Itt találod az összes cikket a „sztrádaépítés” témában!
Jóval a határidő lejárta előtt, még idén átadhatják az észak-erdélyi autópálya Aranyosgyéres és Maroskece közötti szakaszát.
A tervek szerint 2024 nyarán Marosvásárhelytől Kolozsvárig megszakítás nélkül sztrádán lehet majd közlekedni. A munka jövő februárban kezdődhet.
Mintegy 140 millió eurónak megfelelő kártérítést folyósított a román állam 2019 óta az autópálya-építőknek és az országutak felújításán dolgozó vállalkozóknak, többnyire az állami hivatalok hibájából.
2021-ben nem adnak át túl sok autópályát Romániában az út- és vasútépítéseket monitorozó Pro Infrastruktúra Egyesület szerint.
Miután elkészült a Brassó–Bákó-autópálya öt lehetséges nyomvonala, az útügyi szakhatóság tárgyalásokat kezdeményez a helyi hatóságokkal.
Jó hír: megkezdődtek az építési munkálatok az észak-erdélyi autópálya újabb Maros megyei szakaszán. Rossz hír: „becsúszott a domb” az épülő A10-es sztrádára.
Az infrastrukturális beruházások mellett a Ludovic Orban vezette román kormány célja a költségvetési hiány kordában tartása.
A romániai út- és vasútépítéseket monitorozó Pro Infrastruktúra Egyesület elemzése szerint 23 kilométer, különösen szerencsés helyzetben 64 kilométer autópályát adhatnak át 2020-ban Romániában.
„Új költségvetés-politikai vízióval rukkolt elő a kormány, váltanának a fogyasztást ösztönző közpénzügyi politikáról a beruházások finanszírozására összpontosító közpolitikára” – értékelte a tervezet keretszámait Tánczos Barna, az RMDSZ szenátora.
Idén év végéig körülbelül 100 kilométernyi sztrádát adnak át – ismételte meg a román szállítási miniszter.
A román közlekedésügyi minisztérium illetékesei által az év elején beígért 180 kilométer új autópályából várhatóan csak 43 kilométert vehetnek birtokukba 2019-ben az autózók.
Infrastrukturális projektekkel foglalkozó ügyosztályt hoz létre Viorica Dăncilă román miniszterelnök.
Elkezdődtek az észak-erdélyi autópálya határmenti, megközelítőleg 5 kilométer hosszú szakaszának tulajdonképpeni építési munkálatai.
Két év alatt 115 kilométer autópálya épült Romániában, az idei terv szerint ennek majdnem a dupláját kívánják átadni.
A terveknek megfelelően halad az M15-ös autóútnak az M1-es és a rajkai országhatár közötti négysávosítása.
Hatvan kilométerrel, 7,9 százalékkal bővült tavaly decemberre a romániai autópálya-hálózat a 2017-es év végéhez mérten.
A román szállításügyi miniszter komolyabb mozgósítást kér az észak-erdélyi autópálya Radnót és Maroskece, illetve Maroskece és Aranyosgyéres közötti szakaszán dolgozó építőktől.
Túlzottan optimistának tartják szakemberek a román költségvetésben rögzített 5,5 százalékos gazdasági növekedést.
Civilek szerint nem elég a román kormány által sztrádaépítésre előirányzott pénzösszeg.
Hétvégétől az M2-es Dunakeszi-Fót és Göd közötti útszakaszán az újépítésű pályán haladhatnak 2x1 sávon az autósok.
Megnyitották szerdán a forgalom előtt az A3-as, észak-erdélyi autópálya 13,7 kilométeres Radnót és Nyárádtő közötti szakaszát.
Az ivóvízkincset kímélő és alacsony energiafelhasználású üzemmel bővül Szolnok több mint hét évtizede fejlődő vegyipari ökoszisztémája az elektrolitgyártás vezetői közé tartozó KunlunChem százmillió eurót meghaladó befektetésével.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.