az összes cikket a „sztrádaépítés” témában!
Jóval a határidő lejárta előtt, még idén átadhatják az észak-erdélyi autópálya Aranyosgyéres és Maroskece közötti szakaszát.
A tervek szerint 2024 nyarán Marosvásárhelytől Kolozsvárig megszakítás nélkül sztrádán lehet majd közlekedni. A munka jövő februárban kezdődhet.
Mintegy 140 millió eurónak megfelelő kártérítést folyósított a román állam 2019 óta az autópálya-építőknek és az országutak felújításán dolgozó vállalkozóknak, többnyire az állami hivatalok hibájából.
2021-ben nem adnak át túl sok autópályát Romániában az út- és vasútépítéseket monitorozó Pro Infrastruktúra Egyesület szerint.
Miután elkészült a Brassó–Bákó-autópálya öt lehetséges nyomvonala, az útügyi szakhatóság tárgyalásokat kezdeményez a helyi hatóságokkal.
Jó hír: megkezdődtek az építési munkálatok az észak-erdélyi autópálya újabb Maros megyei szakaszán. Rossz hír: „becsúszott a domb” az épülő A10-es sztrádára.
Az infrastrukturális beruházások mellett a Ludovic Orban vezette román kormány célja a költségvetési hiány kordában tartása.
A romániai út- és vasútépítéseket monitorozó Pro Infrastruktúra Egyesület elemzése szerint 23 kilométer, különösen szerencsés helyzetben 64 kilométer autópályát adhatnak át 2020-ban Romániában.
„Új költségvetés-politikai vízióval rukkolt elő a kormány, váltanának a fogyasztást ösztönző közpénzügyi politikáról a beruházások finanszírozására összpontosító közpolitikára” – értékelte a tervezet keretszámait Tánczos Barna, az RMDSZ szenátora.
Idén év végéig körülbelül 100 kilométernyi sztrádát adnak át – ismételte meg a román szállítási miniszter.
A román közlekedésügyi minisztérium illetékesei által az év elején beígért 180 kilométer új autópályából várhatóan csak 43 kilométert vehetnek birtokukba 2019-ben az autózók.
Infrastrukturális projektekkel foglalkozó ügyosztályt hoz létre Viorica Dăncilă román miniszterelnök.
Elkezdődtek az észak-erdélyi autópálya határmenti, megközelítőleg 5 kilométer hosszú szakaszának tulajdonképpeni építési munkálatai.
Két év alatt 115 kilométer autópálya épült Romániában, az idei terv szerint ennek majdnem a dupláját kívánják átadni.
A terveknek megfelelően halad az M15-ös autóútnak az M1-es és a rajkai országhatár közötti négysávosítása.
Hatvan kilométerrel, 7,9 százalékkal bővült tavaly decemberre a romániai autópálya-hálózat a 2017-es év végéhez mérten.
A román szállításügyi miniszter komolyabb mozgósítást kér az észak-erdélyi autópálya Radnót és Maroskece, illetve Maroskece és Aranyosgyéres közötti szakaszán dolgozó építőktől.
Túlzottan optimistának tartják szakemberek a román költségvetésben rögzített 5,5 százalékos gazdasági növekedést.
Civilek szerint nem elég a román kormány által sztrádaépítésre előirányzott pénzösszeg.
Hétvégétől az M2-es Dunakeszi-Fót és Göd közötti útszakaszán az újépítésű pályán haladhatnak 2x1 sávon az autósok.
Megnyitották szerdán a forgalom előtt az A3-as, észak-erdélyi autópálya 13,7 kilométeres Radnót és Nyárádtő közötti szakaszát.
Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.
Instabilnak minősítette a zaporizzsjai atomerőműnél kialakult helyzetet Rafael Grossi, a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség főigazgatója, miután szeptember 4-én felkereste a létesítményt, ugyanakkor kifejezte reményét, hogy előrelépés történik az erőmű biztonságának szavatolása terén.